Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Q65
Czytelnik
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 7
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 02 Gru 2008, 22:36
Temat postu: Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Witam!
Samochod wlasciwie swiezo kupiony.
Przed zakupem sprawdzone wtryski - byly OK.
Po zakupie po jakims czasie osoba jezdzaca stwierdzila, ze nie jest fajnie bo wszyscy ja wyprzedzaja.
jak sie przejechalem to samochod jakos niespecjalnie jedzie... bardzo wolno wkreca sie na obroty i jedzie chyba max 110 KM/H...
Po zakupie w samochodzie zostal wymieniony filtr powietrza i paliwa. Nie robil tego specjalista, wiec przypuszczam ze byc moze nieumiejetna wymiana spowodowala jakies skutku uboczne.
Jesli chodzi o filtr paliwa to chyba wszystko jest OK, bo przy duzych obrotach w przezroczystej rurce nie ma zadnych bombelkow powietrza.
Natomiast nie mam pewnosci co do filtra. Ciezko sie go zmienia i byc moze ze wzgledu na brak dobrego dostepud do miejsca wymiany nie zostal on prawidlowo zamocowany? Czy jest to mozliwe? Czy to powoduje problem?
Byc moze "wszedl" on po prostu w komore silnika, ale nie wszedl w jakas rure, ale nie wszedl w miejsce mocowana (tak jakby po lewej stronie) w ktore powinien?
A moze to jeszcze jeszcze cos innego?
Co to moze byc i od czego zaczac sprawdzanie?
Rozumiem, ze pewnie przelywoimierz? pewnie moze byc turbina, ale powiedzmy ze wg mnie jest ok - ale jak to potwierdzic na 100%?
Jakie moga byc ewentualne kosza doprowadzenia samochodu do porzadku? |
|
Powrót do góry |
|
|
olos47
Stały Bywalec
Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 183
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Wto 02 Gru 2008, 23:20
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Filtr powietrza mozesz wyciagnac i wlozyc jeszcze raz. Ale najpewniej jest podlaczyc auto pod kompa i zobaczyc co go boli. To moze byc wiele rzeczy. Bez kompa nie dowiesz sie co... |
|
Powrót do góry |
|
|
Q65
Czytelnik
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 7
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 02 Gru 2008, 23:33
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Ale czy bledy to nie powinbny objawiac sie zapaleniem jakiejs kontrolki przy zegarach? |
|
Powrót do góry |
|
|
tgolisz
Stały Bywalec
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 148 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: HYUNDAI I30, Seicento, MB w168
Piwa: 3/2
|
Wysłany: Wto 02 Gru 2008, 23:52
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Miałem ten sam problem w swoim Mercedesie. Po podłączeniu do komputera okazało się, że problem leży po stronie jakiegoś zaworka odpowiedzialnego za załączenie turbiny. Koszt naprawy ok. 600zł. |
|
Powrót do góry |
|
|
Kozak_K
Auto Maniak
Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 1019 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie Posiadane auto: www.kozak-k.net84.net
Piwa: 102/0
|
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 08:08
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
W pierwszej kolejności sprawdź wszystkie rurki związane z podciśnieniem, włącznie z układem regulacji wysokości reflektorów czy nie spadły, nie są dziurawe, zaciśnięte i czy końcówki ciasno siedzą na króćcach. Schemat układu podciśnienia masz tutaj:
http://www.kozak-k.net84.net/dokumenty/CDI.pdf str 14 |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 08:08
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
dvs269
Stały Bywalec
Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 176
Posiadane auto: A170 CDI (W168)
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 10:56
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Jeżeli był wymieniany filtr powietrza to może jest włożony odwrotnie, tj. filtr ma kształ "rury" z jednej strony zaślepionej , może tą stroną zaślepioną jest wsadzony do obudowy filtra? Ma być wsadzony stroną niezaślepioną w obudowe filtra.
Potwierdzam to co kolega Kozak K mówi, rurki podciśnienia ,szczególnie te powiązane ,idące do turbo . |
|
Powrót do góry |
|
|
Q65
Czytelnik
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 7
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 11:04
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
No tego pliku wcześniej na Twojej stronie nie widzialem...
No ale jak czytam w PDFie to jest tam wyraznie napisane, ze w przypadku jakichs problemow silnik przechodzi w tryb awaryjny.
