Witam mam prośbę i pytanie do użytkowników A klasy ponieważ mam co raz większe problemy z poruszaniem się tym pojazdem jest to automat który ma problemy z literka F . Wyjmowałem już płytkę przy wybieraku skrzyni przelutowałem wszystkie pojedyncze piny nie ruszałem tylko tych układów smd mikroprocesorów ale jak trzeba będzie to i to zrobię. Było dobrze przez trzy dni i problemy wróciły. Następnym problemem jest to ze jak jadę auto traci ładowanie zapala się kontrolka ładowania świeci przez 30 sek , 1 min lub ciągle bądź jak jej pasuje. Następnym problemem jest utrata wspomagania chwilowo bądź ciągły brak jest to związane z brakiem ładowania wtedy dodatkowo kładą się wskazówki licznika i jest taki efekt jakby wyjąć kluczyk ze stacyjki i ponownie włożyć dzieje się to podczas normalnej jazdy przy różnych prędkościach w zależności też od tego jak mu się to podoba. Początkowo ładowanie wracało po dodaniu gazu na wyższe obroty teraz nie zawsze to pomaga miernik pokazuje 12.5 V dodaje gazu na 4 tyś obrotów ładowanie wraca ale skokiem do 17.5 V wraca do normy 14.4 V i jak mu się spodoba to trzyma jak nie to liczniki gasną i od nowa traci ładowanie. Żarówki H7 palą się na potęgę przy tych skokach napięcia muszę jeździć na H4 przeciwmgłowych. I teraz mam pytanie do użytkowników A klas czy ktoś już to przerabiał co pomogło i od CZEGO ZACZĄĆ? na mojej liście jest pompa wspomagania sterownik skrzyni biegów ten co jest w środku co steruje pracą elektrozaworów bądź ponowne przelutowanie płytki przy wybieraku skrzyni. Mam też na myśli główny komputer że może coś nie łączyć gdyż nie zawsze są te usterki są dni że jeździ normalnie ten wóz. Dodam że alternator jest po naprawie 2 razy wyciągany ostatnio u mechanika ponieważ wracałem do niego z zapalającą się kontrolką ładowania więc podejmował się naprawy ale twierdzi ze alternator jest sprawny na stole ładuje jest nowy pasek wszystkie nowe rolki nowe sprzęgło alternatora nowy akumulator. proszę mnie nie odsyłać na stronę kozaka bądź angielska a klass info gdyż studiowałem już te tematy ewentualnie proszę o uwagę jeśli coś mogłem pominąć. Stan oleju w skrzyni jest ok nie jest czarny spalony ma normalna przejrzystość. Jeśli ktoś wie co może być powodem doradzić to będę wdzięczny. Znalazłem na allegro również regeneracje pomp wspomagania regenerację płytek wybieraka i płyty skrzyni ale wolałbym wytypować już co jest powodem niż wymieniać po omacku gdyż już dużo włożyłem aktualnie wyjąłem bezpiecznik 60 A i sprawdzam czy to pompa tak sieje po elektryce i jeżdżę bez wspomagania także się zobaczy co będzie proszę o konstruktywną pomoc jeśli ktoś wie co jest na rzeczy.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) problemy z elektryką w168 1.7 automat
może zabrzmi trywialnie - ale posprawdzaj najpierw po prostu kable, masy, czy nie są gdzies fizycznie uszkodzone.. Zadna plytka komputera nie będzie Ci tak siala w instalacji. I błedy na komputerze, bo nie wierze że nie ma, przy takich objawiach.
