Znikanie oleju silnikowego i zanieczyszczony płyn chłodnicz
Cześć wszystkim!
W styczniu 2016r kupiłem swoją pierwszą gwiazdę, CLK 200 Kompressor z 97r. przebiegu na zegarach miała około 190 000 ale jak wiadomo, pewnie niewiele ma to wspólnego z prawdą. W sierpniu 2016r pojawił się pierwszy duży problem. Do płynu chłodniczego dostawał się olej silnikowy i zamiast czystego płynu miałem maź w kolorze kawy z mlekiem. Zorientowałem się niestety dopiero jak zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia zaczęło mi tą mieszankę wypluwać pod maskę. CLK poszło wtedy na lawetę, do warsztatu i remont za ponad 3000zł z wyciągnięciem silnika, regeneracją głowicy i wymianą uszczelek. Dół silnika nie był wtedy ruszany. Wszystko było ok aż do marca tego roku, gdy na trasie zobaczyłem w lusterku pojedynczą chmurę białego dymu. Od tego czasu muszę dolewać dosłownie kilka litrów oleju silnikowego na 1000km, a z rury wydechowej raz na jakiś czas poleci obłok gęstego białego dymu. Wstępna diagnoza była taka, że dół silnika mam do remontu. Dzisiaj jednak zauważyłem, że płyn chłodniczy znowu wygląda jak kawa z mlekiem. Od czasu wymiany uszczelki pod głowicą przejechałem maks 4000km! Czy faktycznie mam i dół i górę silnika do naprawy, czyli w sumie generalny remont za ponad 7000zł? Czy możliwa jest jakaś inna przyczyna? Poniżej skrócona lista aktualnych objawów:
- znika duża ilość oleju silnikowego (kilka litrów na 1000km)
- z wydechu raz lecą kompletnie zdrowe czyste spaliny, a raz leci gęsty biały dym. Przez ponad miesiąc nie udało mi się znaleźć żadnej regularności w tym, ani konkretnych warunków w których dym by leciał
- płyn chłodniczy jest ewidentnie zanieczyszczony olejem silnikowym
- olej silnikowy NIE JEST zanieczyszczony płynem chłodniczym
- moc samochodu nie jest stała
Od razu zaznaczę, że silnik przeze mnie nie był ani razu przegrzany, nie gazowałem go na maksa od świateł (no może z dwa razy), ogólnie poruszałem się nim prawie tylko po mieście i to kulturalnie.
Jeżeli ma ktoś jakiekolwiek sugestię to będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Re: ( Mercedes klasa CLK ) Znikanie oleju silnikowego i zanieczyszczony płyn chłodnicz
No dramat (finansowy rzecz jasna ) .Nie opłacalny był już chyba pierwszy raz czyli akcja z głowicą , nie brnij w to dalej szkoda kasy .To stare auta ale jednak produkowane masowo i jednak MB , bez problemu znajdziesz nowe serce (za cenę remontu to angola całego pewnie ) Teraz możesz mieć powtórkę z głowicą /uszczelką albo może jakieś uszkodzenie gdzieś w bloku . To drugie okaże się jak już wywalisz kasę na głowicę i się okaże że jednak blok . Nie masz oleju w płynie tym razem bo nieszczelność czy połączenie się nie jest w układach olej+,,woda " tylko gazy + woda . Pewnie węże wodne masz nabite jak kamień i auto się zapowietrza czy przegrzewa . Ja bym nie brnął w ten motor , możesz sobie zrobić jeszcze taką próbę chemiczną (dobry mechanik wie co i jak ) żeby taką teorię potwierdzić .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa CLK ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.