Mercedes silnik M112 / M113 uszczelniacze zaworów ,
Witam
Zastrzegam że jestem jeszcze przed diagnostyką mechaniczną , elektronicznie silnik wszystko ok , sprawdzone na SD .
Problem zaczął się powiedzmy 2-3mce temu tuż po wymianie oleju i uszczelnieniu tych ,,dekli" odm co są na pokrywach zaworów (silnik m112 3,7 w W163)
- na początku pokazywał się na kilka sekund dymek ,właściwie DYM - tak normalnie w ruchu miejski jakby mu się ulało coś .
- z czasem te epizody są coraz częstsze , do tego ów kopeć pojawia się też po odpaleniu .
Spalanie oleju no jakby nie adekwatne do tego dymienia bo to są epizody sekundowe a olej to 1-1,5l na 1000km znika na bank w ruchu miejskim mieszanym . Gorzej sprawa się ma w trasie 140-160km/h autostrada . Tu to ten olej znika naprawdę mocno myślę że spokojnie 2-3l / 1000km ( i nie widać żeby kopcił ) Do tego w trasie zaobserwowałem takie zjawisko . Odcinek ok godziny przejechany szybko ,zjazd na stacje , tankuje nie gasząc auta (LPG) nic się nie kopci na wolnych , ruszam ze stacji płynnie ,wszystko OK wciskam gaz mocno z tyło siwo (czyli ten ,,epizod przez chwilę ) . I takie zachowanie szybko + chwila przerwy (bez gaszenia) + znowu szybko i kopeć jest bardzo powtarzalne sprawdzałem kilka razy . Dymki poranne średnio co drugi dzień po nocy , a dymki w ruchu miejskim różnie raz na 200-400KM może rzadziej , gdzie teraz notorycznie depcze do oporu jak jest gdzieś chwilkę i nie zakopci .
- no auto fajne mam go dwa lata problemów 0 ,nie wiem co robić . Czekam na diagnozę u powiedzmy sprawdzonego mechanika (próba cisnienia , może też próba olejowa , ma ten układ odm sprawdzić itd )
Sam nie wiele sprawdzę tylko ten olej dolewam ( i SD pod ręką )- nie reaguje na odkręcenie korka oleju przy włączonym motorze .
Nie wiem co mnie czeka ogólne silnikowe sprawy to tanio nie jest czy pierścienie czy nawet głowice 2szt zrobić to jest grubo ekonomicznie nie uzasadnione.Sporo osób twierdzi że jeśli nie jakieś zamieszanie/zapchanie z tymi odmami i ciśnieniami w silniku to albo pierścienie albo właśnie głowica (zawory) .Są znane udane naprawy wymiany samych uszczelniaczy zaworów bez zdejmowania głowic . Też trzeba mieć wiedzę i chęci żeby to zrobić dobrze . Pytanie co ktoś się spotkał z tematem takiego zachowania w silnikach V6 i V8 i właśnie czy taka wymiana uszczelniaczy coś wniosła .
Re: ( Mercedes klasa ML ) Mercedes silnik M112 / M113 uszczelniacze zaworów ,
Witam
Ponieważ odzew zerowy co dziwi przy liczebności silników m112 w pojazdach MB sam brnę dalej może jednak ktoś jakiś pomysł ma .Ponieważ auto jeżdzi to używam go jak zawsze obserwując co się dzieje . Trochę mi się teorie na temat uszczelniaczy lub pierścieni posypały (mimo iż auto nadal potrafi zadymić ) ponieważ :
Z naprawdę wielką dokładnością nalałem olej do silnika (stan ) i zrobiłem próbę 1000km (ruch mieszany miasto / poza było w tym też jakieś 300km autostrady 160-170km/h . Więc 1000km wybiło z równie aptekarską dokładnością te same warunki itd sprawdzam olej i tu szok bo dolałem po 1000km 0,65l .Nie bardzo wiem co myśleć bo auto nadal potrafi zakopcić z rana lub w drodze - normy nie ma na to kiedy no raz na 200km to musi . I jak wytłumaczyć że jadąc na święta fakt dosyć szybko 150-170km/h non stop ale raptem 350km w łączne trasie 2x350=700km spalił 4l oleju ? (wycieków nie mam
Dołączył: 31 Maj 2018 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie Posiadane auto: w163 3,2 bg
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 31 Maj 2018, 17:16
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa ML ) Mercedes silnik M112 / M113 uszczelniacze zaworów ,
Witam. Ja tam nie brnę w naprawy tego silnika. Kup używkę z anglika za około 1000-1500zł, przekładka 500-800 (chyba, że umiesz i możesz sam, to prosta sprawa w tym aucie) i ciesz się super jazdą następne 100 tyś km, albo i więcej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.