Witam. Mam problem z samochodem MB A200 model W169 mianowicie - po przekręceniu kluczyka słychać charakterystyczne, bardzo głośnie buczenie, grzechotanie tak jakby z okolic pompy paliwa która która podnosi ciśnienie w układzie przed uruchomieniem silnika. Po uruchomieniu silnika dźwięk ten nie słabnie a po dłuższej jeździe przechodzi z buczenia w nieprzyjemny świst. Byłem u dwóch mechaników którzy wymienili pompę paliwa na nową (Bosch). Drugi mechanik rzekomo podstawiał 6 różnych pomp (na sucho pompy podobno chodzą prawie bezgłośnie) i efekt jest ten sam - buczenie,świst, pisk. Na chwilę obecną jazda powyżej godziny tym samochodem staje się uciążliwa... Ma ktoś jakieś sugestie co to mogło by być? Jest tam jakiś filtr paliwa bo w serwisie stwierdzili,że nie ma tylko jest jakiś odstojnik czy coś takiego. Z góry dziękuję za odpowiedź
Nie napisałeś najważniejszego czy jest to benzyna czy diesel. I czy wymieniałeś jeśli jest to benzyna cały moduł pomp czy tylko sam silnik z pompką (metalowy najczęściej dostępny w zamienniku). W benzynie taki problem to wina regulatora ciśnienia który jest na samym dole bloku pompy z filtrem paliwa. Natomiast w dieslu jest to objaw na filtr paliwa na silniku, mało drożny filtr. Za mało wraca paliwa z silnika do zbiornika i szklanka pompy paliwa jest niedostatecznie napełniona. _________________ rklucz
Silnik benzynowy. Z tego co mi pokazywali wymieniali pompę paliwa (prawdopodobnie w całości), nie wiem czy są tam jakieś moduły.Pompa wygląda jak...syfon do spłuczki - przynajmniej mi coś takiego przypomina, podobno wkłada się ją do jakiegoś koszyczka.
Pod pojęciem moduł pompy jest to pompa z filtrem smokiem i deklem zamykającym żadnej elektroniki tam niema. W tym module pompy znajduje się regulator ciśnienia które reguluje ciśnieniem w magistrali paliwowej żeby oscylowało w granicach 4 barów. Możesz sobie obejrzeć w internecie czy na allegro jak mniej więcej wygląda ta pompa. W dieslu i benzynie te moduły są zupełnie inne. W dieslu jest w tej szklance sama pompka elektryczna i dyfuzor napełniający. Natomiast w benzynie jest tan regulator ciśnienia i filtr paliwa o którym pisałem. W benzynie ten moduł w ramach przeglądu wymienia się zazwyczaj co 250 tyś/km. Uważam że powinieneś wymienić cały ten moduł pompy z filtrem i zaworem. Te objawy opisane przez ciebie świadczą na hałas z tego zaworu. Najlepiej żebyś się upewnił co konkretnie ci wymieniali. Łatwo można sprawdzić to podłączając manometr do mierzenia ciśnienia paliwa. Złącze do tego manometru znajduje się na listwie wtryskiwaczy z przodu silnika (od strony paska wielorowkowego). _________________ rklucz
Byłem znowu u mechanika, ponownie wymieniono pompę paliwa na nową - stara podobno podawała za niskie ciśnienie (choć też była nowa). Niestety problem dalej występuje, słychać charakterystyczne buczenie. Wszyscy twierdzą,że tak musi widocznie być... W salonie firmowym zdiagnozowano jako przyczynę bak paliwa, który według nich nadaje się do wymiany i to on powoduje takie buczenie. Co do filtra paliwa - mechanicy twierdzą, że takowego w tym aucie nie ma. Sama pompa paliwa wygląda tak :
http://t.motocentrum.pl/030/F0986580157/dokumenty/zespol-zasilajacy-pompa-paliwa-bosch.jpg
Gdzie się znajduje w niej ten regulator ciśnienia?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.