No i tutaj chyba on wlasnie przeszedl w ten tryb awaryjny |
|
Powrót do góry |
|
|
Kozak_K
Auto Maniak
Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 1019 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie Posiadane auto: www.kozak-k.net84.net
Piwa: 102/0
|
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 12:06
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Tryb awaryjny pojawia się tylko w przypadku wadliwego działania kilku strategicznych czujników np. czujnika położenia wału lub ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i ten fakt sygnalizowany jest zapaleniem kontrolki na tablicy. Awarie drobne np. problem z turbiną, przepływomierzem itp. mimo że wpływają bezpośrednio na prawidłowe działanie silnika nie są sygnalizowane. |
|
Powrót do góry |
|
|
miniut
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 16:23
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Ja w tym samym temacie i to na gorąco - kiedyś spadłą mi jedna z tych rureczek i właśnie był taki objaw że na pierwszych biegach silnik kręcił tylko do 3 tys a na wyższych nawet nie i rozpędzał sie tylko do 100km/h. No i dziś przytrafiło mi się to znowu - otwieram maskę sprawdzam wężyki - ale o dziwo wszystkie na swoim miejscu , no i kompletnie zgupiałem bo mój mechanik na dokładkę się rozchorował. Co to może być - myślałem o przepływce - bo już wcześniej napomykał mi mechanik że trochę zle wskazuje - czy jak ją odepne i uruchomie silnik to przejdzie on na ustawienia wzorcowe i po tym można sprawdzić czy jest walnięta , czy też odnotuje mi się tylko kolejny error i wogule coś się pochrzani. Mam interfejs i CARSOFTA - wymaga to niestety zawiezienia kompa do garażu - ale nie wiem za bardzo co tam wyświetlić bo mam tylko angielską wersję
Jeżeli macie jakieś doświadczenia to poprosiłbym o poradę |
|
Powrót do góry |
|
|
jall12
Stały Bywalec
Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: volkswagen Polo 1,4TDI 2006r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 17:19
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Około 5 miesięcy temu opisane były takie objawy powód 1-to kawałek foli przyklejony do filtra który został wewnątrz warto tam włożyć rękę i sprawdzić 2-to własnie żle włożony filtr powietrza |
|
Powrót do góry |
|
|
miniut
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 17:56
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Filtr jet OK- i żadnych śmieci w nim nie ma |
|
Powrót do góry |
|
|
miniut
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 19:57
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Właśnie wróciłem z garażu - zawlokłem tam komputer stacjonarny bo w laptopie nie mam portu COM a ten intrfejs który mam nie chce wogóle chodzić na przejściówce
Zrobiłem jeden test i uzyskałem to co poniżej - czy moglibyście pomóc mi to zinterpretować - CZYŻBY PRZEPŁYWKA DO SMIECI
Single diagnosis CDI - Status: ERROR !
Module Info : CDI
Module ; CDI 1
MB - Nr. : 666 153 00 79
Supplier : Bosch
Hardware- Version : 14/98
Software-Version: 49/00
Diagnostic recogn.: 1/06
cdi_feh.dxt
-->The error will be stored within a few seconds
--> The EPC control lights does not lights
-->The control unit will work with a replace value;
and the exhaust gas feedback is switched off.
--> Pin Setup : 1: Airtemp. Signal: 2: +12V; 3: Ground Sensor; 4: +5V;
5: Airflow Signal
--> Possible causes :
-Signal to low: < 0,25V
- Signal to High: >4,93V
-Power Supply to high: >5,1V
- Single diagnosis completed !
- Plausibility : Airflow at idle speed : > 50 mg/Hub |
|
Powrót do góry |
|
|
miniut
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 20:08
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
opuśiłem przez przypadek jedną linijkę
PO1OO Hot film mass air flow sensor |
|
Powrót do góry |
|
|
Q65
Czytelnik
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 7
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 20:59
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
jall12 napisał: | Około 5 miesięcy temu opisane były takie objawy powód 1-to kawałek foli przyklejony do filtra który został wewnątrz warto tam włożyć rękę i sprawdzić 2-to własnie żle włożony filtr powietrza |
O ktorym przypadku mowisz? bo ktos wlaczyl sie w moj problem, ale okazalo sie ze ma problemy jak i ja.
Wlasnie dokladnie sprawdzilem i mam tak, ze nie silnik przekracza 3000 obrotow i nie jedzie wiecej niz 120....
Czy zle wlozony filtr daje wlasnie takie objawy?
Jesli tak to jak powinien byc wlozony?
