Witam
Jestem świeżo po zakupie W164 320 2006r. i mam mały problem z AIRMATICiem a mianowicie przy podnoszeniu go na max przechyla się na prawą stronę o około 4 cm przód i tył , wyskakuje również błąd ABS i ESP. Po przejechaniu kilku metrów i obniżeniu do normalnej pozycji auto stoi równo a błędy znikają . Zregenerowałem kompresor , wymieniłem filtr powietrza , przekaźnik i nic , wymieniłem również rozdzielacz . Po zamianie rurek przedniego zawieszenia w rozdzielaczu opada wtedy lewa strona . Kompresor pracuje jak na moje oko trochę zadługo i jak robi się ciepły to staram się wyłączyć silnik . Da się też zauważyć ze podnoszona prawa strona idzie skokami i jak by troszkę opadała i powoli do góry . Sprawdzałem w domowy sposób szczelność układu i żadnych ubytków powietrza w układzie niema , auto nigdy samo nie opadło , stoi kilka dni a wysokość żadnej strony się nie zmienia .
Czy ktoś już miał podobny problem ?
Najprościej to sprawdzić Star diagnosis wartości rzeczywiste. Ale profilaktycznie sprawdź wszystkie cztery cięgna od wahacza do czujnika poziomu. Często się zacierają na korodujących gałkach ,dolnej jak i górnej. Poruszaj łącznikiem po między tym plastikowym i zobacz czy swobodnie się ruszają. Czy czasami nie pozamieniałeś przewodów na rozdzielaczu ? _________________ rklucz
Witam
Na SD jeszcze nie byłem bo dopiero na dniach auto zarejestruje i wtedy pojadę , przewody kolorami są tak jak mają być . Sprawdziłem dziś te cięgna od czujników wysokości i rzeczywiście niektóre ciężko chodziły lub były zablokowane , nasmarowałem i wyczyściłem wszystkie i jak by pomogło . Jest jeszcze różnica około 1 cm ale myślę ze po kalibracji na SD może się wyrówna ale i tak jestem zadowolony z tego co jest .
Musisz pamiętać że nie jest to prom kosmiczny i ten układ nie jest precyzyjny i ma sporą tolerancję bezwładności. Jak będziesz jeździł to zaobserwuj czy krzywo stoi. Pamiętaj jak się zatrzymasz i np. wysiądziesz z samochodu do delikatnie się podniesie twoja strona kierowcy. Układ poziomuje się przy pracującym silniku i pozamykanych drzwiach i maskach. W nowych samochodach które stoją do sprzedania 0.5 cm jest w górę i dół to co dopiero w 10 letnim. Możesz sobie go wykalibrować na pewno nie zaszkodzi ale cudów się nie spodziewaj minimalnie zawsze będzie krzywo musi być tak żebyś patrząc z przodu albo tyłu nie zauważył że krzywo stoi. Mierząc miarką minimalna różnicazawsze jest. Z tyłu jak mierzysz do błotnika to jest w miarę wiarygodny pomiar ale z przodu to zależy jak jest błotnik zamontowany. Manewruje się nim w górę i dół żeby zniwelować szczeliny do maski , zderzaka i lamp. Najlepiej mierzyć z przodu jak i tyłu poziom ROMESSEM jest to elektroniczny przechyłomierz. Za pomocą tego się poziomuje Airmatica i z niego się wpisuje wartości do Star Diagnosis , ale w zupełności można sobie poradzić bez tego. _________________ rklucz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.