Dołączył: 06 Sty 2018 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Florida Posiadane auto: Mercedes Benz C240 4Matic Wagon 4-Door 2.6L 2597CC V6 GAS SOHC Naturally Aspirated
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 06 Sty 2018, 20:15
Temat postu:
Brak uziemienia na przewodach do panelu A/C i wentylatora
Witam serdecznie!
Od kilku tygodni wlacze z nie dzialajacym wentylatorem w kabinie. Koszmar!
Wentylator dziala (podlaczony na ktorko)
Wymienilem regulator.
Mam tez nowy(uzywany z innego auta) panel sterujacy A/C.
Dzis odkrylem ze na wszystkch potrzebnych przewodach jest napiecie, natomiast nie ma uziemienia.
Prosze o jakies rady.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 07 Sty 2018, 13:47
Temat postu:
Re: Brak uziemienia na przewodach do panelu A/C i wentylatora
MIKE 2018 napisał:
Posiadane auto: Merceds Benz C240 AWD Station wagon
Rzeczywiście same najważniejsze dane: że napęd na wszystkie koła (bo to ważne - trzeba się pochwalić), że kombi, że 240.
No to jakie masz w końcu auto? No jak to? C-klasę - przecież napisałem!
C-klasa jest w produkcji już 25 lat, aktualnie czwarty model:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C-Class
Nie podałeś modelu, nie ma nawet rocznika żeby od czegoś zacząć. Nawet do schematu nie można zajrzeć - bo nie wiadomo do którego.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 11 Sty 2018, 09:10
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa C ) Brak uziemienia na przewodach do panelu A/C i wentylatora
Przewody uziemiające zarówno ze sterownika jak i z regulatora powinny być przykręcone w tym samym miejscu. Schemat podaje, że są to okolice progu przednich drzwi. Doświadczenie podpowiada, że może to być wyżej - aż nawet na wysokości deski rozdzielczej. Sterowanie wentylatorem odbywa się tak, że na cienki kabelek regulatora zostaje podane napięcie: ok. 0,5 volta dla obrotów minimalnych, ok. 5-7 voltów dla obrotów max. Raczej nie jest możliwe żeby śrubka masy odkręciła się samoistnie (podkładka sprężysta) lub żeby połączenie zardzewiało (jest dosyć wysoko, poza zasięgiem wody gromadzącej się czasami pod dywanikiem). Tak więc jeżeli twoja teoria o braku masy jest słuszna to bardzo możliwe, że ktoś tam coś rozbierał - np. w celu naprawy blacharskiej. Prawda jest niestety taka, że blacharze traktują często masę jako "sztukę" - ma być przykręcona, a czy przewodzi to nieistotne...
W celach diagnostycznych możesz masę podać przy sterowniku i przy regulatorze i zobaczyć, co się będzie działo. Jak całość zadziała to pozostaje ci poszukać i sprawdzić miejsce przykręcenia masy do nadwozia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.