Samochod wlasciwie swiezo kupiony.
Przed zakupem sprawdzone wtryski - byly OK.
Po zakupie po jakims czasie osoba jezdzaca stwierdzila, ze nie jest fajnie bo wszyscy ja wyprzedzaja.
jak sie przejechalem to samochod jakos niespecjalnie jedzie... bardzo wolno wkreca sie na obroty i jedzie chyba max 110 KM/H...
Po zakupie w samochodzie zostal wymieniony filtr powietrza i paliwa. Nie robil tego specjalista, wiec przypuszczam ze byc moze nieumiejetna wymiana spowodowala jakies skutku uboczne.
Jesli chodzi o filtr paliwa to chyba wszystko jest OK, bo przy duzych obrotach w przezroczystej rurce nie ma zadnych bombelkow powietrza.
Natomiast nie mam pewnosci co do filtra. Ciezko sie go zmienia i byc moze ze wzgledu na brak dobrego dostepud do miejsca wymiany nie zostal on prawidlowo zamocowany? Czy jest to mozliwe? Czy to powoduje problem?
Byc moze "wszedl" on po prostu w komore silnika, ale nie wszedl w jakas rure, ale nie wszedl w miejsce mocowana (tak jakby po lewej stronie) w ktore powinien?
A moze to jeszcze jeszcze cos innego?
Co to moze byc i od czego zaczac sprawdzanie?
Rozumiem, ze pewnie przelywoimierz? pewnie moze byc turbina, ale powiedzmy ze wg mnie jest ok - ale jak to potwierdzic na 100%?
Jakie moga byc ewentualne kosza doprowadzenia samochodu do porzadku?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI
Filtr powietrza mozesz wyciagnac i wlozyc jeszcze raz. Ale najpewniej jest podlaczyc auto pod kompa i zobaczyc co go boli. To moze byc wiele rzeczy. Bez kompa nie dowiesz sie co...
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI
Miałem ten sam problem w swoim Mercedesie. Po podłączeniu do komputera okazało się, że problem leży po stronie jakiegoś zaworka odpowiedzialnego za załączenie turbiny. Koszt naprawy ok. 600zł.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI
W pierwszej kolejności sprawdź wszystkie rurki związane z podciśnieniem, włącznie z układem regulacji wysokości reflektorów czy nie spadły, nie są dziurawe, zaciśnięte i czy końcówki ciasno siedzą na króćcach. Schemat układu podciśnienia masz tutaj:
http://www.kozak-k.net84.net/dokumenty/CDI.pdf str 14
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI
Jeżeli był wymieniany filtr powietrza to może jest włożony odwrotnie, tj. filtr ma kształ "rury" z jednej strony zaślepionej , może tą stroną zaślepioną jest wsadzony do obudowy filtra? Ma być wsadzony stroną niezaślepioną w obudowe filtra.
Potwierdzam to co kolega Kozak K mówi, rurki podciśnienia ,szczególnie te powiązane ,idące do turbo .
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI
No tego pliku wcześniej na Twojej stronie nie widzialem...
No ale jak czytam w PDFie to jest tam wyraznie napisane, ze w przypadku jakichs problemow silnik przechodzi w tryb awaryjny.
No i tutaj chyba on wlasnie przeszedl w ten tryb awaryjny
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI
Tryb awaryjny pojawia się tylko w przypadku wadliwego działania kilku strategicznych czujników np. czujnika położenia wału lub ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i ten fakt sygnalizowany jest zapaleniem kontrolki na tablicy. Awarie drobne np. problem z turbiną, przepływomierzem itp. mimo że wpływają bezpośrednio na prawidłowe działanie silnika nie są sygnalizowane.
