Witam serdecznie i życzę jednocześnie wszystkim Wesołych Świąt!!!
A wracając do tematu mam pytanie do użytkowników W163 (ale też innych modeli) którzy przerabiali temat palących się kontrolek.
Zacznę od początku.
Przez ostatnie dwa lata sporadycznie zdarzało mi się zapalanie w/w kontrolek czyli BAS+ESP+ABS+HANDBRAKE + SYGNAŁ DŹWIĘKOWY )PI PI PI PI ).
Najczęściej przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu, co wskazywało by na czujnik przyśpieszenia, ale temat był tak raz na 3 miesiące i po 2 sekundach wszystko gasło, więc olałem temat - przecież to W163 tu się ciągle coś dzieje:).
Ale jakieś 2 tygodnie temu, jak był duży mróz to zaczęło mnie to wszystko częściej nękać, gdy silnik się nagrzał to wszystko było ok (próbowałem wywołać błędy ale nic to nie dało).
Następnie problemy się pogłębiały, coraz częściej, a teraz to po każdym odpaleniu w różnych warunkach (zakręt, hamowanie, zimny, nagrzany) zapalają się kontrolki + jest sygnał dźwiękowy i następnie gaśnie (szybciej lub wolniej).
Naczytałem się pełno tematów, bo to częste zjawisko wśród mercedesów i chryslerów z tamtych lat.
Tak więc włącznik pod pedałem hamulca wymieniony, w tej chwili odłączone dwa czujniki:
kontrolki niestety nadal się randomowo zapalają, więc chwilowo wykluczam te czujniki.
Przed rozgrzebaniem auta czytałem błędy carsoftem który posiadam i jeśli chodzi o abs, to najpierw pokazywało błąd, ale nie można było odczytać jaki.
A później to pokazywało, że nie ma komunikacji lub nie ma takiego modułu (więc chyba się zgadza, ponieważ z tego co wiem to abs jest częścią składową systemu esp).
W ESP najpierw nic nie pokazywało (status ok), ale potem wyrzuciło jeden błąd B1210 - co do którego nie znalazłem dokładnego opisu, ale nakierowało mnie to na czujniki przyspieszenia bocznego.
Pompa abs nie sprawdzana, ale "popukałem" w nią, aby sprawdzić czy coś wyskoczy na desce rozdzielczej, gdyż jak rozumiem jak się kończą szczotki to czasem coś zaskoczy, przeskoczy - tak więc na moją logikę coś powinno się stać, ale tu niestety nic nie wykazało, tak więc chwilowo zakładam, ze ten element jest ok.
Do głowy przychodzą mi jeszcze dwa pomysły - czujnik skrętu (kierownica lekko krzywa i delikatnie ściąga na lewo- ale to już tak dobry rok trwa, do tej pory się tym nie przejmowałem, była zbieżność robiona, ale raczej nie byłem zachwycony jej jakością.
Lub druga opcja coś - gdzieś z kablami, innych pomysłów nie mam.
Tak więc na koniec poproszę o komentarz ludzi którzy te tematy przerabiali, lub maja jakieś uwagi chętnie się czegoś dowiem nowego.
Aha nikogo ze star diagnozą w okolicy nie mam, jedynie serwis mercedesa:) więc na razie się tam nie wybieram, mam uraz do serwisów od kiedy sam na nich pracowałem .
Pozdrawiam
P.S. W wolnej chwili pracuję nad tłumaczeniem carsofta 7.4 (głównie menu) na język polski, gdyby ktoś był zainteresowany to proszę o informację jakoś się dogadamy
P.S. 2 Pytanie do znawców programu WIS/ASRA/EPC (2016-2017) - gdzie można odczytać co oznaczają kody błędów? Znalazłem kody np C, ale kodu B1210 nie odnalazłem żadnego - chyba, że carsoft źle je oznacza.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 24 Gru 2017, 14:46
Temat postu:
Re: ML500 W163 2002 BAS/ESP ITP ITD
takumi13 napisał:
Tak więc włącznik pod pedałem hamulca wymieniony,
Włącznik nie tylko trzeba wymienić - musi być jeszcze prawidłowo wyregulowany po montażu.
takumi13 napisał:
w tej chwili odłączone dwa czujniki:
A1635420618 Q03 - czujnik przyspieszenia bocznego
A0035422318 Q01 - yaw rate sensor, esp
Nie wydaje mi się, żeby była to dobra metoda diagnostyczna
takumi13 napisał:
Pompa abs nie sprawdzana, ale "popukałem" w nią, aby sprawdzić czy coś wyskoczy na desce rozdzielczej, gdyż jak rozumiem jak się kończą szczotki to czasem coś zaskoczy, przeskoczy - tak więc na moją logikę coś powinno się stać, ale tu niestety nic nie wykazało, tak więc chwilowo zakładam, ze ten element jest ok.
