Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana wielorowkowego paska klinowego z trzema rolkami



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sebastian_Tybuszewski

Czytelnik



Dołączył: 13 Wrz 2017
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): TORUŃ
Posiadane auto: Mercedes, Klasa A, W168, 1.6
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Wrz 2017, 23:24
Temat postu:

Wymiana wielorowkowego paska klinowego z trzema rolkami


Witam
Chciałem się podzielić jak zabrać się do tego tematu.
Poczytałem trochę na forum i postanowiłem zrobić taki klucz jak pisali. pręt 40 cm. i z dwóch stron dospawałem oczko 13 i 17. Postanowiłem zrobić to z kanału niż opuszczać silnik.
Zdemontowałem osłonę i w ciągu kilkunastu minut odkręciłem po kolei rolki zaczynając od pierwszej najniższej.

Z przykręceniem to już było problem. Najwyżej znajdująca się rolka ciężko było z dostępem walczyłem 30 minut ponad i nic, rolkę założyłem - problem okazywał się ze śrubą. Postanowiłem odkręcić trzy długie śruby mocujące sprężarkę klimatyzacji i dwie kutrze śruby obok sprężarki znajdujące się po lewej stronie (trzeba mieć nasadkę torx damska).
To mi umożliwiło przesunięcie o kilka cm sprężarkę. Po tym rolki założyłem w 5 minut zaczynając od najwyższej. Założenie paska klinowe problemem nie było. Sprężarkę od klimy przykręciłem lekko. Pasek przewlekłem przez wszystkie rolki prócz sprężarkę klimatyzacji.
Po tym rolkę napinającą odciągnąłem w dół - duł klucza zablokowałem, żebym nie musiał go trzymać. Po tym nałożyłem na sprężarkę klimatyzacji pasek i odpuściłem klucz po woli. Skręciłem wszystko do kupy i sprawdziłem jeszcze raz ułożenie paska. Gdzieś na forum pisali że można to wykonać w 1h - jest to wykonalne. zajęło mi to 2h. Robiłem sam.

Dostęp jet przekichany bardzo dużo daje przesunięcie sprężarki od klimy, więcej miejsca. Przed poluzowaniem próbowałem prawą ręką lewą brak możliwości włożenia. U mnie był problem bo w prawej ręce mam problem z dwoma palcami nie mogę zginać. Po poluzowaniu bez problemu włożyłem lewą rękę.
Powrót do góry
2New

Debiutant



Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec
Posiadane auto: C169 A160CDI
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 08 Paź 2017, 22:05
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana wielorowkowego paska klinowego z trzema rolkami


Ja wymieniałem w W169 CDI. Sprężarka i alternator w dół - dostęp do rolek niemal idealny.

Problem jednak taki, że mi nowy pasek non stop piszczy. Wszystkie rolki nowe, rolka na alternatorze również nowa, wszystko na swoim miejscu, a pasek jęczy jak głupi. Dopiero jak się mocno nagrzeje, to przestaje. Pomysłu nie mam co może być powodem.
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla


MercedesS 55 AMG

49 900

2001r.

163 291 km

pomorskie

MercedesML 320

48 990

2008r.

266 896 km

pomorskie

MercedesA 180

73 900

2016r.

148 000 km

wielkopolskie

MercedesB 170

24 900

2009r.

193 125 km

mazowieckie

MercedesC 220

36 900

2011r.

227 000 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System