Witam. Ostatnio zakupiłem sprintera 312d 96r zabudowa plandeka 8ep z winda. mam wrażenie, że nie ma mocy tzn nie zbiera się z dołu... Przy obrotach 1k-2k nic się nie dzieje - mułek od 2tyś coś tam idzie. piersze 3 biegi rozpędzają do 45km (obroty przekraczają 2500 i zaczyna wyć w kabinie) 4 bieg 65km (obroty 2500) a 5 bieg idzie tak pewnie do 120km może iść coś więcej ale straszy hałas w kabinie. Może skrzynia wyje bo zgrzyta bieg 3... to mo pierwszy sprint. mam też ducato 2.8jtd oraz mastera 2.5dci i te ciągną od samego dołu i pomimo sillników mniejszych i 4cyl to tego sprinta objadą... Silnik w sprincie 2 lata temu po remoncie a turbo regenerowane tego roku. silnik suchy, odpala od strzała, pracuje bardzo ładnie kopci tylko na czarno w normalnych dawkach jeżdzę busami 10lat i jakieś pojęcie mam. Nie wiem czy te sprintery tak mają ale widzę Litwinów, którzy targają 3 auta jeżdząć śrrednio 110-130km/h i albo mają kunie dołożone albo trzymają po 4tyś obrotów albo u mnie jest coś przestawione na pompie. Dodam, że stosunkowo mało pali. w trasie jadąc 90-100km/h potrafi zmieścić się w 10l... Reasumując wg mnie przyspiesza tak jakby nie miał turbiny,,, płynnie ale bez wigoru. Na pewno turbina nie dodaję, żadnego dużego odczuwalnego kopa.
Re: ( Mercedes Sprinter ) sprinter 312D brak mocy ?
Mam 312, karetka w zabudowie kontenerowej, 4t wagi. Tak to niestety jeździ, to nie jest rajdówka. Owszem pojedzie to 140 ale prędkość przelotowa to 100-110km/h powyżej wyje i się męczy. Litwini poprostu gniotą te auta. Możesz jeszcze podpiąć kompa i sprawdzić wyprzedzenie kąta wtrysku, u mnie jak padł zaworek regulacyjny w pompie to przestał jeździć.
Re: ( Mercedes Sprinter ) sprinter 312D brak mocy ?
U mnie też się coś dzieje i ni groma nie mam pomysłu co.
Problemem jest nieregularny brak mocy.
Nie ma reguły czy silnik jest ciepły czy zimny. Jak odpalę i jest wszystko ok, to jedzie bez problemu do momentu zgaszenia auta. Po ponownym odpaleniu jest już gorzej bo nie idzie jechać więcej jak 80 km/h.
Czasami, ale bardzo rzadko pomaga zatrzymanie się na chwilę i zgaszenie auta na chwilę i ponowne jego odpalenie.
Pisałem, że dzieje się tak bez różnicy jeżeli chodzi o temperaturę silnika i tak jest, aczkolwiek głównie na rozgrzanym aucie jest męczarnia.
Dodam że moja zabudowa to autolaweta i celem jest latanie z 3 autami.
Opiszę co poczyniłem w kwestii uporania się z usterką.
- Podmiana wtrysku sterującego - zero reakcji na zamianę ( podmieniony był praktycznie nowy )
- Przegląd instalacji pod maską, naprawa wszystkiego co kwalifikowało się do tego min. wszystkie przewody, które ktoś już kiedyś grzebał, wszystkie kostki, które wyglądały źle i były zużyte, przegląd kostek w tym woreczku koło aku i ich wymiana.
- Czyszczenie EGR
- Podmiana sterownika EGR
Wszystko to zakończyło się kiepsko, bo problem nadal pozostał.
Auto było podłączone do SG i głównie wywalało błąd 1403.
Było też czytane KTS-em i wyszło kilka innych błędów, ale mogło to być jeszcze z okresu poprzedniego właściciela, ponieważ po podłączeniu SG ponowił się tylko 1403.
Ogólna interpretacja to coś z EGR, ale sam EGR wyczyszczony, a sterownik podmieniany na sprawny, a problem z mocą jest nadal.
Turbinę chciał bym zostawić na koniec i mam nadzieję, ze nie będę musiał jej dotykać
ale co byście jeszcze mi poradzili ??
Czy przypchany KAT może powodować pojawienie się błędu 1403 ??
Proszę Was o rady co jeszcze należało by zbadać ??
Re: ( Mercedes Sprinter ) sprinter 312D brak mocy ?
P1403 Exhaust gas recirculation Flow check
P1403 exhaust gas recirculation HFM-regulation
P1403 Exhaust gas recirculation HFM-SFI-controlled
P1403 Exhaust gas recirculation Open circuit
P1403 Exhaust gas recirculation Positive control variation [Exhaust gas recirculation rate is too high.]
P1403 Exhaust gas recirculation Positive control variation [Exhaust gas recirculation rate is too low.]
P1403 Exhaust gas recirculation Short circuit
Re: ( Mercedes Sprinter ) sprinter 312D brak mocy ?
FocusMED napisał:
P1403 Exhaust gas recirculation Flow check
P1403 exhaust gas recirculation HFM-regulation
P1403 Exhaust gas recirculation HFM-SFI-controlled
P1403 Exhaust gas recirculation Open circuit
P1403 Exhaust gas recirculation Positive control variation [Exhaust gas recirculation rate is too high.]
P1403 Exhaust gas recirculation Positive control variation [Exhaust gas recirculation rate is too low.]
P1403 Exhaust gas recirculation Short circuit
Dzięki za info
Koledzy, a czy może być taka sytuacja, że mam syf w zbiorniku i i jest zapchany smok lub przypchane są przewody doprowadzające paliwo i powstaje za uboga mieszanka ??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.