Pompa i tak jest sprawdzana przy każdym uruchomieniu silnika - błąd krótkich szczotek widziałbyś natychmiast w komunikacie o niesprawności na liczniku.
takumi13 napisał:
Do głowy przychodzą mi jeszcze dwa pomysły - czujnik skrętu (kierownica lekko krzywa i delikatnie ściąga na lewo- ale to już tak dobry rok trwa, do tej pory się tym nie przejmowałem, była zbieżność robiona, ale raczej nie byłem zachwycony jej jakością.
To dosyć popularny powód - porównanie kierunku z czujnika skrętu kierownicy i kąta z czujnika żyroskopowego nie daje zgodności i "zapala" bład.
takumi13 napisał:
Aha nikogo ze star diagnozą w okolicy nie mam, jedynie serwis mercedesa:)
To trochę utrudnia postępowanie - SD ma tak skonstruowany program, że "prowadzi za rękę" przez poszczególne etapy diagnozy.
takumi13 napisał:
gdzie można odczytać co oznaczają kody błędów? Znalazłem kody np C, ale kodu B1210 nie odnalazłem żadnego - chyba, że carsoft źle je oznacza.
WIS nie obejmuje kodów błędów dla nowych pojazdów. Takie tabele były dla pojazdów z lat 90-tych, a potem "zanikły" i w tej chwili dostępne są w zasadzie jedynie na SD po podłączeniu pojazdu, ewentualnie po uruchomieniu na komputerze symulacji programu dla konkretnego pojazdu. Inna droga to aplikacja Xentry-Tips ale to już możliwość dla pracowników ASO. Dodatkowo musisz wziąć pod uwagę, że twój komputer posługuje się uniwersalnymi kodami błędów OBD/OBD2 które nie są tożsame z kodami błędów w Star Diagnose. Tabela dla Mercedesa obejmuje dużo więcej kodów specjalistycznych, charakterystycznych tylko dla pojazdów tej marki i nie wykazanych w spisie OBD. Co więcej - niektóre kody OBD są przy diagnostyce Mercedesa interpretowane błędnie i potrafią sprowadzić śledztwo na fałszywy trop. Nie jest to procentowo duża ilość, ale trzeba o tym pamiętać i nie wierzyć bezkrytycznie w to, co się widzi na ekranie.
Dziękuję za odpowiedź, pozwolę sobie się odnieść do kilku uwag:
Gerri napisał:
takumi13 napisał:
Tak więc włącznik pod pedałem hamulca wymieniony,
Włącznik nie tylko trzeba wymienić - musi być jeszcze prawidłowo wyregulowany po montażu.
Szczerze mówiąc nie bardzo wiem co tam można regulować, czujnik trzeba włożyć i przekręcić jak żarówkę, nie zauważyłem tam żadnej możliwości regulacji. Jeśli się mylę to proszę o odpowiedź co oprócz wymiany czujnika trzeba zrobić (jakaś adaptacja?).
Gerri napisał:
takumi13 napisał:
w tej chwili odłączone dwa czujniki:
A1635420618 Q03 - czujnik przyspieszenia bocznego
A0035422318 Q01 - yaw rate sensor, esp
Nie wydaje mi się, żeby była to dobra metoda diagnostyczna
Tutaj oparłem się na logice, czyli wypięte czujniki nie mogą powodować załączania się wymienionych kontrolek (wiem, że nie działa abs, esp itd).
A skoro te się włączają i po chwili gasną więc mogę odrzucić te dwa czujniki jako wadliwe.
Co ciekawe są zakłady które się profesjonalnie zajmują regeneracją tychże czujników, czyli temat jest dość popularny. Czujniki mają "wadę fabryczną" jak się dowiedziałem koszt regeneracji dwóch 500zł, gwarancja 2 - 10 lat.
Gerri napisał:
takumi13 napisał:
Pompa abs nie sprawdzana, ale "popukałem" w nią, aby sprawdzić czy coś wyskoczy na desce rozdzielczej, gdyż jak rozumiem jak się kończą szczotki to czasem coś zaskoczy, przeskoczy - tak więc na moją logikę coś powinno się stać, ale tu niestety nic nie wykazało, tak więc chwilowo zakładam, ze ten element jest ok.
Pompa i tak jest sprawdzana przy każdym uruchomieniu silnika - błąd krótkich szczotek widziałbyś natychmiast w komunikacie o niesprawności na liczniku.
Wydaje mi się, że nie na liczniku, ale na podstawie zapalających się kontrolek bas,esp,abs (przynajmniej takie są objawy które wyczytałem z internetów).
Jak nic innego nie znajdę to wrócę do tematu pompy i rozbiorę z ciekawości silnik.
Gerri napisał:
takumi13 napisał:
Do głowy przychodzą mi jeszcze dwa pomysły - czujnik skrętu (kierownica lekko krzywa i delikatnie ściąga na lewo- ale to już tak dobry rok trwa, do tej pory się tym nie przejmowałem, była zbieżność robiona, ale raczej nie byłem zachwycony jej jakością.