Czy mam rozumiec, ze nie sa to innego rodzaju problemy? |
|
Powrót do góry |
|
|
miniut
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 21:07
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Jak stoisz przodem do samochodu i trzymasz filtr w rękach w pozycji poziomej tak jak ma być włożony - to denko zaślepione ma być w prawej ręce a dziura w lewej - z prawej do włożenia jest otwierany dekielek a z lewej jest taka łapka , dzwigienka - podnieś ją do góry następnie polużnij opaskę niżej wejścia powietrza na turbinę - teraz możesz lekko odsunąć przepływomierz w lewo i odsłonić otwór w który musisz wpasować końcówkę tę bez dna filtra powietrza po wsadzeniu go z drugiej strony - ten sposób działania powoduje że filtr łatwiej umieścić na właściwym miejscu i jest on dobrze zamocowany |
|
Powrót do góry |
|
|
Q65
Czytelnik
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 7
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 03 Gru 2008, 22:20
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
miniut napisał: | Jak stoisz przodem do samochodu i trzymasz filtr w rękach w pozycji poziomej tak jak ma być włożony - to denko zaślepione ma być w prawej ręce a dziura w lewej - z prawej do włożenia jest otwierany dekielek a z lewej jest taka łapka , dzwigienka - podnieś ją do góry następnie polużnij opaskę niżej wejścia powietrza na turbinę - teraz możesz lekko odsunąć przepływomierz w lewo i odsłonić otwór w który musisz wpasować końcówkę tę bez dna filtra powietrza po wsadzeniu go z drugiej strony - ten sposób działania powoduje że filtr łatwiej umieścić na właściwym miejscu i jest on dobrze zamocowany |
Chyba nie za bardzo zrozumialem cala tresc.. ale generalnie mnie na cos nakierowales, musze zobaczyc samochod.
Powiedz mi tylko jedna rzecz.
Filtr przed wymiana byl faktycznie zaslepiony z jednej strony
Nowy filtr byl w srodku przepustowy, czyli mozna bylo przez niego patrzec.
Czy chcesz mi powiedziec, że ze starego filtra trzeba bylo wyjac zaslepke i wlozyc ja do nowego filtra? |
|
Powrót do góry |
|
|
Kozak_K
Auto Maniak
Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 1019 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie Posiadane auto: www.kozak-k.net84.net
Piwa: 102/0
|
Wysłany: Czw 04 Gru 2008, 08:12
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Przepływ na poziomie 50 sugeruje śmierć przepływomierza. Poniżej zamieszczam dosyć długi, ale moim zdaniem bardzo ciekawy fragment, który może trochę światła wprowadzić w temacie spadków mocy
Jedną z najczęstszych przyczyn słabych osiągów auta z silnikiem diesla sterowanym wtryskiem elektronicznym firmy Bosch są awarie przepływomierzy. Przepływomierz powietrza jest czujnikiem zainstalowanym na rurze doprowadzającej powietrze z filtra do turbiny. Współcześnie używane przepływomierze firmy Bosch są w istocie prawdziwymi stacjami pomiarowymi - potrafią mierzyć ciśnienie atmosferyczne, masę przepływającego do silnika powietrza i jego temperaturę. Ze względu na (celowo?) nietrwałą konstrukcję czujnika masy przepływającego powietrza z czasem wskazania zaczynają być mniejsze niż w istocie rzeczywisty przepływ.
Ponieważ dawka paliwa zależy w znacznym stopniu od masy powietrza zassanej do silnika, komputer sterujący zmniejsza dawkowanie, sądząc, że silnik nie ma dostatecznej ilości powietrza dla spalenia pełnej dawki w danych obrotach. Ze względu na specyfikę pracy silnika diesla zmniejszenie dawek w sporym nawet zakresie nie jest szkodliwe, ale silnik pracuje słabo - choć jego wolne obroty i rozruch są takie, jak przed awarią. Nieznacznie spada również zużycie paliwa.
Na naszej hamowni badamy samochód VW Passat 1.9 TDI PD (moc znamionowa 115 KM, moment obrotowy max. 285 Nm). Parametry auta zauważalnie odbiegają od standardowych. Silnik pracuje równo, ale moment obrotowy (wykres1 - kolor zielony) jest zaburzony. W miarę przyśpieszania silnika wzrasta on, by za chwilę opaść bardzo znacząco i ponownie się podnieść. Chwianie momentu obrotowego jest również wyraźnie odczuwalne podczas jazdy, szczególnie na czwartym i piątym biegu (hamownia wykonuje pomiar na piątym biegu). Oscylacje momentu obrotowego odbijają się na mocy, która wyniosła 109 KM (wykres2 - kolor różowy). Wykres3 przedstawia moc traconą na kołach, nieistotną z punktu widzenia naszych rozważań.
Po wymianie przepływomierza na nowy ponawiamy pomiar. Co ciekawe nie tylko nasze kłopoty znikają jak ręką odjął, ale również widać istotny wzrost momentu obrotowego już od najniższych obrotów. Jak widać awaria przepływomierza ma wpływ nie tylko na zakres powyżej 1600 obrotów, kiedy silnik jest już doładowany, ale również dla obrotów niższych, praktycznie od samego początku! Zatem auto ze zdefektowanym przepływomierzem musi być odczuwalnie mniej elastyczne i wolniej "wkręcać się" na obroty, ponieważ stały brak ok. 20 Nm momentu w zakresie od 1000 do 2300 obrotów jest nie bez znaczenia dla skutecznego przyśpieszania. Powyżej 2300 obrotów następuje wyraźna poprawa osiągów i utrzymuje się ona do końca charakterystyki.
