Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa ML ) Mercedes silnik M112 / M113 uszczelniacze zaworów ,



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid51GT

Stały Bywalec



Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 222
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wwa
Posiadane auto: W163
Piwa: 14/1
Wysłany: Nie 14 Sty 2018, 19:54
Temat postu:

Mercedes silnik M112 / M113 uszczelniacze zaworów ,


Witam
Zastrzegam że jestem jeszcze przed diagnostyką mechaniczną , elektronicznie silnik wszystko ok , sprawdzone na SD .
Problem zaczął się powiedzmy 2-3mce temu tuż po wymianie oleju i uszczelnieniu tych ,,dekli" odm co są na pokrywach zaworów (silnik m112 3,7 w W163)

- na początku pokazywał się na kilka sekund dymek ,właściwie DYM - tak normalnie w ruchu miejski jakby mu się ulało coś .
- z czasem te epizody są coraz częstsze , do tego ów kopeć pojawia się też po odpaleniu .
Spalanie oleju no jakby nie adekwatne do tego dymienia bo to są epizody sekundowe a olej to 1-1,5l na 1000km znika na bank w ruchu miejskim mieszanym . Gorzej sprawa się ma w trasie 140-160km/h autostrada . Tu to ten olej znika naprawdę mocno myślę że spokojnie 2-3l / 1000km ( i nie widać żeby kopcił ) Do tego w trasie zaobserwowałem takie zjawisko . Odcinek ok godziny przejechany szybko ,zjazd na stacje , tankuje nie gasząc auta (LPG) nic się nie kopci na wolnych , ruszam ze stacji płynnie ,wszystko OK wciskam gaz mocno z tyło siwo (czyli ten ,,epizod przez chwilę ) . I takie zachowanie szybko + chwila przerwy (bez gaszenia) + znowu szybko i kopeć jest bardzo powtarzalne sprawdzałem kilka razy . Dymki poranne średnio co drugi dzień po nocy , a dymki w ruchu miejskim różnie raz na 200-400KM może rzadziej , gdzie teraz notorycznie depcze do oporu jak jest gdzieś chwilkę i nie zakopci .

- no auto fajne mam go dwa lata problemów 0 ,nie wiem co robić . Czekam na diagnozę u powiedzmy sprawdzonego mechanika (próba cisnienia , może też próba olejowa , ma ten układ odm sprawdzić itd )
Sam nie wiele sprawdzę tylko ten olej dolewam Smile( i SD pod ręką )- nie reaguje na odkręcenie korka oleju przy włączonym motorze .

Nie wiem co mnie czeka ogólne silnikowe sprawy to tanio nie jest czy pierścienie czy nawet głowice 2szt zrobić to jest grubo ekonomicznie nie uzasadnione.Sporo osób twierdzi że jeśli nie jakieś zamieszanie/zapchanie z tymi odmami i ciśnieniami w silniku to albo pierścienie albo właśnie głowica (zawory) .Są znane udane naprawy wymiany samych uszczelniaczy zaworów bez zdejmowania głowic . Też trzeba mieć wiedzę i chęci żeby to zrobić dobrze . Pytanie co ktoś się spotkał z tematem takiego zachowania w silnikach V6 i V8 i właśnie czy taka wymiana uszczelniaczy coś wniosła .
Powrót do góry
dawid51GT

Stały Bywalec



Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 222
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wwa
Posiadane auto: W163
Piwa: 14/1
Wysłany: Sob 03 Lut 2018, 21:54
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa ML ) Mercedes silnik M112 / M113 uszczelniacze zaworów ,


Witam
Ponieważ odzew zerowy co dziwi przy liczebności silników m112 w pojazdach MB sam brnę dalej może jednak ktoś jakiś pomysł ma .Ponieważ auto jeżdzi to używam go jak zawsze obserwując co się dzieje . Trochę mi się teorie na temat uszczelniaczy lub pierścieni posypały (mimo iż auto nadal potrafi zadymić ) ponieważ :
Z naprawdę wielką dokładnością nalałem olej do silnika (stan ) i zrobiłem próbę 1000km (ruch mieszany miasto / poza było w tym też jakieś 300km autostrady 160-170km/h . Więc 1000km wybiło z równie aptekarską dokładnością te same warunki itd sprawdzam olej i tu szok bo dolałem po 1000km 0,65l .Nie bardzo wiem co myśleć bo auto nadal potrafi zakopcić z rana lub w drodze - normy nie ma na to kiedy no raz na 200km to musi . I jak wytłumaczyć że jadąc na święta fakt dosyć szybko 150-170km/h non stop ale raptem 350km w łączne trasie 2x350=700km spalił 4l oleju ? (wycieków nie mam Smile
Powrót do góry
format ps

Czytelnik



Dołączył: 31 Maj 2018
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie
Posiadane auto: w163 3,2 bg
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 31 Maj 2018, 17:16
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa ML ) Mercedes silnik M112 / M113 uszczelniacze zaworów ,


Witam. Ja tam nie brnę w naprawy tego silnika. Kup używkę z anglika za około 1000-1500zł, przekładka 500-800 (chyba, że umiesz i możesz sam, to prosta sprawa w tym aucie) i ciesz się super jazdą następne 100 tyś km, albo i więcej
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes klasa ML »

Opinie o samochodach Mercedes klasa ML - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne


MercedesE 220

93 900

2016r.

238 100 km

mazowieckie

MercedesC 180

20 900

2006r.

246 000 km

kujawsko-pomorskie

MercedesE 220

43 900

2010r.

209 147 km

śląskie

MercedesA 180

92 600

2021r.

58 000 km

mazowieckie

MercedesE 220

27 000

2008r.

209 000 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System