Dzięki za odp i zainteresowanie, walczę z tematem wciąż.. odwiedziłem kilku elektromechaników bo miałem chwilę wolnego i pojeździłem z miernikiem i jest tak ze albo nie ma ładowania albo jest coś pomiędzy 13.6 V a 14.4 V lub wali do 17.5 V a tak nie ma prawa być (i wtedy dopiero sie zaczyna skrzynia wali wysprzęgla i cuda sie dzieją) także mam jeszcze kilka niewiadomych ale.. wpierw alternator idzie na rzeź jeszcze raz także może w przyszłym tyg będę miał ostateczną wiedzę czy sie zakończy na trzecim wyjęciu alternatora i porządnej wymianie regulatora napięcia bądź całego bo jeszcze nie wiem jak z dostępnością części do niego.. pierwszym razem wymienili łożyska itp itd na stole im ładował wiec pięknie ładnie ale może jak dostaje temperatury bądź wibracji się zaczyna coś złego dziać że wali pod 18 V ... także ma zostać dokładnie prześwietlony pod tym względem dam znać czy to pomoże i uwolni mnie od męczarni bo przecież bez gwiazdy nie ma jazdy...
Witam auto sobie trochę poczekało na naprawę bo panowie mechanicy nie mieli czasu ale już jest wstawiony nowy regulator napięcia i zobaczymy co będzie się działo na razie wóz jeździ ja obserwuje i zobaczymy wspomaganie jeszcze wyłączone mam aby całkowicie wyeliminować jakieś cuda.. ale na dniach włączę. żarówki uzupełniłem i w liczniku i pozycyjne od rejestracji tylnej bo się trochę tego po paliło od tych skoków napięcia na razie odpukać jest OK zobaczymy jak włączę wspomaganie co się wydarzy bo jak znowu poleci regulator to od razu będzie musiała pójść z nim nowa pompa od wspomagania ale.. OBY NIE pozdrawiam
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Pią 09 Gru 2016, 21:15
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) problemy z elektryką w168 1.7 automat
Szkoda, że wcześniej nie miałem czasu odwiedzać forum. Na 99% jest to regulator napięcia, tak jak napisałeś wyżej. Także podłącz silnik wspomagania i ciesz się jazdą
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 09 Gru 2016, 23:35
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) problemy z elektryką w168 1.7 automat
Witam.
Na moje podejrzenie to prawdopodobnie na wykończeniu pompa wspomagania, stąd regulator mógł paść i jeśli znów się pojawi problem, to radziłbym zacząć od pompy wspomagania. (Oby miesiąc wytrzymała, chyba że wspomaganie nie będziesz często używać.).
W moim przypadku doszło do tego, że zaczęły się diody przepalać w alternatorze, a wszystko przez pompę wspomagania.
Pierwszym razem wymiana regulator, natomiast drugim razem dioda aż w końcu trzecia wymiana diody na mocniejszą i to również spaliło, a całość sprawka powodowała pompa wspomagania elektryczna. (Spalona cała obudowa szczotek w pompie, co tutaj jednak nie dało się zregenerować pompy wspomagania).
Tak więc radziłbym dobrze się przyglądać tej sprawy, żeby nie naprawiać kilka razy alternatora.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
witam dziś włączyłem pompę wspomagania także odliczam dni do następnego wydarzenia jak padnie znowu alternator to pójdzie pompa do wymiany i alternator na 100% ale poczekamy zobaczymy jak coś będę pisał co się wydarzy..
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 10 Gru 2016, 11:24
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) problemy z elektryką w168 1.7 automat
Cytat:
dziś włączyłem pompę wspomagania także odliczam dni do następnego wydarzenia
Jak auto na co dzień używany i robisz 200 km lub więcej może wytrzymać miesiąc, a jeśli sporadycznie, to trzy miesiące. (W moim przypadku tak było i nie koniecznie musi być to samo.).
Choć w tej sprawie są wyjątki, bo jeśli wcześniej było robione pompę wspomagania, bądź regenerowany to uszkodzenie regulatora mogłyby samo z siebie się uszkodzić ze starości lub dużego przebiegu, o ile wcześniej nie działo się problemy ze wspomaganiem.
Także jesteśmy ciekawi, ile u Ciebie wytrzyma oby jak najdłużej.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Elektryka i elektronika,wskażniki i kontrolki
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.