Auto wraca do normy. Moc 122 KM jest nawet lepsza niż deklarowana przez producenta. Z czasem pogorszy się ona nieco ale do momentu do którego nowy przepływomierz nie podzieli losu poprzedniego, na pewno możemy liczyć na fabryczne 115 KM. Moment obrotowy pozostaje w zakresie deklarowanym przez producenta, choć jednak nieco niżej niż oczekiwalibyśmy. Również jego maksimum występuje nieco później, niż deklaruje to producent. Dlaczego? Chyba czas na wymianę filtra powietrza...
Czas na trzecie doświadczenie. Teraz nowy przepływomierz demontujemy i całkowicie zaklejamy czujnik pomiaru przepływu powietrza. Pozostałe funkcje przepływomierza pozostają bez zmian. Pozwoli to nam na zasymulowanie totalnej awarii przepływomierza - zanik jakichkolwiek wyników innych niż zero. Nasz specjalnie spreparowany przepływomierz wraca do rury ssącej. Ponawiamy test.
No i tak jak spodziewaliśmy się następuje jeszcze większa zapaść i pogorszenie się parametrów auta. Ale mimo wszystko nie jest jeszcze tragicznie - wciąż mamy 105 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Co ciekawe auto nie zgłasza żadnego błędu czujnika masy powietrza! Ponownie widoczne są duże i miarowe wahania momentu obrotowego - tym razem zaczynają się one przy niższych obrotach niż w pierwszej próbie. Odporność komputera sterującego na zanik sygnału jest imponująca - auto jedzie. Z naszego trzeciego doświadczenia wynika jasno, że dawka obliczana jest nie tylko z wskazania czujnika masy powietrza ale także z czujnika ciśnienia oraz w funkcji rosnących obrotów - w przeciwnym razie silnik po prostu nie przyśpieszyłby wcale. Producent wtrysku zabezpiecza nas w ten sposób przez konsekwencjami awarii czujnika i przymusowym postojem bądź podróżowaniem w tempie żółwia. Dla porównania - silnik Fiat 1.9 JTD (105KM) zaprezentował w podobnej próbie 34 KM i zaledwie 107 Nm wobec znamionowych ponad dwustu.
Warto pokusić się o analizę techniczną przyczyn oscylacji. Aby zrozumieć, dlaczego moment obrotowy spada i ponownie się wznosi, należy zastanowić się nad ideą sprzężenia zwrotnego podnoszącego moc, a realizowanego przez turbinę spalinową, zainstalowaną w takim silniku. Naciśnięcie pedału gazu przy małych obrotach wymusza wzrost dawki niezależnie od przepływu powietrza, choć oczywiście jest ona również zwiększana dodatkowo proporcjonalnie do wskazania przepływomierza. Dlatego auto sprawne jak i zepsute przyśpiesza i moment wzrasta, choć w drugim przypadku ma on pewne "spóźnienie". Komputer sterujący usiłuje podnieść ciśnienie doładowania do zadanego w mapie sterującej, tak aby jego maksymalna wartość przypadła w okolicy punktu maksymalnego momentu. Realizuje to poprzez regulowanie strumienia spalin w turbinie tak, aby doładowanie narastało w przewidziany przez producenta sposób. Ale ponieważ w drugim przypadku ciśnienie narasta za wolno, komputer decyduje się na bardziej zdecydowane przekierowanie tego strumienia. Jednak spalin jest za mało aby uzyskać tak wysokie doładowanie i gwałtowne przyśpieszenie turbiny i następuje załamanie, ciśnienie doładowania spada, spada ilość spalin oraz moment - co oczywiście powoduje dalszy spadek ciśnienia... Jednak w miarę spadku ciśnienia komputer orientuje się w sytuacji i rozpoczyna cykl przyśpieszania turbiny od nowa, zmieniając geometrię tak, aby była dopasowana do mniejszej ilości spalin i rozpoczyna się ponowne doładowanie silnika. Zjawisko zapaści powtarza się z tych samych powodów aż do naturalnego wygaśnięcia w wyniku ogólnego spadku momentu obrotowego będącego efektem zbyt dużych jak dla tego silnika obrotów.
A wnioski? Wnioski są następujące: Jeżeli wasz turbodiesel z wtryskiem Bosch zaczyna pracować kiepsko i można zaobserwować następujące zjawiska: - powolne wchodzenie silnika na obroty - "dziury w gazie" lub "spadki mocy" podczas przyśpieszania - czyli fachowo duże chwilowe zmniejszenie momentu obrotowego, odczuwalne głównie na 4 i 5 biegu. - spadek prędkości maksymalnej i słabe rozpędzanie się powyżej 2/3 poprzedniej prędkości maksymalnej - to zapewne żywot Waszego przepływomierza ma się ku końcowi. Zwykle wystarcza on na 60000 km i z regularnością godną lepszej sprawy zepsuje się. Niektóre zrobią to oczywiście wcześniej - jednak jeszcze nie widziałem takiego, który bez uszczerbku przetrzymałby 100000 km przebiegu.
