niefabryczny immobilizer nie działa prośba o pomoc
Witam, posiadam niefabryczny immobilizer < w trakcie odpalania auta muszę wcisnąć przycisk obok ręcznego.>
niestety auto nie odpala kreci non stop rozrusznik aż do wyczepiania akumulatora.
jest jeszcze 2 przełącznik pod maska obok pompy hamulcowej.
Wytłumaczy mi ktoś zasadę tego działania?
ten pod nogami przełącznik typu załącz rozłącz
ten pod maska zwykł dźwigniowy
BARDZO PROSZĘ O POMOC GDYŻ NIE MAM JAK JEŹDZIĆ DO PRACY A DO NAJBLIŻSZEGO MECHANIKA MAM 30KM
NIE MAM JAK AUTA NAWET ZAPROWADZIĆ _________________ .....
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 23 Lip 2017, 10:03
Temat postu:
Re: niefabryczny immobilizer nie działa prośba o pomoc
kornel628 napisał:
Wytłumaczy mi ktoś zasadę tego działania?
Nikt ci nie wytłumaczy. Bo takie "nieformalne wynalazki" można zamontować na setki różnych sposobów i równie wiele może być sposobów ich działania - wszystko zależy jedynie od życzenia klienta i inwencji montażysty.
System wygląda na bardzo prymitywny, jednak do jego rozszyfrowania potrzebne jest co najmniej podstawowe doświadczenie elektryka, a sądząc z opisu tobie go brakuje. Wiesz przynajmniej, jak reagował samochód gdy w czasie rozruchu nie nacisnąłeś przycisku? Nie kręcił rozrusznik? Nie było słychać pompy paliwowej? Wiedząc, który obwód był odcinany można próbować tymczasowo to odcięcie obejść. Zakładając oczywiście, że usterce uległ ten immobilizer - bo nie można wykluczyć, że po prostu zwykłemu uszkodzeniu uległ któryś z oryginalnych elementów samochodu.
Prawdę mówiąc czarno to widzę bez pomocy kogoś, kto cokolwiek na tym się zna. Kto będzie umiał szybko sprawdzić, czy jest podawane do silnika paliwo i czy jest iskra. Bo z tego, co piszesz rozrusznik działa.
Jeżeli zdecydujesz się na holowanie pojazdu do warsztatu to uważaj: zapoznaj się z instrukcją pojazdu jakie są ograniczenia przy holowaniu auta ze skrzynią automatyczną, bo jeszcze do usterki silnika dołożysz sobie usterkę skrzyni biegów.
Re: ( Mercedes klasa CLK ) niefabryczny immobilizer nie działa prośba o pomoc
Nie wiem jak ale wsiadłem do auta wiedziałem ze akumulator jeszcze 3-4 razy zakręci coś mnie tknęło i zacząłem wciskać wszystkie przyciski na desce no wiec kręce krece i zapala ;/ co za zjjj samochód, miał po prostu wczoraj kaprys i sobie nie chciał odpalić normalnie jak polonez czy inne g.
No ale dzięki za szybką odpowiedz. _________________ .....
Re: ( Mercedes klasa CLK ) niefabryczny immobilizer nie działa prośba o pomoc
w momencie przekręcania kluczyka i wciśnięcia przycisku zawsze było charakterystyczny szum z okolic silnika <tzw gotowość do odpalenia>.
jeśli bym nie wcisnął przycisku to samochód w ogóle nie reaguje ani rozrusznik ani nic.
jeśli przycisk jest cały czas wciśnięty na stałe to rozrusznik kreci non stop jakby się zawiesił.
Tak było wczoraj tyle ze nie był cały czas wciśnięty.
No właśnie niby nie powinno sie holować auta ze skrzynia auto wtf. nawet na neutralnym. tylko laweta. _________________ .....
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 23 Lip 2017, 13:06
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa CLK ) niefabryczny immobilizer nie działa prośba o pomoc
kornel628 napisał:
w momencie przekręcania kluczyka i wciśnięcia przycisku zawsze było charakterystyczny szum z okolic silnika <tzw gotowość do odpalenia>.
Ten charakterystyczny, trwający kilka sekund szum to załączająca się pompa paliwa. Brakuje jednak informacji, czy ten szum był słyszalny gdy nie mogłeś odpalić silnika.
kornel628 napisał:
jeśli przycisk jest cały czas wciśnięty na stałe to rozrusznik kreci non stop jakby się zawiesił.
Tak było wczoraj tyle ze nie był cały czas wciśnięty.
Jakieś "masło maślane" - trudno zrozumieć to osobie, która tego nie widziała osobiście. Jestem jednak zdania, że jakikolwiek immobilizer nie powinien być tak wpięty, żeby wywoływał nienormalną pracę podzespołów silnika - w tym przypadku ciągłą pracę rozrusznika. Jeżeli tą instalację zakładał ktoś, kto nie ma pojęcia o elektryce samochodowej to można podejrzewać, że również sam sposób montażu pozostawia sporo do życzenia i mogła być przyczyną opisanych kłopotów.
kornel628 napisał:
No właśnie niby nie powinno sie holować auta ze skrzynia auto wtf. nawet na neutralnym. tylko laweta.
Mylisz się - zazwyczaj holowanie jest dopuszczalne na krótkich dystansach i z ograniczoną prędkością. Dlatego odesłałem ciebie do instrukcji pojazdu.
Abstrahując od zaleceń instrukcji wykorzystałbym moment sprawności pojazdu i podstawiłbym auto do elektryka w celu sprawdzenia. Bo jakoś odnoszę dziwne wrażenie, że skoro auto odpala to uważasz sprawę za załatwioną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa CLK ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.