Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 - automat szarpie przy redukcji biegów
DO bRUNO
Właśnie odebrałem 169 - naprawiana skrzynia biegów. Padła mechatronika odpowiedzialna za zmianę biegów, nie trzymała ciśnienia dlatego działo się podobnie jak u ciebie. Są dwie drogi. Tańsza i droższa. Tańsza 2000 regeneracja plus uszczelki, olej i robota 2000. Droższa 3000 i masz nowy układ modelu wyższego pasującego do 169. Pracuje idealnie po naprawie.
Lokalizacja mechanika ostrów wlkp ale jest długa kolejka
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) w168 - automat szarpie przy redukcji biegów
Wygrzebię wątek z czeluści.
Poza opisywaną wcześniej przypadłością ze skrzynią, auto zostało doprowadzone do porządku elektrycznie i mechanicznie (naprawiony przepływomierz, pstryczki-elektryczki itp). Skrzynia dalej 'biesi', dając dwa - zapewne powiązane ze sobą objawy:
- przy dohamowaniu i zmianie z 2->1 potrafi szarpnąć ostro, tak jakby ta 1ka wskakiwała z opóźnieniem i bez synchronizacji
- gdy auto jest zimne (skrzynia), po zatrzymaniu 1-ka potrafi 'wyskoczyć', tak jakby przełączyło się na N. Dodanie gazu powoduje zwiększenie obrotów silnika na sucho, ale w którymś momencie bieg zaskakuje, wtedy oczywiście znow jest szarpnięcie (zapięcie 1go biegu przy zbyt wysokich obrotach). Rozwiązaniem doraźnym jest - w momencie gdy bieg "wyskoczy", przełączenie na sekundę na N i z powrotem na D, wtedy 1ka zapina się poprawnie, i najczęściej drugi raz już nie wyskakuje. Trochę to [cenzura], ale ogarniam.
Auto tak jak wcześniej przejeżdżało 3-4kkm rocznie użytkowane przez żonę, tak ja w niecały rok nakręciłem prawie 10kkm. Przy czym głównie latam na trasie, tam problem 1go biegu praktycznie nie istnieje, a na pozostałych biegach skrzynia pracuje jak nowa. Auto mam już 6 lat, łącznie ok 30kkm (czyli tyle co niektórzy robią w rok . Niestety zaczęła się w końcu ruda pojawiać na nadkolach, więc dochodzę to momentu gdy trzeba w auto włożyć jakieś zauważalne pieniądze, albo się pozbyć. Gdyby jeszcze była szansa, że tę skrzynię da sie uleczyć...
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.