Ponadto pamiętajcie o regularnej zmianie filtra powietrza - są to niewielkie wydatki, a naprawdę przedłużają życie przepływomierza. Nie są potrzebne żadne magiczne wkładki i stożki - przyśpieszają one tylko zużycie tego drogiego czujnika i nie zwiększają mocy turbodiesli (a może jednak? Przeprowadzimy wkrótce dokładny test...), gdyż niezależnie od rodzaju filtra turbina ładuje do tej samej wartości ciśnienia - jeżeli filtr będzie bardzo brudny to conajwyżej ciśnienie to zostanie uzyskane nieco później i przy większym wysiłku turbiny. |
|
Powrót do góry |
|
|
miniut
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Czw 04 Gru 2008, 08:22
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Dzięki KOZAK - za wyczerpujące informacje - jednym słowem chciałbym jeszcze zapytać - czy już lecieć do sklepu po przepływkę - czy też może być przypadkiem jakaś inna przyczyna np brak zasilania przepływki prądem itd
Q65 - ja zawsze miałem filtry w kształcie szklanki - z jednej strony zaślepione - ale czy to się zdejmuje to nie wiem musiałbym zobaczyć w samochodzie |
|
Powrót do góry |
|
|
miniut
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Czw 04 Gru 2008, 08:30
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
U mnie zamontowany był
Przepływomierz Bosch nr 0 281 002 489
Nie mogę znaleźć takiego w żadnym internetowym sklepie typu INTER-CARS czy Fota - Czy jest do tego jakiś zamiennik PIERBURG - bo nie mogę nic znależć |
|
Powrót do góry |
|
|
Kozak_K
Auto Maniak
Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 1019 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie Posiadane auto: www.kozak-k.net84.net
Piwa: 102/0
|
Wysłany: Czw 04 Gru 2008, 11:44
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Teoretycznie może to być problem z zasilaniem, musiałbyś pomierzyć przyrządem, czy dochodzi 5V bodajże na skrajne styki. Co do zamiennika to np to:
Przepływomierz firmy PIERBURG 7.22684.07
Zastosowanie : Mercedes A-Klasa (W168), C-Klasa (W202), (W203), E-Klasa (W210), G-Klasa (W463), S-Klasa (W220), V-Klasa, Vito z silnikami 1.7 - 3.2 CDI |
|
Powrót do góry |
|
|
olos47
Stały Bywalec
Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 183
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Czw 04 Gru 2008, 11:48
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
U mnie tez czasme jakby auto bylo slabsze i wolniej wchodzilo na obroty. To moze byc faktycznie przyczyna. Moj przeplywomierz jest jeszcze oryginalny i ma 171 tys km - czyli zgodnie z tym co mowi Kozak to juz pewnie pokazuje glupoty.
Czy przeplywomierz znajduje sie po lewej stronie, patrzac na przod samochodu, i jest wkrecony w rure powietrza, ktora idzie do intercoolera a pozniej do sprezarki?? Jesli to jest to, to chyba z wymiana nie ma zadnego problemu?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Kozak_K
Auto Maniak
Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 1019 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie Posiadane auto: www.kozak-k.net84.net
Piwa: 102/0
|
Wysłany: Czw 04 Gru 2008, 12:55
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Dokładnie to jest to. Dwie śruby i masz go na wierzchu |
|
Powrót do góry |
|
|
miniut
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Czw 04 Gru 2008, 15:23
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
U mnie był zamontowany A0041537328
Po sprawdzeniu w serwisie okazuje się że teraz w tym modelu ma zastosowanie A 0041530628 - BOSCH 0281002281
I do tego właśnie wariantu przepływomierza nie ma zamiennika z firmy PITBHURG - oryginał w serwisie to minimum 1100 PLN ale zależy w którym chcą i 1270PLN - w sklepie Bosch bez loga Mercedesa 870PLN , no i znalazł się zamiennik niemiecki za 480PLN
Niezła skarbonka
PIERBURG' a mozna zastosować jak oryginał miał numer A611....
Tyle udało mi sie ustalić - le do końca nie wiem czy nie robią mnie w bambuko |
|
Powrót do góry |
|
|
olos47
Stały Bywalec
Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 183
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Czw 04 Gru 2008, 16:16
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Kozak, mozesz mi dokladnie powiedziec gdzie ten przeplywomierz sie znajduje?? Otwarlem maske i zglupialem.... Tzn, nie moglem go znalezc... Trzeba cos rozkrecac zeby sie do niego dostac?? Moze masz jakies forki?? |
|
Powrót do góry |
|
|
olos47
Stały Bywalec
Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 183
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Czw 04 Gru 2008, 18:12
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
No i wszystko jasne.