To dosyć popularny powód - porównanie kierunku z czujnika skrętu kierownicy i kąta z czujnika żyroskopowego nie daje zgodności i "zapala" bład.
Wiem, że to może być przyczyną, po świętach chciałem podjechać do kogoś z dobrym sprzętem, zobaczę co wyjdzie.
Gerri napisał:
takumi13 napisał:
Aha nikogo ze star diagnozą w okolicy nie mam, jedynie serwis mercedesa:)
To trochę utrudnia postępowanie - SD ma tak skonstruowany program, że "prowadzi za rękę" przez poszczególne etapy diagnozy.
Jak bedę na etapie rozkładania rąk z niewiedzy wybiorę się na SD, póki co chcę posprawdzać co się da we własnym zakresie.
P.S. Pytanie do zorientowanych jakie byłyby koszty np. SD C3? (podróbka), dodam, że mam della d630 najmocniejszą wersję, więc komputer odpada, potrzebowałbym jedynie sprzęt i kable + oprogramowanie . Może być też używka.
To jest dla mnie do prywatnego garażu więc nie potrzebuję mega cudów.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 24 Gru 2017, 19:42
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) ML500 W163 2002 BAS/ESP ITP ITD
1. Regulacja:
https://www.youtube.com/watch?v=z16YtVoJUxQ
2. Wypięcie któregokolwiek elementu najczęściej powoduje przejście układu w tryb awaryjny - czyli dane wadliwe (lub nieobecne jak w tym przypadku) zostają zastąpione danymi zastępczymi. Tak więc metoda nie jest polecana, choć twoje obserwacje na temat działania kontrolek po wypięciu czujników mogą być słuszne.
3. Oczywiście, że na liczniku nie pojawia się komunikat "wymień szczotki" tylko "jedź do ASO - daj im zarobić"
4. Pompa ABS jest możliwa do rozebrania zazwyczaj tylko jednokrotnie w rękach osoby niewtajemniczonej
Re: ( Mercedes klasa ML ) ML500 W163 2002 BAS/ESP ITP ITD
Gerri napisał:
1. Regulacja:
https://www.youtube.com/watch?v=z16YtVoJUxQ
2. Wypięcie któregokolwiek elementu najczęściej powoduje przejście układu w tryb awaryjny - czyli dane wadliwe (lub nieobecne jak w tym przypadku) zostają zastąpione danymi zastępczymi. Tak więc metoda nie jest polecana, choć twoje obserwacje na temat działania kontrolek po wypięciu czujników mogą być słuszne.
3. Oczywiście, że na liczniku nie pojawia się komunikat "wymień szczotki" tylko "jedź do ASO - daj im zarobić"
4. Pompa ABS jest możliwa do rozebrania zazwyczaj tylko jednokrotnie w rękach osoby niewtajemniczonej
Ad1. Sprawdzę - dzięki
Ad2. Dzisiejsza ciekawostka. Po świątecznym obiadku u teściów odczytałem błędy carsoftem i wyszły (moduł ESP):
B1210
B1120
B1142
Jako, że kody B1142, oraz B1120 to kompletne głupoty (wiedziałem, że powinno pokazać błędy czujników yaw rate sensor - wypięte dwa czujniki o których pisałem), więc wydedukowałem, że carsoft źle podaje błędy.
Powinno być C1142 i C1120 - czyli błędy które podejrzewałem (braki czujników).
Idąc tym tropem błąd B1210, to powinien być błąd C1210, a to by oznaczało: C1210 Drive test N49 ( steering angle sensor) lub z tego co poczytałem za niskie napięcie? Mam rację?
Ad3. Myśałem, że ktoś sobie wyobrażał W163, jako auto z pięknym cyfrowym wyświetlaczem pokazującym błędy .
Szczerze to kiedyś byłem bardzo pozytywnie zaskoczony, jak z "kreseczek" na liczniku kilometrów pokazał mi się napis "START ERROR" hihihi:) nie wiedziałem, że w tym przedpotopowym aucie takie bajery są
Ad4. Challenge accepted
Myślałem również nad zbieżnością (którą i tak zrobię).
Miałem też takie sytuacje, że stojąc na parkingi i kręcąc kierownicą lub przyciskając stop zapalały się kontorlki (ale bez sygnału dźwiękowego) czyli nawet nie musiał być odczyt z prędkości kół i porównania do toru jazdy.
Po prostu może coś z czujnikiem skrętu jest (nie wiem jeszcze co).
Re: ( Mercedes klasa ML ) ML500 W163 2002 BAS/ESP ITP ITD
Witam serdecznie jeszcze w starym roku!
Problem został najprawdopodobniej rozwiązany (jestem jeszcze w trakcie testów).
Wstyd się przyznać, ale chyba miałem za mało płynu hamulcowego
Dziwne to, ponieważ nie robiłem nic z hamulcami dobry rok, ciekawe, że zamiast jednej kontrolki (jak to widziałem w innych autach) symbolizującej hamulce, zaświeciło mi się z polowa zegarów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.