Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łańcut Posiadane auto: Mercedes W203, C200 Kompressor M111.045, rok 2001, 163 hp
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Lut 2018, 13:57
Temat postu:
Zagadka życia, kompressor świruje, brak mocy mimo wszystko
Witam,
Posiadam Mrecedesa w203 z 2 litrowym kompresorem na automacie z 2001 roku. Silnik m111.045.
Samochód ma 270 tyś przebiegu i od 40 tys jezdzi na gazie.
Problem wygląda następująco: Doskwiera mu brak mocy, tak jak by zabrało mu ze 100 dostępnych koni. Cała sytuacja jest o tyle dziwna że dzieje się to już drugą zimę z rzędu, kiedy temeratury na zewnątrz idą w górę, samochód odzyskuję całą sprawność...
Pierwszej zimy nie znalazłem przyczyny, ale... żeby wyeliminować problemy zacząłem od wymiany świec i cewek, poszedł magnez zentralny gdyż puszczał olej na wszystkie strony, jest nowy. Padło na przepływkę, dostał nową ale w układzie dolotowym bez przerwy znajdował się olej, przepływomierz był ciągle zachlapany olejem, wymieniłem zawór odmy dolnej, żeby się go pozbyć, , po usunięciu tej usterki, przepływomierz, a nawet oba zostały wyczyszczone, jeden dał oznaki, że problem został usunięty, ale nie na długo bo przy następnym odpaleniu mocy znów nie ma... Stwierdziłem, że może czyszczenie przepływomierza go uszkodziło, więc podmieniłem z kumplem przepływomierz na 100% sprawny, pierwszy odzew: "hurraa, jest moc, to tylko przepływka".... nic bardziej mylnego, skasowaliśmy błędy wszystko dobrze, następne odpalenie: brak mocy...
Już mi ręce opadają, czy jest ktoś kto spotkał się z taką sytuacją albo wie co można sprawdzić zeby się usterki pozbyć?
Potrzebuje samochodu pewnego na długie trasy, jeżeli nie pozbędę się usterki, będe musiał pozbyć się auta a bardzo nie chce ((
Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszow Posiadane auto: Kompressor c200
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 23 Mar 2018, 11:52
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa C ) Zagadka życia, kompressor świruje, brak mocy mimo wszystko
Mialem to samo. Zanim doszedlem oco chodzi stracilem sporo czasu i pieniedzy na mechanikow debili takze mam nadzieje ze Ciebie to ominie. Problemem jest zacinajaca sie przepustnica. Raz odpalisz i otworzy sie dobrze wtedy jest moc. Natomiast raz odpalisz i NIE otworzy sie dobrze i wtedy jezdzi cenzura nie ma mocy. Najpierw znajdz konkretnego gaziarza ktory porzadnie wyreguluje Ci gaz ⛽. Tylko gosc musi byc kumaty, moj samochod po serwisie instalacji zaczal sie tak [cenzura]. Raz mial raz nie mial. Dramat. To nie jest wina przeplywki itp. Takze najpierw ustawienie gazu. Jezeli dalej bedzie sie zacinac. Ew poprostu wymiana przepustnicy, adaptacja i wtedy znowu regulacja. Wychodzi na to ze komputer w meśku jest w strasznie czuly i jak masz zle wyregulowana instalacje wtedy przepustnica ktora otwiera otwiera sie elektronicznie w momencie gdy przekrecasz kluczyk przycina sie i wtedy niema mocy. Takze zanim kupisz nowa przelywke za tysiaka zrob to o czym napisalem U mnie problem zniknal po regulacji za 70zł. Pozdro✌
Re: ( Mercedes klasa C ) Zagadka życia, kompressor świruje, brak mocy mimo wszystko
Czy problem braku mocy pojawiał się za równo na benzynie jak i na gazie? Mam ten sam problem, wymieniałem nawet przepustnice i pomogło jedynie na parę dni potem znowu to samo. Byłem u gazownika i powiedział że wszystkie parametry ok. wiesz może co z tym gazem było nie tak? Jaki parametr przestawić.
Re: ( Mercedes klasa C ) Zagadka życia, kompressor świruje, brak mocy mimo wszystko
WOW!!!
To brzmi podobnie jak mój problem, też mam gaz, ale problem z mocą jest zarówno na benzynie jak i na gazie.
Raz mi się zdarzyło, że była moc zaraz po odpaleniu i potem już brak.
A czy wystarczy postukać w tę przepustnicę, żeby się odblokowała, żeby chociaż sprawdzić, że to jest źródło problemu?
Re: ( Mercedes klasa C ) Zagadka życia, kompressor świruje, brak mocy mimo wszystko
Problem rozwiązany, powody były 3:
1. Spalona przepustnica kompresora (niemożliwe przy wymianie uszczelki, ale po 4 miesiącach kombinowania z elektryką któryś magik załatwił).
2. Czujnik spalania stukowego, a właściwie jego wtyczka zalana płynem chłodniczym i zaśniedziała. Czujnik ten jest pod blokiem silnika.
3. Lewy komputer do odczytu błędów z ECU, jak pojechali na odpowiedni Mecedesowski, to od razu pokazał, który czujnik nie styka. Można było od tego zacząć, ale mech od początku się upierał, że komputer nie zgłasza błędów.
w203 coupe 2.0 kompressor rocznik 2002 duze spalanie
Witam forumowiczów.
Mój problem to duże spalanie na postoju i odpalonym silnikiem pokazuje że pali 21 litrów zaznaczam że na postoju.
A przecież niemożliwe aby na postoju tyle palił, ale komputer na wyświetlaczu tyle pokazuje.
Czy jest coś nie tak z moim MB?
Za 50 zł. robię ok 60 km. w cyklu mieszanym.
Przepustnice jedna na kolektorze ssącym i na kompresorze wyjęte wymyte, wyczszyszczone sprawdzone silniczki czy sprawne,potencjometry przemyte (nie były zużyte), nasmarowane co się w nich dało i na razie jest ok tz. wzrosła moc silnika, odłączenie przepływomierza przy uruchomionym silniku bez reakcji (czy to oznak zepsutego przepływomierza)?
W dolocie przepływomierza i w samym przepływomierzu olej ciekawe skąd tam się wziął?
Gdzie w MB w203 coupe 2002 rok znajduje się komputer (ecu) sterujący silnikiem?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.