Korzystajac z postu Kozaka ( 5 lutego 2008) znalazlem przeplywke.. a raczej miejsce gdzie powinna byc
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP=1&F=168008&M=668%2E940&GA=722%2E701&GM=716%2E500716%2E502&CT=M&cat=66M&SID=09&SGR=015&SGN=01
Problem w tym, ze u mnie nie ma przeplywomierza!!!
W miejscu gdzie powienien byc jest zaslepka. Tzn. jest gniazdo w rurze od filtra do ktorego sie wklada przeplywomierz ale jest ono w srodku zaslepione (fabrycznie); nie dochodza zadne kable, nic. Czy to oznacza, ze w moim modelu dane na temat przeplywu powietrza sa gdzies zapisane na stale?? W ECU??
Na stronie www (w/w) pisze ze przeplywki byly do "UP TO ENGINE: 30367059"
i "FROM ENGINE: 30367060".
U mnie jest silnik nr 30103931
Rozumiecie cos z tego?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Kozak_K
Auto Maniak
Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 1019 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie Posiadane auto: www.kozak-k.net84.net
Piwa: 102/0
|
Wysłany: Czw 04 Gru 2008, 21:28
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
No to zabiłeś niezłego "cwieka" Nie mam w tej chwili żadnego zdjęcia, jedyne czym dysponuję to artykuł
http://www.kozak-k.net84.net/dokumenty/CDI.pdf str 12, tam jest obrazek z lokalizacją przepływki. Powiem szczerze że nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, żeby w silniku CDI nie było przepływomierza. |
|
Powrót do góry |
|
|
olos47
Stały Bywalec
Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 183
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Czw 04 Gru 2008, 22:30
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
No ja jestem chyba jeszcze bardziej zdziwiony niz ty. Zanalizowalem zdjecie ze strony powyzej. I wszystko ok - jest rura, wychodzi z obudowy filtra powietrza. Na tej rurze jest gniazdo z dwoma otworami pasuje do obudowy przeplywomierza. I tu zaczyna sie problem... przeplywomierza nie ma!!! a to gniazdo jest oryginalnie zaslepione!!! Nie ma zadnej wtyczki i kabli - nic!!! A auto jezdzi!!! Wyglada na to ze nie ma przeplywomierza.
W zwiazku z tym ze sie pospieszylem i kupilem nowy przeplywomierz, jest on do sprzedania jezeli jest ktos zainteresowany.
MERCEDES 0281 002 489, cena 250 zł. Nowy z gwarancja. |
|
Powrót do góry |
|
|
miniut
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Pią 05 Gru 2008, 17:09
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Może jakiś handlarz ładnie to spreparował - samochód bez przepływki też pojedzie tylko będzie troche głupiał i nie wiadomo ile palił może podpieli jakiś emulator i sprytnie go ukryli -no chyba że masz auto od nowości -Najlepiej zdzwoń do serwisu MB i zapytaj o cenę przepływki do twojego modelu podając im numer nadwozia - jak podadzą cenę to spytaj o prawidłowy numer części - bo np podejrzewasz że masz zły zamocowany - i po temacie Jak poda ci A610....., lub A611...., lub A004.... to po temacie bo wszystkie one są takie jak na rysunku Kozaka - i oznacza to mistyfikacje w twoim aucie ale jak poda ci jakiś inny numer to spytaj się gdzie to siedzi i jak wygląda
Ja obstawiam jakiś przekręt handlarzy bo tylko z takimi się spotkałem - chyba że masz wersję jakąś dziwną - może robioną na Saharę - może zastosowali przepływkę jak wersji benzynowej -i cały układ filtra też. W sumie to ciekawe , najlepiej jakbyś mógł zrobić zdięcie i przesłać |
|
Powrót do góry |
|
|
olos47
Stały Bywalec
Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 183
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pią 05 Gru 2008, 17:30
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Przkeret odpada. Auto mam od nowego. Wersja jest chyba na Polske. W dekoderze VIN podaje polskiego dealera i to sie zgadza bo bylo w Polsce kupione. Auto przyspiesza ok, spalanie w normie (czasem tylko mam wrazenie, ze jak jest zimny to gorzej przyspiesza). Inna sprawa, ze uszczelnienia pod wtryskami mam do zrobienia, ale to co innego. Wyglada na to ze nie wszystkie wersje mialy ten rodzaj przeplywomierza. Z tego co wyczytalem na tej ruskiej stronie http://www.detali.ru/cat/oem_mb.asp to faktycznie nie wszystkie mialy klasyczny przeplywomierz.
