Dołączył: 01 Kwi 2017 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chocianów Posiadane auto: mercedes a klasa w168 1,7 cdi
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 01 Kwi 2017, 14:17
Temat postu:
Bardzo ciężko lub wogóle nie odpala na ciepłym silniku.
Witam wszystkich.
Bardzo proszę o pomoc, mianowicie w swoim mercedesie 1,7 cdi mam problem z odpalaniem na rozgrzanym silniku.
Gdy jest zimny to zapala normalnie, może nie od razu ale po kręceniu 3 sekundy odpala, po przejechaniu kilkunastu kilometrów i zgaszeniu silnika, bardzo ciężko odpala lub w ogóle.
Byłem u mechanika, nie wiem po co, wymienił mi czujnik wału korbowego, podejrzewam że w ogóle nie wymienił, bo nie dało to nic, lecz powiedział że po podłączeniu do kompa na rozgrzanym silniku pokazywało że na listwie jest małe ciśnienie. Podobno ma być ponad 200 a ma trochę ponad 100.
Jego sugestia to pompa wtryskowa.
Na jednym z forum czytałem też że może to być regulator ciśnienia.
Może ktoś napisze jak sprawdzić te elementy i czy da się to samemu wymienić?
Chciałem również napisać że sporo czytałem i jeżeli chodzi o inne możliwości to gdyby to były wtryski to by chyba kopcił lub na zimnym także nie chciał odpalić.
A może macie inne pomysły lub doświadczenia z takimi przypadkami.
Jeszcze raz proszę o pomoc i z góry dziękuję
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Bardzo ciężko lub wogóle nie odpala na ciepłym silniku.
Miałem tyko samo to czujnik na Listwke wtryskowej jest ich 2 wymien całą listwe z czujnikami na olxza 120 zl ktorych czujnik zawodzi najlepiej calosc wymienić sam mozesz to zrobic godzinka czasu zdejmij kolektor dolotowy i popusc wężyki metalowe do wtryskow po wymianie bedzie chodzi jak nowo narodzony
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 242 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warmińsko-mazurskie Posiadane auto: Astra H Z19DTJ 2005
Piwa: 15/6
Wysłany: Pią 05 Maj 2017, 14:06
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Bardzo ciężko lub wogóle nie odpala na ciepłym silniku.
A jak zdjąć kolektor dolotowy? Kiedyś z tym walczyłem, odkręciłem wiele śrub, jednak kolektor ani drgnął. Miałem wrażenie, że był sklejony z obudową filtra. Czy to prawda, że jest sklejany? Czy po prostu ominąłem jakąś śrubę?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Bardzo ciężko lub wogóle nie odpala na ciepłym silniku.
Tak obudowa filtra i kolektor dolotowy wyciąga się jako jeden element. Trzeba odpiąć wężyk czujnika ciśnienia doładowania, odkręcić odmę, filtr paliwa i pojawiają się śruby kolektora które wkręcone są do głowicy chyba 7 sztuk, kolejne dwie śruby przy korku wlewu oleju, następnie trzeba odkręcić zwór egr, odpiąć rurę przepływomierza (trzeba przekręcić dźwignię), jest jeszcze jedna mała śrubka z tyłu z prawej strony (patrząc od przodu) ona trzyma taką blaszkę (nie pamiętam do czego) ale odkręcenie jej ułatwia wyjęcie kolektora. To chyba wszystko ale nie jestem pewien
Dołączył: 01 Kwi 2017 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chocianów Posiadane auto: mercedes a klasa w168 1,7 cdi
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 18 Lut 2018, 19:54
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Bardzo ciężko lub wogóle nie odpala na ciepłym silniku.
Witam
Przepraszam że nie pisałem nic na temat prób naprawienia w/w usterki lecz nie było czasu, ale jak już miałem czas to powymieniałem wszystkie filtry czyli chyba mało istotny w tym przypadku filtr kabinowy, filtr powietrza oraz filtr paliwa.
Ku mojemu miłemu zaskoczeniu samochód zaczął odpalać na dotyk czy zimny czy ciepły. Po 2 miesiącach znowu coś zaczęło się psuć, i ciężko odpala na zimnym ale chyba wiem dlaczego ponieważ mam świece do wymiany, po uruchomieniu zapala się "sprężynka". Podejrzewam także że problem powrócił ponieważ przez omyłkowe wskazania wskaznika poziomu paliwa żona wyjechała i chyba zasyfiła znowu filtr paliw. Mam nadzieję że to to, bo jak nie to spróbuję to co kolega pedrovegas pisał o wymianie czujników.
Dam znać co się wydarzy jak wymienię.
Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Bardzo ciężko lub wogóle nie odpala na ciepłym silniku.
Mam podobny problem.
Na zimnym pali normalnie na cieplym musze wylaczac klime (ma wtedy lzej)
po dluzszym kreceniu rozkreca sie z zapala, ale nie zawsze.
Wszystkie filtry wymienione.
Podejrzewam ze może rozrusznik na wyonczeniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.