Od dłuższego czasu ( ale rzadziej po wizycie w aso kiedy to wykasowano mi historię błedów) wymieniono wcześniej zawór EGR, oraz przepływomierz. Po drodze do tych 200.000km padło parę innych rzeczy w tym chłodnica oleju.
Sytuacja wygląda następująco i nikt nie wie o co chodzi, mianowicie czasem podczas jazdy ( zazwyczaj mam krótkie trasy miejskie nie ma jak dogrzać autka przepiłować itp, bywa że po depnięciu na dwupasmówce do 4tys obrotów i zmieniania na wyższy bieg słychać później po tym jak już nie można piłować na jakiejś 70 buczenie silnika, turbina działa z opóźnieniem o 200-300 obrotów, silnik buczy do tego momentu czuć takie "zamulenie" nie ma tego wciśnięcia w fotel tylko rozpędza się jakby tam tej turbiny nie było i buczy, dopiero po osiągnięciu tych 2200 - 2300 obrotów dostaje pary i jedzie normalnie buczenie zanika czasem mu przejdzie, po tym niekiedy trzeba jechać 2-3 kilometry z tym buczeniem słyszalnym tylko przy przyśpieszaniu (w zakresie od 1500 do 2200-2300obr), czasem dłużej. Bywa też tak że zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika pomaga od razu ( kiedy zjadę ) a czasem nie pomaga i problem utrzymuje się dłużej.
Kolejnym problemem jest to że autko czasem i ciepłe zadymi ( czuć ten niemiły szczypiący dym biało niebieski ) ale to zdarza się bardzoooo rzadko co może być tego przyczyną ? Komputer źle czyta dane ? Coś złego dzieje się z silnikiem ? Dodam że problem z tym dymem pojawił się pewnego czasu, kiedy to na BP zatankowałem niby to magiczne paliwo co czyści silnik, przejechałem z 5km na niższym biegu i wysokich obrotach (3000) żeby dobrze dogrzać silnik, po czym zaświecił check, od tego czasu raz zacznie dymić jak diabli i czuć te szczypiące po oczach spaliny, a czasem bywa że nie widać że kopci ale czuć inny charakterystyczny zapach spalin który nie raz cofie się aż do kabiny i nawet na pace śmierdzi dodam że to blaszak.
Czy ktoś moze mi doradzić co powinienem sprawdzić ? Spotkał się ktoś z czymś podobnym w innym dieslu ?
Za pomoc serdecznie dziękuję gdyż chciałbym się pozbyć usterki
DPF się najprawdopodobniej wypala. To nie jest auto na krótkie trasy miejskie. Ciągłe przerywanie procesu wypalania i jazda z niedogrzanym silnikiem prowadzi do rozrzedzenia oleju i związanych z tym konsekwencji pogorszenia smarowania. Auto z DPF-em MUSI od czasu do czasu wyjechać na autostradę w celu skutecznego wypalenia zawartości filtra DPF.
Witaj, robi trasy miejskie aczkolwiek nie do końca krótkie dziennie od 80-200km. Za każdą wizytą był sprawdzany pod względem stanu zawartości DPF który zazwyczaj nie wydawał się uszkodzony ( zapchanie dpf przy wizytach wynosiło średnio poniżej 8%)
Zazwyczaj jestem osobą która nie lubi jeździć na niskich obrotach lubię depnąć jeżeli tylko mogę, ale odczuwam problem z tym że wzrosło znacznie spalanie, widać to przy częstotliwości tankowań, samochód się nie dogrzewa a jutro pójdę sprawdzić tego przyczynę mianowicie idę wymienić termostat bo czuję że się zaciął.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.