Np. w mazdzie, w niektorych silnikach, tez nie bylo klasycznego przeplywomierza.
Zadzwonilem przez ciekawosc do ASO Mercedesa i podali do mojego samochodu nr przeplywomierza: 6680900454, cena 480 zł.
Po drugim tel. inny serwisant powiedzial mi nr: 0041530628 - 1054 zł
Moze w takim razie sie ktos orientuje, gdzie ten przepływomierz sie znajduje i o co chodzi?? |
|
Powrót do góry |
|
|
miniut
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Pią 05 Gru 2008, 19:02
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Ten drugi numer to jest mercedesowski numer tego samego BOSCHA którego chcesz sprzedać tylko w nowszej wersji numerycznej - z przodu jest jeszcze A - Bosch ma to pod numerem BOSCH 0281002281 i na oryginalnym mercedesowskim przepływomierzu są zazwyczaj dwa numery
Natomiast to co podałeś jako pierwszy numer pewnie jest twoim prawdziwym przepływomierzem który umieszczony jest pewnie gdzie indziej -a z drugiej strony na pewno musi być na linii powietrza i to pomiędzy filtrem a turbiną -popatrz dokładnie czy gdzieś nie wychodzą jakieś kable
Obstawiam że ten drugi serwisant walnął standard bez sprawdzania - na twoim miejscu przejechałbym się do serwisu usiadł gościowi nad głową - dał dowód rejestracyjny i zajrzał w komputer co faktycznie sie wyświetli - mają też dokładne rysunki tak więc można sobie to dokładnie obejrzeć - gorzej jak się poprosi o wydruk (byłem w dwóch serwisach i nie da rady) -w tym temacie to wszyscy są uwstecznieni -jakby nie dało się zrobić print screna.
Nie wiem skąd jesteś - ale w Olsztynie jest nieautoryzowany ( drugi) serwis mercedesa i nawet na telefon czy maila mozna z nimi wiele załatwić i znaleść zamienniki o których większość sklepów nie ma pojęcia
Może komuś się przyda - mi pomogli
Arkadiusz Arentewicz
MB Auto s.c.
ul. M.Z. Malewskiej 49
10-307 Olsztyn
kom. 504-444-554, fax 089-526-10-60
www.mbauto.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
olos47
Stały Bywalec
Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 183
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pią 05 Gru 2008, 19:14
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Ciekawe jest to, ze ten drugi serwisant twierdzi ze ten przeplywomierz 0041530628 powinien w moim modelu byc tam, gdzie go nie ma... A tak poza tym, znalazlem wolna wtyczke, ktora sobie wisi i prawdopodobnie by pasowala (po dlugosci kabla i miejscu) do przeplywomierza. Problem w tym, ze gniazdo na wklad przeplywomierza jest zaslepione. A nastepna dziwna rzecza jest to, ze auto bez przeplywki powinno byc slabe, kopcic i bardzo duzo palic. Moj pali w miescie non stop z klima 7-7,8 l/100 km, w trasie do 120 km/h ok 5l/100 km, wogole nie kopci i jak mu sie depnie np. na 2gim biegu to od 2000 rpm wciska w fotel - i to wszystko bez przepływomierza??!! Cos tu jest nie tak. Chyba, ze cos zrobili w serwisie o czym ja nie wiem, ale po co by to mieli robic jak dzialalo?? Bez sensu... |
|
Powrót do góry |
|
|
miniut
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Pią 05 Gru 2008, 19:35
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Ten pierwszy numer który Ci podali to zawór recyrkulacji spalin - a tak z ciekawości Czy możesz sprawdzić czy jest zasilanie w tej wtyczce ( kabble wychodzą w bok ) od strony kabla zasilającego między pierwszymi stykami powinno być około 5 V ale nie więcej niż 5v a pomiędzy drugim a trzecim 12-13V - oczywiscie przy włączonym zapłonie.
Myślę że kabel wisi bo zastosowali standardowe wiązki przewodów - jeśli niema w nim zasilania to Ok -znaczy że jest inne rozwiązanie przepływki albo jej nie ma bo nie potrzeba - inaczej oprogramowany komputer - taka gorsza tańsza wersja na rynki wschodnie - W moim poprzednim samochodzie też nie było przepływki a w tych samych modelach kupionych na zachodzie były ( silnik był bęzynowy a wielowtrysku) - był za to czujnik temperatury w filtrze powietrza którego nie było w wersji z przepływką - tam był chyba integrowany z przepływką |
|
Powrót do góry |
|
|
olos47
Stały Bywalec
Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 183
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pią 05 Gru 2008, 19:54
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
ta wtyczka co wisi to ma tylko dwa otwory. Tak jakby dwa bolce do niej wchodzily. To co mowisz ma sens, tylko czemu serwisant w ASO twierdzi z mojego VIN, ze ta przeplywka tam powinna byc?? A z drugiej strony auto by przejechalo ponad 170 tys km bez przeplywomierza??