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 16:23
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI
Ja w tym samym temacie i to na gorąco - kiedyś spadłą mi jedna z tych rureczek i właśnie był taki objaw że na pierwszych biegach silnik kręcił tylko do 3 tys a na wyższych nawet nie i rozpędzał sie tylko do 100km/h. No i dziś przytrafiło mi się to znowu - otwieram maskę sprawdzam wężyki - ale o dziwo wszystkie na swoim miejscu , no i kompletnie zgupiałem bo mój mechanik na dokładkę się rozchorował. Co to może być - myślałem o przepływce - bo już wcześniej napomykał mi mechanik że trochę zle wskazuje - czy jak ją odepne i uruchomie silnik to przejdzie on na ustawienia wzorcowe i po tym można sprawdzić czy jest walnięta , czy też odnotuje mi się tylko kolejny error i wogule coś się pochrzani. Mam interfejs i CARSOFTA - wymaga to niestety zawiezienia kompa do garażu - ale nie wiem za bardzo co tam wyświetlić bo mam tylko angielską wersję
Jeżeli macie jakieś doświadczenia to poprosiłbym o poradę
Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: volkswagen Polo 1,4TDI 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 17:19
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI
Około 5 miesięcy temu opisane były takie objawy powód 1-to kawałek foli przyklejony do filtra który został wewnątrz warto tam włożyć rękę i sprawdzić 2-to własnie żle włożony filtr powietrza
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 19:57
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI
Właśnie wróciłem z garażu - zawlokłem tam komputer stacjonarny bo w laptopie nie mam portu COM a ten intrfejs który mam nie chce wogóle chodzić na przejściówce
Zrobiłem jeden test i uzyskałem to co poniżej - czy moglibyście pomóc mi to zinterpretować - CZYŻBY PRZEPŁYWKA DO SMIECI
Single diagnosis CDI - Status: ERROR !
Module Info : CDI
Module ; CDI 1
MB - Nr. : 666 153 00 79
Supplier : Bosch
Hardware- Version : 14/98
Software-Version: 49/00
Diagnostic recogn.: 1/06
cdi_feh.dxt
-->The error will be stored within a few seconds
--> The EPC control lights does not lights
-->The control unit will work with a replace value;
and the exhaust gas feedback is switched off.
--> Pin Setup : 1: Airtemp. Signal: 2: +12V; 3: Ground Sensor; 4: +5V;
5: Airflow Signal
--> Possible causes :
-Signal to low: < 0,25V
- Signal to High: >4,93V
-Power Supply to high: >5,1V
- Single diagnosis completed !
- Plausibility : Airflow at idle speed : > 50 mg/Hub
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI
jall12 napisał:
Około 5 miesięcy temu opisane były takie objawy powód 1-to kawałek foli przyklejony do filtra który został wewnątrz warto tam włożyć rękę i sprawdzić 2-to własnie żle włożony filtr powietrza
O ktorym przypadku mowisz? bo ktos wlaczyl sie w moj problem, ale okazalo sie ze ma problemy jak i ja.
Wlasnie dokladnie sprawdzilem i mam tak, ze nie silnik przekracza 3000 obrotow i nie jedzie wiecej niz 120....
Czy zle wlozony filtr daje wlasnie takie objawy?
Jesli tak to jak powinien byc wlozony?
Czy mam rozumiec, ze nie sa to innego rodzaju problemy?
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 21:07
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI
Jak stoisz przodem do samochodu i trzymasz filtr w rękach w pozycji poziomej tak jak ma być włożony - to denko zaślepione ma być w prawej ręce a dziura w lewej - z prawej do włożenia jest otwierany dekielek a z lewej jest taka łapka , dzwigienka - podnieś ją do góry następnie polużnij opaskę niżej wejścia powietrza na turbinę - teraz możesz lekko odsunąć przepływomierz w lewo i odsłonić otwór w który musisz wpasować końcówkę tę bez dna filtra powietrza po wsadzeniu go z drugiej strony - ten sposób działania powoduje że filtr łatwiej umieścić na właściwym miejscu i jest on dobrze zamocowany
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3Następny
Strona 1 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.