Przed zakupem ML jeździłem autami nawet bez abs, co wymagało wiele uwagi przy nieoczekiwanym poślizgu.
W163 ma napęd na cztery koła, a moc przydzielana na osie jest zależna od ewentualnego poślizgu, systemy kontroli trakcji ABS, ESP itp itd zwalczają poślizg gdy ten tylko się pojawia. Sam nie doświadczyłem niebezpiecznego poślizgu podczas jazdy, ale nie szaleję nadmiernie.
Powiedzcie w jaki sposób można stracić kontrole nad w163, czy jest nadsterowne, czy podsterowne? Na pewno na trakcję źle wpływa wysoka masa pojazdu i wysoki środek ciężkości, ale systemy radzą sobie ze wszystkim. Proszę o opinie.
Re: ( Mercedes klasa ML ) Nasz ML a bezpieczeństwo
To ja się wypowiem ,przez ostatnie 8lat jeżdziłem japońskim samurajem z mocnym rajdowym rodowodem . Tak się stało że mnie naszło na właśnie W163 .Wiadomo że miała być benzyna bez znaczenia jaka czy V6 czy V8 liczył się stan ogólny auta bo łatwo o fajnego nie jest . Teraz mam od roku W163 350 całe jesli się nie myle 230KM , paradoks polega na tym że to poprzednie ukochane auto też miało tyle mocy ale było tonę lżejsze .
Więc jak to z tym MLem , to trochę tłuk (bo na ramie ) trochę ,,balia" jeśli chodzi o komfort podróżowania . Auto robione głównie pod klienta w USA ale dodam że przy porównywalnie tamtejszych autach tego typu ,,lekka terenówka " Jeep , Ford , Gmc to prowadzi się jak WRC i z jakością wszystkiego też jest o niebo lepiej niż w autach z USA - jakby nie było to Merc. Wracając do tematu takie jeżdzidło tapczan , mistrz prostej , bo na szybkie pokonywanie ciasnych zakrętów bym się nie nastawiał , mało precyzyjny układ kierowniczy. Najbardziej (na początku ) czuć tą masę grubo ponad 2t .Styl jazdy dostosuje ci się do tego auta sam ,sobie jeżdzi 60-80 po mieście bardzo wygodnie , poza miastem szybciej powiedzjmy 150-160 bo potem to już głośno i jakoś tak czuć że nie jego liga ale jak trzeba to 200km/h bez problemu
Jeśli chodzi o trakcje to cały ten 4matic działa fajnie i te kontrole trakcji z tym połączone też jeśli ogólnie auto sprawne i nic się nie świeci .Esp niby można wyłączyć ale to tak na 70% powiedzmy jak jest bardzo żle to zadziała Dosłownie wczoraj znalazłem sobie kawałek pustej szerokiej drogi co by zobaczyć w akcji te systemy - i są i działają bardzo szybko wychwytując nasze błędy . Ogólnie fajne autko ciężkie , automat więc zjada hamulce i niema co na nich oszczędzać przy wymianie.Po roku polecam W163 chyba raczej poliftowe podobno bardziej dopracowane , i koniecznie z systemem audio Bose - rewelacja i umila czas tych bardziej crusingowych niz wyścigowych minut za kierownicą .
Re: ( Mercedes klasa ML ) Nasz ML a bezpieczeństwo
Po wyłączenia ESP można trochę pobawić się na placu, ale z działającymi systemami nie udało mi się wyprowadzić go z równowagi. To mi się podoba, bo po mercedesie oczekiwałem aby auto jak najwięcej robiło zamiast mnie. Na esce z włączonym tempomatem nie trzeba nawet kierownicy trzymać bo jedzie jak po sznurku
Pytałem aby skonfrontować z Wami jaki manewr jest najniebezpieczniejszy podczas jazdy naszymi w163, oczywiście jeżdżąc z rozwagą, aby nie napotkała mnie żadna niespodzianka w przyszłości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.