Dzień dobry forumowicze.
Moje pytanie brzmi: jak poznać kiedy termostat w mercedes a170 cdi jest do wymiany skoro to auto nie posiada manualnego wskaźnika temperatury?
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Sob 07 Sty 2017, 09:21
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Termostat
Witaj,
Otwórz maskę, zapal auto. Niech druga osoba lekko pogazuje auto, a Ty złap górny przewód od nagrzewnicy i górny przewód od chłodnicy. Do czasu rozgrzania się różnica temperatur powinna być wyraźna. Jednak nasze auta długo się rozgrzewają, tym bardziej na takim mrozie:-)
Napisałem to, bo obstawiam, że termostat jest cały czas otwarty. W innym przypadku zagrzałby się w krótkim czasie, a na liczniku wyświetliłaby się czerwona lampka. Jednak nie wspominasz o tym, także tekst wyżej bardziej pasuje.
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 74 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Pon 09 Sty 2017, 23:03
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Termostat
Odpalasz na zimnym silniku
1. wszystkie węże są zimne - główny do chłodnicy ma być zimny a z tyłu silnika cienki do nagrzewnicy kabiny powinien robić się ciepły - jeżeli ciepły w tym samym czasie robi się gruby przy chłodnicy to termostat jest otwarty a powinien być zamknięty- powinien otworzyć się dopiero jak silnik się nagrzeje
2. Jeżeli silnik się już nagrzał a termostat się nie oworzył to w kabinie zapali się czerwona lamka
Aby wykluczyć złą interpretację :
1. Sprawdź czy masz dobry poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym - po otwarciu maski ten po lewej
2. Sprawdź czy czujnik temperatury cieczy w zbiorniku wyrównawczym od dołu nie wypadł ze zbiornika - blokuje sie po przekręceniu o 90 st
Jest jeszcze czujnik temperatury na termostacie - na prawo od filtra paliwa w głębi za podszybiem -sprawdź czy wtyczka i kable nie są uszkodzone
Odsłuchaj silnik z lewej strony bo równie dobrze możesz mieć walniętą pompę chłodzącą - a jej wymiana to już iezla zabawa _________________ Leszek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.