Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana termostatu w169 CDI



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ chłodzenia i ogrzewanie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jeremiaszFFF

Debiutant



Dołączył: 07 Sty 2018
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): gliwice
Posiadane auto: W169 A160 CDI
Piwa: 3/3
Wysłany: Nie 07 Sty 2018, 16:41
Temat postu:

Wymiana termostatu w169 CDI


Witam

To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.

Własnie jestem po wymianie termostatu w A160 CDI w169 i chciałbym podzielić sie kilkoma spostrzeżeniami które mogą pomóc przy wymianie tej części.

Cały proces wymiany wraz z sprawdzenie poprawności działania nowego termostatu zajął mi 8 godzin. Oczywiście idzie to zrobić szybciej ale trzeba być do tego dobrze przygotowany.
Potrzebne narzędzia:
1) Kleszcze - szczypce do ściągania opasek z przewodów hydraulicznych (chłodzenie)
2) Nasadkę torx E10 (torx wewnętrzny) najlepiej na 3/8 bądź 1/4 - nasadka na 1/2 jest zdecydowanie za duża - ewentualnie można użyć nasadki standardowej sześciokątnej na klucz 8.
3) małe lusterko
4) standardowe narzędzia warsztatowe.

Podczas wymiany najwięcej problemu sprawiło mi odłączenie przewodu elastycznego intercolera od korpusu klapy gaszącej (popularnie zwanej przepustnicą). Dokładnie pod tym korpusem znajduje się termostat. Przewód ten zabezpieczony jest sporą sprężyną/zawleczką, odbezpieczenie tego od góry nie stanowi problemu, niestety od dołu (strona termostatu) znajduje sie dodatkowe zabezpieczanie w postaci małe zawleczki wykonanej z cienkiej blaszki nierdzewnej. Osobiście nie wiem jak ją wyciągnąć gdy wszystko jest zmontowane. Szarpanie na siłę nic nie daje, ja rozwiązałem ten problem odkręcają korpus klapy od korpusu egr. Ów korpusy połączone są za pomocą trzech śrub z czego 2 są w miarę łatwo dostępne, trzecia jest całkowicie niewidoczna (by ją zobaczyć przydatne będzie lusterko) aby ją odkręcić trzeba mieć cienką (smukłą) nasadkę e10 oraz długą przedłużkę.

Reszta pracy nie powinna już stanowić problemu, mam nadzieje, że komuś przyda sie ta informacja.
Powrót do góry
Arcydemon

Auto Maniak



Dołączył: 31 Gru 2017
Posty: 1062
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żywiec
Posiadane auto: W212 SD
Piwa: 82/2
Wysłany: Czw 12 Kwi 2018, 08:12
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Wymiana termostatu w169 CDI


Największym problemem jest odkręcenie tej "tylnej" śruby.
Nie dość że jej nie widać to jeszcze ciężko wsadzić tam łapy.
Mnie wymiana termostatu zajęła 7 godzin. Co ciekawe w ASO robią to w 2,5 godziny.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ chłodzenia i ogrzewanie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ chłodzenia i ogrzewanie


MercedesE 450

209 777

2019r.

46 000 km

pomorskie

MercedesB 180

25 800

2010r.

229 057 km

pomorskie

MercedesA 180

73 900

2016r.

148 000 km

wielkopolskie

MercedesE 200

29 990

2010r.

256 900 km

wielkopolskie

MercedesC 32 AMG

41 000

2001r.

247 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System