A160CDI (W169 2005) problem wspomaganie proszę o pomoc
Witam,
Pojazd jak w temacie - od kilku dni żona ma problem z wspomaganiem kierownicy. Objawy są następujące. Zimny silnik - raz jest raz nie ma - przy kręceniu kołem kierownicy, po rozgrzaniu jest słabsze ale działa.
Zdarza się też tak że "przeksakuje" tzn przy kręceniu w jedną stronę w jednym momemncie czuć opór jakby bez aby za ułamek sekundy było wspomaganie i tak wkoło.
Od wczoraj nie ma wogóle.
W związku z tym mam dwa pytania:
1. Jaka może być tego przyczyna (obstawiam silnik elektryczny wspomagania)
2. Czy znacie jakiegoś fachowca z Tarnowa lub okolic kto może to zdiagnozować ?
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 663 Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj.pom. CCH.... Posiadane auto: A 140; 1998
Piwa: 32/2
Wysłany: Czw 25 Lis 2010, 18:26
Temat postu:
Re: A160CDI (W169 2005) problem wspomaganie proszę o pomoc
Witam.
Wygląda na to że brakuje dobrej masy w układzie elektroniki wspomagania kierownicy. Może wystarczy przeczyścić i dobrze dokręcić miejsce styku masy a problemy znikną.
Pozdrawiam.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 25 Lis 2010, 20:40
Temat postu:
Re: A160CDI (W169 2005) problem wspomaganie proszę o pomoc
salexander napisał:
1. Jaka może być tego przyczyna (obstawiam silnik elektryczny wspomagania)
Witam również. Raczej bym nie stawiał na silnik. Jak jest z ładowaniem?
W poprzednim modelu (168) wystarczał chwilowy zanik ładowania, żeby wspomaganie się straciło. W 169 nie mam na tyle doświadczenia, ale ładowanie możesz sprawdzić.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160CDI (W169 2005) problem wspomaganie proszę o pomoc
Witam,
Dla potomnych - w samochodzie przyczyną niesprawnego układu kierowniczego (zaniki wspomagania) był sterownik elektrycznej pompy wspomagania kierownicy - taki błąd pokazywał komputer.
Dzisiaj auto poszło do fachury. Daje gwarancji około roku na swoją robociznę. Koszt z wymontowaniem i zamontowaniem ponownym pompy i sterownika to około 400PLN. Czas trwania 2 dni robocze
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: W 245 B Klasa
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 19 Kwi 2011, 22:14
Temat postu:
elektryczne połączenia - te objawy to właśnie to
Przekładnia taka sama jak w B klasie którą mam. Objawy takie same. Zauważyłem że podczas mycia karcherem komory silnika ( zdjęte osłony silnika i straszny syf w całej komorze) te dolegliwości zniknęły. Czyli sprawy prądowe. Podpytałem w servisie MB w Gdańsku - częste usterki układu kierowniczego związane z prądem w napędzie pompy wspomagania. Znając MB trzeba poprawić sprawdzić i poprawić masę lub obejrzeć przewody - mogą być przetarte i jak dostają wilgoci to głupieją lub odwrotnie są już zasniedziałe i po wyschnięciu głupieją. Fajna zabawa
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) A160CDI (W169 2005) problem wspomaganie proszę o pomoc
Powiem że bardzo niedrogo sobie policzył w ASO to by było pewnie ze 2 tauzeny. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok Posiadane auto: MERCEDES A 169 Fiat Seicento 1.1 z LPG
Piwa: 0/5
Wysłany: Pią 13 Sty 2017, 12:12
Temat postu:
Mam podobny problem - a w169 180cdi
Witam problem to skaczące wspomaganie jest niema sprawdziłem masę jest ok na komputerze wskoczył błąd łączności szyny modułu może ktoś pomoże co to oznacza dzięki
Witam kolegów, również chciałbym się podpiąć do wątku, być może ktoś zna rozwiązanie tego problemu, a mianowicie: kupiłem okazyjnie MB Vaneo 16 z 2004, z niedziałającym wspomaganiem, o czym sprzedawca poinformował,tak więc po przeprowadzeniu autka do garażu niezwłocznie zająłem się naprawą no i tu się zaczyna, czym dalej w las tym więcej drzew jak to mówią. Zacząłem od sprawdzenia poziomu płynu, potem kable a dokładnie złącze pod zbiornikiem płynu spryskiwaczy, potem podłączenie masy, wszystko ok, następnie poszedł w ruch miernik napięcia, okazało się że prąd płynie, na stałym plusie(grubszy czerwony kabel) prąd jest, po odpaleniu silnika, na cienkim niebieskim kabelku prąd również jest(14,5V),ładowanie z alternatora również sprawdzone, jest idealne. Postanowiłem wyciągnąć pompę i się jej przyjrzeć, po zdjęciu pokrywy sterownika okazywało się że nie ma śladów wskazujących na jakiekolwiek uszkodzenia, wygląda jak nowa, wszystko suche i czyste. Postanowiłem więc podłączyć pompę na krótko do akumulatora i ku mojemu zdziwieniu pompa zadziałała i tak kilka razy żeby się upewnić. No i to teraz zbiło mnie z tropu, gdzie może być problem w tym przypadku, że pompa się nie załącza? Ma ktoś jakieś pomysły? Czy ktoś wie gdzie w Vaneo jest bezpiecznik 47 od wspomagania? Bo w skrzynce w podłodze od strony pasażera jest tylko 45 jako ostani. Z racji tego że prąd do pompy płynie wykluczam bezpiecznik ale chciałbym wiedzieć w razie czego gdzie go szukać. To tyle na razie w temacie, dzisiaj będę walczył dalej z tym problemem _________________ Bez gwiazdy nie ma jazdy!
Właśnie zakończyłem na dziś walkę ze wspomaganiem z częściowym sukcesem, co prawda dalej nie działa ale pojawiło się światełko w tunelu. Po ponownym zamontowaniu pompy, cały układ zalałem świeżym olejem, wypompowujac całkowicie stary, wszystkie połączenia kabli prądowych i masy wyczyszczone i poskręcane jak należy. Po odpaleniu silnika pompa zadziałała ale ciśnienia wystarcza zaledwie na jeden obrót kierownicą. Przed moją ingerencją pompa nie dawał w ogóle znaków życia. Moim zdaniem pompa nie daje wystarczającego ciśnienia do układu, być może łopatki wirnika są na tyle zużyte że nie wyrabiają przy większym obciążeniu, także moim następnym krokiem będzie wymiana pompy na używkę, o wynikach będę informował na bieżąco _________________ Bez gwiazdy nie ma jazdy!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Uklad kierowniczy,zawieszenie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.