Dołączył: 13 Wrz 2017 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): TORUŃ Posiadane auto: Mercedes, Klasa A, W168, 1.6
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Wrz 2017, 23:24
Temat postu:
Wymiana wielorowkowego paska klinowego z trzema rolkami
Witam
Chciałem się podzielić jak zabrać się do tego tematu.
Poczytałem trochę na forum i postanowiłem zrobić taki klucz jak pisali. pręt 40 cm. i z dwóch stron dospawałem oczko 13 i 17. Postanowiłem zrobić to z kanału niż opuszczać silnik.
Zdemontowałem osłonę i w ciągu kilkunastu minut odkręciłem po kolei rolki zaczynając od pierwszej najniższej.
Z przykręceniem to już było problem. Najwyżej znajdująca się rolka ciężko było z dostępem walczyłem 30 minut ponad i nic, rolkę założyłem - problem okazywał się ze śrubą. Postanowiłem odkręcić trzy długie śruby mocujące sprężarkę klimatyzacji i dwie kutrze śruby obok sprężarki znajdujące się po lewej stronie (trzeba mieć nasadkę torx damska).
To mi umożliwiło przesunięcie o kilka cm sprężarkę. Po tym rolki założyłem w 5 minut zaczynając od najwyższej. Założenie paska klinowe problemem nie było. Sprężarkę od klimy przykręciłem lekko. Pasek przewlekłem przez wszystkie rolki prócz sprężarkę klimatyzacji.
Po tym rolkę napinającą odciągnąłem w dół - duł klucza zablokowałem, żebym nie musiał go trzymać. Po tym nałożyłem na sprężarkę klimatyzacji pasek i odpuściłem klucz po woli. Skręciłem wszystko do kupy i sprawdziłem jeszcze raz ułożenie paska. Gdzieś na forum pisali że można to wykonać w 1h - jest to wykonalne. zajęło mi to 2h. Robiłem sam.
Dostęp jet przekichany bardzo dużo daje przesunięcie sprężarki od klimy, więcej miejsca. Przed poluzowaniem próbowałem prawą ręką lewą brak możliwości włożenia. U mnie był problem bo w prawej ręce mam problem z dwoma palcami nie mogę zginać. Po poluzowaniu bez problemu włożyłem lewą rękę.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana wielorowkowego paska klinowego z trzema rolkami
Ja wymieniałem w W169 CDI. Sprężarka i alternator w dół - dostęp do rolek niemal idealny.
Problem jednak taki, że mi nowy pasek non stop piszczy. Wszystkie rolki nowe, rolka na alternatorze również nowa, wszystko na swoim miejscu, a pasek jęczy jak głupi. Dopiero jak się mocno nagrzeje, to przestaje. Pomysłu nie mam co może być powodem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.