Witam, przejrzałem,tak mi się wydaje całe forum i mam sytuację z moim Mercedesem jakiej tu jeszcze nikt nie opisał, bo może też o takim triku też mało osób wie. Opiszę wszystko po kolei.
Mercedesa A Klasę r. 99 zakupiłem dla żony. Po jakimś czasie auto zaczęło łapać błędy. W końcu doszło do tego, że wszystkie błędy usunięta a auto jedzie tylko w trybie awaryjnym na jednym biegu. Auto zostało oddane do naprawy. Została naprawiona skrzynia: dokładnie kosz pierwszego biegu, wymiana oleju, uszczelka, robocizna. Zapłaciłem 2,7 tys. Otrzymałem gwarancję na pół roku i informację, że po przejechaniu 1 tys. kilometrów przyjechać na wymianę oleju w skrzyni. Żona b.mało jeździ, więc po ok. 10 mc-ach auto zbliżało się prawie do owego tysiąca. Niestety skrzynia zaczęła szwankować.. Zaczęło się od tego, że bardzo wolno auto zaczynało jechać. Jak już zaskoczyło, to jechało. Pojawił się oczywiście błąd F na desce. Pojechałem do znajomego mechanika. Usunął błąd i auto zaczęło jechać już tylko na jednym biegu. Błąd F nadal jest. Pojechałem do mechaników od skrzyni. Stwierdzili, że pół roku już dawno minąło, a że tak mało przejechane, to nie ich problem. Mogłem więcej jeździć, tak usłyszałem. Gwarancja minęła. Podpięli mi tylko pod komputer i wykryli błędy, błąd 1886, za duże ciśnienie oleju i coś tam jeszcze. Usunęli błędy ale nic to nie dało. Typują, że albo zawory albo płytka komputera skrzyni. Na moje nieszczęście skrzynia przez nich była tylko wymontowana i odesłana do ich siedziby, gdzie była robiona. Teraz ta filia właśnie się kończy i jak coś chcę od nich, to muszę jechać ponad 100 km, ale i tak gwarancji już nie mam... Pojechałem do innego mechanika. Podłączył kompa. Wykasował błędy. Wsiadł, przejechał się. Zabrał mnie na małą przejażdżkę...i tu przedstawił mi coś, o czym nigdzie na forum nie czytałem, chyba że źle szukałem. Auto nadal miało błąd F, nadal jechało tylko na jednym biegu, ale.... po rozpędzeniu się, wrzucił wajchą na N, wyłączył zapłon całkowicie, po czym znowu zapalił auto, wrzucił wajchę na D i auto zaczęło jechać normalnie. Błąd F zniknął, skrzynia pracowała normalnie: 2,3, 4, 5 - wszystko wrzucał sekwencyjnie i działało. Po przejściu do D, skrzynia sama zaczęła zmieniać biegi jak trochę zwolnił i znowu przyspieszył. Jeździliśmy tak jakiś czas i wszystko ładnie działało. Po zgaszeniu auta, samochód znowu ma błąd F, tym razem wolno rusza, ale zmienia biegi, do czasu aż mi się coś za chwilę odwidzi. Po ponownym uruchomieniu auta, jedzie już tylko na jednym biegu i nie przerzuca nic. Czyli jak wcześniej. Obroty ponad 3 tys. a auto na jednym biegu (nie wiem czy 1 czy 2). Ów mechanik twierdzi, że ten kosz pierwszego biegu był źle zrobiony i proponuje go zrobić. Ale to znowu wydatek ok. 2,5 tys. (auto kupiłem za 7). Proszę o Wasze opinie i porady co z tym teraz najlepiej zrobić.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Automatycznia skrzynia biegów
Fakturę otrzymałem. Gwarancję na pół roku i info, że po 1 tysiącu mam przyjechać na wymianę oleju. Niestety auto zaczęło się psuć po ok. 800 kilometrach, no ale pół roku minęło już dawno, bo auto jest b. mało używane.
Myślałem, że ktoś coś sensownego mi napiszę, ale chyba już nie. W tym tygodniu zamierzam oddać auto do naprawy, niestety raczej ponownie do zrobienia kosz pierwszego biegu.
Dołączył: 25 Kwi 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: A170
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Kwi 2018, 21:54
Temat postu:
mam zapytanie dotyczące kodów błędów
Witam
Dołączam się do dyskusji.
mam problem z automatyczną skrzynią biegów wyskoczyła mi literka F zamiast D a po odczytaniu błędów na komputerze jest kod: B1039 - informacja o usterce z układu skrzyni automatycznej ETC, komunikacja CAn do modułu sterującego sprintshift - nieprawidłowa, nieciągła.
Przepraszam jeśli gdzieś jest błąd w opisie ale otrzymałem taki opis.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Automatycznia skrzynia biegów
Witam Serdecznie . Mam mercedesa A klasę 168 z 2003 roku 1,6 benzyna z automatyczną skrzynią . Skrzynia działa tylko w trybie awaryjnym . Wyświetla sie F. Mechanik zasugerował żebym wymienił elektrozawory . Wymieniłem wszystkie a problem pozostał. Wyświetlają się takie błędy.
1.Sterowanie skrzynią biegów FGS-błąd 12 PO700
2 . L5 .Czujnik położenia wału korbowego PO335
3. Suwak 1/4 lub 2/5 jest zakleszczony w pozycji zasadniczej.
Proszę o podpowiedzenie od czego mam zacząć , czy jet to problem mechaniczny czy elektroniczny do rozwiązania ?
Za wszelkie podpowiedzi będę bardzo wdzięczny.
W promieniu kilkudziesięciu km nie ma nikogo kto poprawnie by wyjaśnił znaczenie odczytania błędów.
Po wykasowaniu bęłdów skrzynia działa poprawnie tylko przez parę przełączeń i wraca zpowrotem w tryb awaryjny.
Pozdrwiam serdecznie. _________________ jak kowalski
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.