Dołączył: 19 Lis 2016 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: W168 A170 CDI 03
Piwa: 0/4
Wysłany: Sob 19 Lis 2016, 23:31
Temat postu:
Problem z 1,7 CDI - zapach spalenizny w komorze silnika
Witam. Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem W168 A170 1,7 CDI 2004 r. w czasie tego czasu zauważyłem dziwny problem w komorze silnika , po jego uruchomieniu czuć zapach spalenizny (identyczny jak przy cięciu blachy/ stali szlifierką kątową), swąd jest najbardziej odczuwalny z tyłu silnika (między wlewem oleju a czarną obudowa air ... ). Po zakupie autka zmieniłem olej na Castrol EDGE 5W-40 Turbo Diesel ( zgodny z normą MB), z książki serwisowej wynika że silnik był zalewany olejem Aral 10W-40, moim zdaniem za gęsty gdyż na zimnym silniku na czas 2-3 min., zapalała się żółta kontrolka stanu oleju. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem, nadmieniam że po uruchomieniu silnika auto nie kopci ( nie puszcza charakterystycznej dla turbo diesla chmurki), nie kopci także w czasie jazdy, przyśpiesza płynnie na każdym biegu, sprzęgło pracuje prawidłowo, brak problemów z wbijaniem biegów, w kabinie nie czuć tego smrodu. Proszę Was o pomoc
Dołączył: 19 Lis 2016 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: W168 A170 CDI 03
Piwa: 0/4
Wysłany: Sro 23 Lis 2016, 00:37
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z 1,7 CDI - zapach spalenizny w komorze silnika
rafik200 napisał:
Moim zdaniem zobacz czy nie masz "szlamu" w odmie jeśli czuć zapach pod maską sprawdź wszystkie węże odprowadzające spaliny z silnika tzw "odmę"
Samochód stał przez długi czas, teraz jak nim zacząłem jeździć smród jest dużo mniejszy. W każdym bądź razie dziękuję za pomoc, przy najbliższej okazji jak będę odstawiał autko do mechanika to wspomnę żeby zwrócił na to uwagę.
Mam jeszcze pytanie o olej czy do 1,7 CDI może być EDGE 5W-40, pytam bo próbuję rozwiązać zagadkę z włączającą się raz na cały dzień (na kilka sekund) żółtą kontrolką poziomu oleju ?
Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 39 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecinek Posiadane auto: MB A 160CDI 2002
Piwa: 1/3
Wysłany: Sro 30 Lis 2016, 13:47
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z 1,7 CDI - zapach spalenizny w komorze silnika
włśnie taki teraz zalałem - wszystko trybi jak trzeba. A jeśli chodzi o smrodek spalin to raczej odma - miałem tak w benzynie. Myślałem że to któraś z uszczelek z kolektora puściła, ale smrodek szedł bardziej z tyłu silnika. Wymiana odmy i spokój był
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z 1,7 CDI - zapach spalenizny w komorze silnika
Tylko, że to jest A klasa w dieslu i może to być uszczelka pod wtryskiem. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 19 Lis 2016 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: W168 A170 CDI 03
Piwa: 0/4
Wysłany: Pią 09 Gru 2016, 09:58
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z 1,7 CDI - zapach spalenizny w komorze silnika
bolciu napisał:
to by raczej czuł zapach ropy albo dymek spod kolektora by widział, no i te cykanie charakterystyczne dla nieszczelnego wtrysku - coś jak na filmie
dziękuję za link, u mnie nic nie cyka, nic też nie dymi. Ten zapach czuć na odcinku: korek wlewu oleju - filtr paliwa. Jeden z wężyków przy filtrze jest mokry ( filtr chyba nie był nigdy wymieniany też jest zapocony -od strony pasażera), spróbuję go wymienić i docisnąć opaskę przy wężyku. Dziękuję za pomoc
Dołączył: 03 Mar 2017 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żywiec Posiadane auto: A Klasa 1.7 cdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 03 Mar 2017, 20:47
Temat postu:
problem z wtryskami
Witam, podłącze się do tematu,
mój problem wygląda tak, silnik zaczął wydawać dziwne dźwięki takie fukanie, diagnoza uszczelniacz pod wtryskiem,
zawiozłem auto do mechanika i wtrysk nr 4 ( czyli 1 po prawej stronie nie od turbiny) faktycznie był luźny i wyszedł bez problemu był przy nim leki nagar, po wyjęciu okazało się ze posiada rysę na nakrętce wtryskiwacza wiec dałem go do regeneracji ( nie wiem czy było to konieczne??) odebrałem go już po i tu pojawił się problem, wtrysk który był obok a trzeba go wyciągnąć żeby założyć oba naraz mechanik wyciągną kluczem do zdejmowania wtrysków tylko powiedział że musiał zdjąć kopułkę wtrysku żeby ten klucz założyć , założył 2 wtryski skręcił wszystko i po odpaleniu samochód chodzi jak traktor.
Moje pytanie czy zdejmując kopułkę z tego wtrysku mógł go jakoś rozregulować albo uszkodzić?? on twierdzi że zawsze tak robi i zawsze wszystko było ok, proszę o podpowiedz żeby znowu nie narażać się na koszty regeneracji jak nie jest to potrzebne.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Problem z 1,7 CDI - zapach spalenizny w komorze silnika
Z tego co mi mówił dobry mechanik, że jeśli do wtryskiwacza był założony młotek bezwładnościowy to wtryskiwacz powinien iść do sprawdzenia, tu zależy też ile siły mechanik musiał użyć przy wyciąganiu wtryskiwacza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.