Sprawdze voltomierzem napiecie na wtyczce tak jak radzisz.
Jezeli bedzie, to dziwne.
W ASO tez nie wierze za bardzo. Mialem juz przypadek ze po nr VIN dobrali mi kompletmy napinacz z rolkami. W warsztacie sie okazalo ze w starym jedna rolka byla 65 mm srednicy a w nowym 72 mm - w efekcie pasek byl tak napiety ze zaraz sie zerwal. Przelozyli stara rolke bo byla jeszcze ok i wszystko ok. Takie sa te ASO-dlatego smiem twierdzic ze twoja teoria jest blizsza prawdy.
Jezeli mozesz moglbys opisac\zrobic fotke wtyczki ktora ci idzie do przeplywki?? Ulatwilo by mi to identyfikacje czy ta wolna wtyczka ktora mam to jest to samo. |
|
Powrót do góry |
|
|
miniut
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Pią 05 Gru 2008, 20:01
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Ok podaj mi maila - jutro rano zrobię fotkę u siebie i wyślę ( nie umiem tu umieścić obrazka) |
|
Powrót do góry |
|
|
olos47
Stały Bywalec
Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 183
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Sob 06 Gru 2008, 12:08
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
"miniut" dzieki za wyczerpujaca odpowiedz i zdjecia - bylem zaskoczony fachowoscia i precyzja (lacznie z opisami). Wychodzi na to ze nie ma u mnie przeplywomierza. Nie mam takiej wtyczki. Wogole pod maska troche inaczej u mnie wyglada - przy korku wlewu oleju mam taki duzy jakby tez korek, okragly, to chyba odma (ten ktory u ciebie znajduje sie z tylu pokrywy zaworow) i do niego dochodza kable tez z jakims czujnikiem, ktorego u ciebie nie ma. Wyglada na to ze w 2000 roku na polski rynek bylo inne rozwiazanie z pomiarem przeplywu masy powietrza. Jeszcze raz dziekuje za pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
bida
Czytelnik
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mercedes klasa A 170 CDI 99r
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Wto 21 Lip 2009, 13:32
Temat postu: Przepływomierz Bosch |
|
|
Chętnie odkupie ten przepływomierz 0281002489 ponieważ taki posiadam w swoim aucie |
|
Powrót do góry |
|
|
Patryk22
Debiutant
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: A170
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 20 Wrz 2009, 21:11
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
U mnie też brak tego przepływomierza mam wersję 1.7 CDI z 1999r. sprowadzonego z Holandii. Myslałem że za wolne obroty jest odpowiedzialny przepływomierz który jest już prawie wykończony bo samochód ma 175 tyś. Prędkość maxymalna tego samochodu to 140 km/h a na 4 i 5 nie da się wbić powyżej 2500 obrotów. Dodałem fotkę jak to wygląda u mnie pewnie tak samo jak u kolegi powyżej czy możliwe że to jakiś przekręt kupców?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/adb41997f19a5799.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/efd90d36320ee3b9.html
Już mnie powoli wykańcza ten samochód |
|
Powrót do góry |
|
|
miniut
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Pon 21 Wrz 2009, 12:22
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
a nie mógłbyś wykonać zięcia z większej odległości - aby było widać więcej szczegółów- może coś się nasunie na myśl jak obejrzeć da się całóść |
|
Powrót do góry |
|
|
Patryk22
Debiutant
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: A170
Piwa: 0/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
miniut
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 156 Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORZE Posiadane auto: AL170
Piwa: 3/0
|
Wysłany: Wto 22 Wrz 2009, 10:59
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Nie wiem czemu ale nie mogę otworzyć - tych załączonych zdięć
A numer nadwozia mógłbyś przytoczyć - może jest coś w programach do których posiadam dostęp u znajomego mechanika |
|
Powrót do góry |
|
|
Patryk22
Debiutant
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: A170
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 22 Wrz 2009, 22:05
Temat postu: Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Spadek mocy w168 [A] 170 CDI |
|
|
Wróciłem z serwisu oczywiście w takim humorze Przepływomierz nie musi być bo inny czujnik w moim modelu odpowiada za przepływomierz i to jest wporządku. Następnie dowiedziałem się ża mam tampona w silniku skrzętnie maskującego wyciek. Coś się dzieje ze sprzęgłem bo stuka coś z lewej strony podczas szybkiego puszczenia sprzęgła i coś jeszcze ze wtryskiwaczem jeden cieknie. Co do kompa to jest OK. Tego handlarza jak spotkam to mu już powiem o jego promocji. |
|
Powrót do góry |
|
|
|