Mercedes 1.8 Kompressor PROBLEM z ciśnieniem w układzie
Witam,
Historia wygląda nastepująco,
Kupiłem mercedesa 1.8 kompressora z 3 letnim gazem w niemczech, sprawdzałem auto jezdzilo i palilo na dotyk, po czym po przejechaniu ok kilkudziesięciu KM zobaczyłem że temp rośnie do ok 110 stopni. Sprawdziłem płyn który się zagotował w zbiorczniku, przewody robiły się twarde jak kamień.. Ok Zaprowadziłem autko do znajomego mechanika, diagnoza : uszczelka pod głowicą, okej zrobiliśmy uszczelkę tzn planowanie, cisnieniowa próba, uszczelniacze... Pogięte były również zawoory które zostały wymienione, wymieniona pompa wody itd... wszystko złożone nadal te same objawy, po kilkunastu KM jazdy cisnienie i gotowanie plynu... wyczyścilismy chlodnice z kamienia poniewaz cała sie nie nagrzewala, 2/3 były zimne, zdjelismy uszczelke i sprawdzilismy blok, zrobilismy szlif bloku dla pewności, spowrotem wszystko zlozylismy i nadal to samo.... nie mamy juz pomyslow od czego moze robic sie cisnienie... najlepsze jest to ze silnik pracuje wrecz idealnie bez stuków czy czegokolwiek... może macie jakies pomysły co można dalej sprawdzać po nowym roku??[/img]
Re: ( Mercedes klasa E ) Mercedes 1.8 Kompressor PROBLEM z ciśnieniem w układzie
Ewidentnie sadzi gdzieś ciśnienie do układu wodnego ,czy podczas planowania głowicy była dobrze sprawdzana jej szczelność .Może być pęknięta i dlatego takie problemy .Pęknięcie możliwe z przegrzania bo chłodnica zapchana chociaż po mojemu to ona była zapowietrzona niż zapchna ale chociaż jest teraz oczyszczona :)jest taki prosty test chemiczny używany przez mechaników do sprawdzenia takich przypadków .W skrócie sprawdza się czy wskażnik chemiczny reaguje na opary ze zbiorniczka wyrównawczego , jak się zabarwi to właśnie oznacza że gazy dostają się do wody tak potrafią puszczać uszczelki a w skrajnych przypadkach głowica lub blok.
Re: ( Mercedes klasa E ) Mercedes 1.8 Kompressor PROBLEM z ciśnieniem w układzie
Nie było możliwości sprawdzić głowicy i uszczelki przed rozbieraniem???? Test na obecność spalin w płynie??? oczywiście termostat i układ chłodzenia jest ok? To pewnie wina LPG. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes klasa E ) Mercedes 1.8 Kompressor PROBLEM z ciśnieniem w układzie
Tak taki test na obecność spalin w płynie się robi . Szczelność głowicy to sprawdza dobry warsztat obróbki tam gdzie robili planowanie jedni robią zawsze drudzy na życzenie klienta bo to kosztuje ale to pewnie robiliście .Czy LPG to wątpie musiałbyś mieć gdzieś naprawdę spory wyciek płynu tam gdzie są wcinki gazowników czy na reduktorze a to chyba wyeliminowaliście na wstępie .W skrajnym przypadku może gdzieś jest pęknięcie w bloku silnika. Ewidentnie ktoś się pozbył problemu .A może prostsze tematy - pompa wody - odkręcić i sprawdzić czy fizycznie działa (jeśli nie była zdejmowana i,,macana" przy demontażu głowicy - nie wiem jak tam dokładnie to wygląda w tym motorze ) może niby się kręci to co widzimy a wirnik wewnątrz już niekoniecznie .Skończy się najpewniej wymianą motoru
Re: ( Mercedes klasa E ) Mercedes 1.8 Kompressor PROBLEM z ciśnieniem w układzie
pompa wody wymieniona.. głowica na bank sprawna , możliwe że to pekniety blok, mam do kupienia blok i mozliwe ze to zrobie, ale juz mam dosc tego samochodu, fakt dalem smieszne pieniadze, liczylem sie z tym, myslalem ze uszczelka bedzie i po sprawie, mam na nim duzy zapas, ale mnie to irytuje bo brakuje pomyslow, prawdopodobnie skonczy sie na peknietym bloku... jeszcze raz w srode sprawdze wszystkie mozliwe zaworki wezyki szczelnosci itp i testy Co rowniez ponownie
Re: ( Mercedes klasa E ) Mercedes 1.8 Kompressor PROBLEM z ciśnieniem w układzie
Wiec tak, wymieniona chłodnica na nowa, wymieniony korek zbiorniczka , nowa pompa wody, zrobiona uszczelka planowanie próba ciśnienia, przewody sprawdzone oczyszczone na drożność. Termostat sprawdzony działał, natomiast jutro go wymienię rownież na nówkę dla pewności firmy kraft. Sytuacja wyglada następująco. Auto pali , jadę nie szarżując temp na podłączonym kompie do diagnostyki badam temp, zaczyna spadać ponieważ rozgrzałam silnik na postoju ze 100-112 do 87-90. Po przejechaniu 3km wracam na postój pod warsztat i na jałowym biegu trzyma 90 stopni po czym przytrzymuje go na 3500 obrotów i temperatura zaczyna rosnąć do 107 stopni, przewody sa na tyle miękkie ze mogę je ścisnąć ręka i sa gorące, nawiew ciepły działa cały czas, a po odkręceniu korka płyn [cenzura]..... Jakies pomysły panowie ? Nie wiem jeszcze jak wentylator moze on sie jebie .. Ewentualnie kupie nowy i nówkę termostat bo juz zaczyna brakować pomysłów...
Re: ( Mercedes klasa E ) Mercedes 1.8 Kompressor PROBLEM z ciśnieniem w układzie
No a może wszystko jest OK, po co odkręcać korek na gorącym silniku????? jak przewody są miękkie i wszystko działa normalnie???? To tak samo jak po ostrym hamowaniu tarcze się nagrzewają, ale tak ma być. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes klasa E ) Mercedes 1.8 Kompressor PROBLEM z ciśnieniem w układzie
a mozliwe jest na postoju lapanie takiej temperatury? max 112 a potem jej spadek i stabilizacja, fakt na goracym wyplywa duzo plynu ... moze masz racje, zastanawia mnie te podnoszenie temperatury
Re: ( Mercedes klasa E ) Mercedes 1.8 Kompressor PROBLEM z ciśnieniem w układzie
udało się w koncu to ogarnac.... wszystko zrobione. na koniec wymienilismy szpilki wszystkie na zupelnie nowe i okazalo sie ze jedna 0.5 mm nie dociagala . sprawa zalatwiona temp ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa E ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.