Dołączył: 01 Mar 2016 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom Posiadane auto: W163 320 1999
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 26 Maj 2017, 11:59
Temat postu:
W163 i offroad
Mam MLa od ponad roku i po zmianie opon na AT 265/75R16 moim zdaniem dość dobrze się sprawdza offroadowo, rzecz jasna turystycznie a nie przeprawowo:) Mam kilka miejscówek gdzie "sprawdzam" zdolności swoich kolejnych 4x4 i na tle poprzednich poważniejszych terenówek ML wcale nie odstaje jakoś wyraźnie, większość prób przejeżdża bez zająknięcia, może nie z taką gracją jak Patrol, Disco czy Cherokee z uwagi na mały skok zawieszenia ale robi to równie skutecznie dzięki kontroli trakcji, Miałem przed MLem Forestera 2 to nawet turystycznie słabo się sprawdzał względem moich potrzeb, z MLa jestem dość zadowolony, jest to dotąd najlepszy kompromis auta osobowo-terenowego z tych co miałem:) Jestem ciekaw czy ktoś z Was kto użytkuje W163 również poza asfaltem podziela moją opinię.
Ja używam tylko po drodze ale fakt jest to dzielniejsze auto w terenie niż się wydaje . W Offroad bawiłem się latami i nadal jest mi dosyć bliski (chociaż już mnie nudzi) ML W163 daje radę ale nie pszesadż z oponami - niech to będzie jakieś delikatne bardziej drogowe AT bo zaraz coś ukręcisz .Przy tej masie żadnych nawet minimalnych hopek , wody unikaj jak diabeł święconej wody bo cały ten fajnie działający napęd 4matic opiera się na elektornice , jeden czujnik pada i masz tępy napęd 4x4 jak w ruskim Uazie albo gorzej .W zestawieniu z ,,Partolem " czy Disco nawet Pajero (seryjnymi z lat konstrukcji W163 a więc 1998+) wypada rewelacyjnie i jest o niebo bardziej uniwersalny bo nie wyobrażam sobie Patrola którym śmigasz w ciszy 180-200km/h (że o wersji AMG nie wspomnę ) . Przy nowszej konkurencji z lat końca produkcji 2004 czyli X5 i trio Tuareg/Q7/Cayenne w terenie zostawia ich daleko w tyle a traci na komforcie . Ale samo auto na dzień dzisiejszy uważam za najlepszy pomysł na dużego SuVa z bardzo dobrymi możliwościami terenowymi .
Dołączył: 01 Mar 2016 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom Posiadane auto: W163 320 1999
Piwa: 1/1
Wysłany: Pon 29 Maj 2017, 08:16
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) W163 i offroad
Już wyrosłem z taplania się błocie, teraz jeżdżę turystycznie bez ciśnienia więc nic nie powinienem ukręcić to tylko 32" w USA zakładają większe opony i nikt nie pisze aby się coś ukręcało. Na razie auto się sprawdza rewelacyjnie.
Cześć.
Ja mam co prawda W164, ale za to z pakietem Offroad, czyli z reduktorem, blokadą centralnego i tylnego dyferencjału oraz podnoszoną pneumatycznie do góry budą. Ponieważ jestem wędkarzem często zjeżdżam z asfaltu. Zdarza mi się przejeżdżać miejsca gdzie zwykła osobówka by poległa. Poprzednim autem jakie miałem była KIA Sorento 2008r. Też z reduktorem, ale bez blokady tylnego mostu. Muszę powiedzieć że dzielność tych aut w terenie jest podobna ale Mercedesikiem jedzie się o wiele przyjemniej i komfortowo. W tym roku zakupiłem opony Toyo Open Country HT - taki wg mnie kompromis między asfaltem i wędkarskimi wyprawami.
Mój filmik ze spotkania z chłopakami z Klubu Sorento.
Witam Jestem od roku szczesliwym posiadaczem W163 270
Bardzo mi żle działa kontrola trakcji w terenie. Wrecz przeszkadza blokuje koła do tego stopnia ze ida na suwa, jak gdyby przychamowywuje te co nie trzeba. Gdy stane na sliskim dwoma kołami np lewymi pod góre a prawe sa na czarnym to nie ruszę dopuki nie wyłacze esp. Czy u Was jest podobnie czy moze mam coś nie tak. W kompie nie ma żadnch błedów reduktor sie załacza.
Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 77 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: W140, Galloper, ML W163 3,2, 2,7 C, 123, 124, 124ce, Opel Senator, BMW 320 ,518, 524, 520 E34, 525TDS, Opel Omega 2,5 TD, Alfa 146. Alfa 156, Mitsubishi Pajero, Jeep Cherokee 4,0 Ford Sierra1,8 1,6
Piwa: 3/3
Wysłany: Pią 01 Gru 2017, 23:43
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) W163 i offroad
norbikk, tak masz dużo tutaj racji, niestety, napęd 4x4 w Mercu jak i xDrive w BMW to porażka. Jest wiele filmów na Youtupku, gdzie poprostu naśmiewają się z tego a wychwalają Quattro Audi. I taka jest prawda. _________________ Jeśli mogę to chętnie pomogę
Dołączył: 01 Mar 2016 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom Posiadane auto: W163 320 1999
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 23 Wrz 2020, 09:47
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) W163 i offroad
Nie zgodzę się z kolegą że ten napęd to porażka, jak masz jakieś Audi quattro to możemy porównać bez ciśnienia w lekkim terenie
Marki specjalizujące się w 4x4 jak np. Land Rover czy Jeep po 2000r poszło dziwnym trafem właśnie w kierunku rozwiązań napędu jak w MLu. Ja co prawda jestem zwolennikiem starej szkoły sztywnych mostów i mechanicznych blokad ale te elektroniczne są bezpieczniejsze dla większości użytkowników, tańsze w produkcji i skuteczne.
ESP się wyłącza w terenie, po to jest ten przycisk.
Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 439 Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Sob 26 Wrz 2020, 00:10
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) W163 i offroad
Akurat jestem użytkownikiem i nawet modem na forum Jeepa. I powiem że terenówka ze sztywnymi mostami to jedyne sensowne rozwiązanie. Owszem kontrole trakcji w Mercu dają radę ale zauważ że pakiety offroad bazują jednak na mechanicznych blokadach. Czy to sterowane elektronicznie czy nie to jednak jest w tym mechanika.
Jeep ma [cenzura] system Quadra Drive z progresywnymi mechanizmami różnicowymi w mostach.
To jest świetny napęd. 4matic wymięka w terenie na przedbiegach. _________________ X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
Dołączył: 01 Mar 2016 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom Posiadane auto: W163 320 1999
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 15 Paź 2020, 12:51
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) W163 i offroad
Do Jeepa mam sentyment, dobrze wspominam te co miałem i cieszy mnie że nie idą w taką stronę co LR, mają nadal w ofercie auto na sztywnych obu mostach jako jeden już z nielicznych producentów i to opcjonalnie z blokadami 100%
@jacek1008 musi być quatro bo Galloperem mnie objedziesz Są jeszcze dostępne do jazdy tereny za Ikeą w stronę Czeladzi?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.