Witam.
Pisze do Was z prośbą, w ustaleniu co dolega w moim firmowym Sprinterku. Pewnego dnia, w silniku prawdopodobnie były robione wtryski. Od tamtego momentu, po staniu na obrotach (mam prace jaką mam, i nieraz samochod stoi na obrotach i czekam aż otworzą mi punkt, lub rozładują samochód - jest to mroźnia - dlatego musi być ciągłość temperatury przewożonego towaru) po około 15 min stania zaczyna strasznie kopcić z rury i równie strasznie śmierdzieć. Dym jest niebieski. Po ruszeniu, dym jest jest przez jakiś czas, później ustepuje. Od jakiegoś czasu - czytaj od 5 mcy są spadki mocy. Tak jakby pedał gazu w ogóle nie reagował. Wyłącze go i włącze od razu to ustaje i moc wraca. Ostatnimi czasy dzieje się tak doś często - średnio 20-30 razy dziennie. I wyskakuje "check". Jakby tego było mało, wyskakuje bład HI, i stan oleju się podnosi. A wisienką na torcie jest to co fzisiaj zauważyłem, a raczej usłyszałem. Dosyć głośny świst przy przyśpieszaniu - na każdym biegu. Puszczam gaz - świst ustaje, dodaje to i świst powraca. EGR był czyszczony. Jest to samochód firmowy. Szef nie ma już siły ładować w niego kasę i mówi, żebym jeździł aż padnie całkiem. Przebieg jest 334 tys km i 2 silniki wsadzone, czyli od nowości były tam 3 silniki. Co jest nie tak? Proszę bardzo o pomoc. Pozdrawiam.
Re: ( Mercedes Sprinter ) Spadek mocy, kopcenie po staniu, swist i inne ...
Jest pare żeczy po pierwsze wtryski niestety leja brak reakcji na pedał ichek to zawur wysokiego ciśnienia na pompie po wymianie należy wczytać kompem serwisowym Świst to turbina pada _________________ Pozdrawiam
Re: ( Mercedes Sprinter ) Spadek mocy, kopcenie po staniu, swist i inne ...
Tzn nie to że nie ma reakcji na pedał gazu. Jest reakcja, ale nie ma mocy w ogóle. Jak wyhamuje do 0, to ruszy, ale tak, jakby turbina w ogóle nie działała. A ten błąd Hl i podnoszenie sie stanu oleju to te wteyski tak? Jednym słowem trup? :/
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: Mercedes Vito W639 sport 3.0V6 2007r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 25 Sie 2017, 13:08
Temat postu:
( Mercedes Sprinter ) Spadek mocy, kopcenie po staniu, swist
W moim vitku miałem podobny problem z kopceniem na biało czy niebiesko zawsze po dłuższym postoju na wolnych obrotach lub gdy gwałtownie musiałem hamować do zera np. podczas jazdy na autostradzie pomogła wymiana odmy oryginał w srewisie ok 300z (zamiennik nie występuje) co do gwizdów i świstów dałem sobie spokój jednak nie słuchaj opini o tym że kończy się turbo z tego powodu 2x podmieniałem turbinę i dalej syczy tak samo sprawdź czy masz olej w intercoolerze i czy węże od intercoolera są nadmiernie mokre wewnątrz od oleju jeżeli tak to możliwe że puszcza turbo jeżeli nie to nie zawracał bym sobie tym głowy jeżdżę już rok z takim syczeniem i nic się nie dzieje ( podczas przyspieszania syczy jak by spadł gdzieś w komorze silnika wężyk od podciśnienia)
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: Mercedes Vito W639 sport 3.0V6 2007r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 25 Sie 2017, 13:13
Temat postu:
( Mercedes Sprinter ) Spadek mocy, kopcenie po staniu, swist
Co do stanu oleju Mercedes ma bardzo dużą miskę wchodzi ok 10L to normalne że na mocno gorącym silniku będziesz miał trochę wyższy stan niż na zimnym sprawdzaj olej zawsze rano przed odpaleniem i nie sądzę żebyś zauważył jakieś istotne zmiany
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: Mercedes Vito W639 sport 3.0V6 2007r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 25 Sie 2017, 13:18
Temat postu:
( Mercedes Sprinter ) Spadek mocy, kopcenie po staniu, swist
Co do spadków mocy jeżeli zapala się CHECK to musi pamiętać jakieś błędy jedź do jakiegoś dobrego mechanika który ma sprzęt do diagnozy gwiazdy problem będzie zapewne leżał po stronie EGR-u lub FAP-a może zwykłe czyszczenie wystarczy
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: Mercedes Vito W639 sport 3.0V6 2007r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 25 Sie 2017, 13:30
Temat postu:
( Mercedes Sprinter ) Spadek mocy, kopcenie po staniu, swist
Poza tym nie wiem jak jest u ciebie w srintku ale u mnie w vito W639 3.0 V6 większość podzespołów elektronicznych po wymianie trzeba zrobić adaptację bo sama wymiana nic nie daje np. po wymianie przepływki i samym skasowaniu błędów auto dalej nie reagowało na pedał gazu musiałem jechać na warsztat żeby skasowali starą adaptację i zrobili nową i dopiero auto zaczęło jeździć normalnie podejrzewam że to samo będzie się tyczyło wtrysków zaworu EGR i innych tego typu podzespołów więc zaczął bym od pełnej diagnozy nawet w serwisie a potem możesz ewentualnie rzeźbić temat u jakiegoś tańszego mechanika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.