Witam forumowiczow.
Posiadam mercedesa W211 rocznik 2004 model E320 Estate 3.2 CDi z zawieszeniem samopoziomujacym ( bez magicznego przycisku kolo lewarka biegow) Autko systematycznie opadalo na lewe tylne kolo. Po odpaleniu pompowalo je i wszystko wracalo do normy. Pozostawione na 2 /3 dni opadlo calkowicie na tyle tym razem na oba kola... Po uruchomieniu podnioslo sie do wlasciwego poziomu i problem zniknal na pare dni pozostawione na weekend nie opadlo ani centymetra. Po paru dniach uzywania znowu systematycznie opada na lewe tylne kolo. Urzedzenie diagnostyczne pokazuje blad 5350 A9/1y1 ktore oznacza airmatic pressure release valve open circut. Pytanie czy powinienem wymienic sam kompresor przy ktorym ten zaworek upustowy cisnienia sie znajduje czy tez poduszke lewego zawieszenia na tyle. Wg mnie zaworek upustowy zawiesza sie czasem powodujac @ucieczke@ cisnienia i opadanie auta wnisokuje to z tego ze auto bylo pozostawione na pare dni i nie opadlo w ogole. Gdyby byl wyciek z poduszki to powinno to dziac sie w miare szybko. Ale znowu jesli uszkodzony jest zaworek upustowy cisnienia dlaczego regularnie opada tylko lewy tyl ?? Czy ktos mial podobny problem.
To moj pierwszy wpis na tym forum wiec prosze o lagodne traktowanie jesli popelnilem jakis blad.
Mialem podobny problem. U mnie regularnie opadala lewa strona. Jezdzilem tak przez kilka miesiecy. Pewnego razu daleko od domu, opadla lewa i prawa - pojawil sie na wyswietlaczu czerwony napis :"car too low". Na poboczu drogi staralem sie sprawdzic co z poduszka, jednak przy halasliwej drodze nic nie uslyszysz. Kilka razy odpalilem i zgasilem silnik, w koncu prawa stona sie podniosla, ostrzezenie zgaslo i pojechalem dalej. Lewa strona wciaz byla na glebie. W trakcie jazdy (nastepne 200km) lewa podnosila sie i opadala - w koncu wstala i dojechalem do domu.
Kiedy rownoczesnie opadly dwie strony i po odpaleniu prawa idac do gory po chwili opadala - przyszedl czas na diagnostyke. Kody bledow : 5150, 5501, 5505. Ostatnie zapamietane cisnienie kompresora - 14.92 BAR
Pomiar wykazal 0.00 Bar - kompresor do wymiany.
Po wymianie kompresora - prawa wstala a lewa lezala jak zaczarowana - jednak w cichym garazu slychac bylo syczenie. - niestety poduszka tez do wymiany - to wlasnie ona byla przyczyna uszkodzenia kompresora poprzez ponadnormatywna prace.
W PL kompresory sa drozsze, natomiast poduszki juz od 799zl i wymiana 150zl - ( dziecinnie prosta )
Wiekszosc pewnie zaraz mnie opierniczy ze regenerowane poduchy... - ale oryginalne sa bardzo drogie, a zamienniki maja inne mocowanie dolne, a u producenta nikt z obslugi nie wiedzial, czy wysokosc poduszki po wymianie bedzie identyczna z oryginalem - a zalecaja wymiane parami - wiec koszty rosna.
Moj Mieczyslaw to wersja bez airmatica, czyli self leveling tylu takze bez zadnych przyciskow na skrzyni.
Jezeli ktos ma problem z montazem, piszcie smialo, postaram sie Was przekonac, ze nie potrzeba do tego zadnych fachowcow - wystarczy podnosnik i kilka kluczy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa E ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.