Witam, czy jest możliwość w Vito 2014r. uruchomienie akustycznego potwierdzenia włączenia/wyłączenia alarmu. Teraz potwierdza tylko za pomocą kierunków.
Na swiecie jest z kilka tysiecy (o ile nie kilkanascie!) roznych alarmow. Ktory masz w aucie? Bo jak na razie nie podales informacji o jaki alarm chodzi...
No widzisz - juz mowisz troche jasniej
Otoz a alarmami fabrycznymi jest taka sprawa, ze nie ma prostego przelaczania wlacz/wylacz sygnal (mowa oczywiscie o komputerze serwisowym) bo jest to odgornie zakodowane w pakiecie ustawien sterownikow na dany rynek na ktorym auto ma byc sprzedane. Czyli jezeli cale auto jest ustawione przykladowo na Anglie, to ustawienia alarmu, systemow ekologicznych (norma spalin), swiatel i innych [cenzura] bedzie odpowiadac przepisom angielskim. Tu jest konieczna zabawa w czesciowa zmiane kodowania - np. zostawiamy cale auto w kodowaniu oryginalnym, a tylko zmieniamy kodowanie alarmu na jakis kraj pozwalajacy na sygnal dzwiekowy (nie wiem - np. Australia czy jakies Chiny) Bo alarmy tez podlegaja przepisom unijnym i tendencja jest w kierunku niezaklocania spokoju - czyli niepotrzebne dzwieki sa likwidowane. Tak samo jak zabroniona jest funkcja antynapadowa - czyli auto w czasie jazdy nie moze zostac zablokowane dzialaniem alarmu. Moze byc tylko uniemozliwony start. Ale wracajac do kodowania: jezeli jeden ze sterownikow przekodujemy na inny kraj, to ustawienia moga sie "pogryzc" - bo siecia CAN wszystko sie rozchodzi po calym aucie i np. sterownik ustawiony na Australie zazada od jakiegos innego wykonania funkcji/zadania ktore w Austarlii jest dopuszczalna, a w Polsce nie. I juz wyskakuje blad. Moze tak byc - ale nie musi. Trzeba sie z tym liczyc. Mozesz rok lub wiecej jezdzic i bedzie dobrze, i w koncu ktoregos dnia tak sie okolicznosci zbiegna ze ten blad wyskoczy. Tak wiec na serwis raczej bym nie liczyl, bo oni nie maja obowiazku wykonac kodowania niezgodnego z procedurami serwisowymi. Tutaj otwarta jest droga dla innych dzialan: mozna na przyklad podpiac jakas mala syrenke (lub "buzzer') wykorzystujac miganie kierunkowskazow. Wystarczyl by dodatkowy prosty uklad ktory przepuszcza np tylko dwa lub trzy impulsy migacza, a potem syrenka milknie. Oczywiscie przy warunku wejsciowym ze musi byc sygnal z obu migaczy. Wtedy nie bedzie sie zalaczac w czasie jazdy przy zalaczaniu kierunkowskazu, a tylko po zalaczeniu awaryjnych. Ale ilez to razy sie te awaryjne wlacza...
Sorry za brak polskich liter - pisane w pracy na komputerze sluzbowym
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes ) Car audio, nawigacja, alarmy, komputery
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.