Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes Sprinter ) Ogrzerwanie resztkowe problem.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kazzu

Debiutant



Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): goleniów
Posiadane auto: sprinter 316 ci max 2.7 2000r
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 09 Lut 2017, 21:49
Temat postu:

Ogrzerwanie resztkowe problem.


Witam .
Jak w tytule problem z ogrzewaniem resztkowym. Sprinter 316 cdi 2000 r.
Problem polega na tym że po włączeniu przycisku rest, ciepłe powietrze leci tylko przez chwilę. Pompka dodatkowa obiegu wody nowa,sprawna. Wcześniej gdy ogrzewanie resztkowe działało słychać było delikatne stukanie od strony pasażera,pod maską za wentylatorem powietrza jest elektrozawór,po ściągnięciu wtyczki okazało się że nie dochodzi prąd,po podlaczenitu na krótko słychać specyficzny stukot.czy ten elektrozawór ma coś wspólnego z ogrzewaniem resztkowym,i kiedy powinien tam pojawiać się prąd bo przy włączonym zapłonie go nie ma,dodam że ogrzewanie jest sprawne. Gdzie mam szukać przyczyny, z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Sob 11 Lut 2017, 11:13
Temat postu:

Re: ( Mercedes Sprinter ) Ogrzerwanie resztkowe problem.


Ten zawór nazywany "elektrozaworem regulacyjnym ogrzewania" ma związek nie tylko z ogrzewaniem resztkowym, ale służy również do regulacji temperatury w kabinie w czasie pracy silnika. Żeby pojąć o co chodzi trzeba zdać sobie sprawę jak to działa. Zawór ma wewnątrz elektromagnes i grzybek - pod wpływem prądu grzybek otwiera lub zamyka przepływ cieczy. Nie jest to tak, że prąd jest mniejszy lub większy i w ten sposób dochodzi do zmiany przepływu. Zawór ma TYLKO dwa stany: OTWARTY i ZAMKNIĘTY. Nie ma żadnych stanów przejściowych typu "otwarty w połowie"!
Jak więc następuje regulacja? Zawór cyklicznie otwiera się i zamyka. Zmienia się tzw. wypełnienie przebiegu - czyli jak zażądamy małego ciepełka, to zawór otwiera się na bardzo krótko, a pozostaje zamknięty na dłuższy czas cyklu. Jak chcemy bardziej ciepło, to zawór będzie otwarty dłużej, a okres zamknięcia będzie krótki. Tak następuje regulacja i stąd to charakterystyczne klikanie które opisujesz. Może również nie być napięcia na zaworze. Jest to stan w którym ogrzewanie jest ustawione na max grzania. Wtedy cykania nie będzie, bo zawór będzie otwarty cały czas.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes Sprinter »

Opinie o samochodach Mercedes Sprinter - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne


MercedesML 63 AMG

87 777

2008r.

119 000 km

pomorskie

MercedesGLC 250

145 900

2018r.

95 000 km

mazowieckie

MercedesA 180

73 900

2016r.

148 000 km

wielkopolskie

MercedesB 170

24 900

2009r.

193 125 km

mazowieckie

MercedesGL 450

79 990

2010r.

229 953 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System