Witam serdecznie
Mam problem mercedes sprinter 313 cdi 2010 r. 2,2 129 ps bi turbo
Zapala się podczas jazdy kontrolka silnika i mruga podczas jazdy i auto traci moc. Po przejechaniu kilkunastu km sama gaśnie i auto jedzie normalnie i ponownie znowu miga i auto znów traci moc itd.
Wymieniłem już turbo ,przepływke,RGR,podciśnienie od turbo i czujniki doładowania -wszystkie części były zakupione w salonie mercedesa i montowane w warsztacie samochodowym. Był podłączany do kompa i kasowany błąd pojawia się ponownie
Był także wycinany filtr cząstek stałych i myty chemicznie.
Być może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi pomoc w znalezieniu problemu. Z góry dziękuję.
Był podłączany do kompa i kasowany błąd pojawia się ponownie
Bardzo ładnie. A na forum siedzą wróżki i wiedzą co to za błąd.
Poza tym nie wiemy nic jak daleko była posunięta ingerencja przy usuwaniu DPF. Bo jeśli ktoś to po prostu tylko wyciął to się cudòw nie spodziewaj.
Tomek czy poradziłeś sobie z autem. Mam podobne problemy, na poczatku zaswieciły mi sie ABS,ESP i trakcja auto straciło moc na przejezdzie kolejowym wiec zjechałem zgasiłem i odpaliłem. Dalej się świeciły kontroli brak mocy po prostym rozpędzał sie jakby miał silnik 1600 diesla bez turbiny. Przejechałem tak z 100km. Po tym auto postało dłużej 1h i zgasły kontrolki auto szło do momentu gdy puściłem gaz i odrazu wcisnołem wyskoczyły błędy i stracił moc. Póżniej jadać z bydgoszczy na katowice autostradą świecił mi sie tylko EDC ale auto bez mocy .Tak dojechałem do domu i rano auto szło oki do momentu gdy go przegoniłem na obrotach dojechałem do skrzyżowania skręcam w lewo i czuje brak mocy bez kontrolek. Wiec skoro blisko mechanmika na kompa i błędy takie
P2520 czujnik poziomu oleju ,
P0409 Usterka elektryczna położenia EGR ,
P0697 Wyjście 3 zasilania czujników posiada usterkę elektryczną ,
P1023 czujnik położenia przepustnicy1 zwarcie obwodu do plusa
P0344 Ustawienie pozycji wałka rozrządu zaworów ssących (blok1)
P2112 Siłownik zaworu przepustnicy, zablokowany
P2137 Czujnik 2 pozycji przepustnicy-przerwa w obwodzie
P2119 Siłownik zaworu przepustnicy - nieodpowiedni sygnał
51A5 Komunikat CAN z modułu sterowania Elektronicznego
7266 CAN czas przerwy ESP
Co to może być:
Aha chciałbym dodać iż wcześniej zmieniałem sztyce kierownicy z zwykłej na regulowaną oraz dołożyłem manentke tempomatu którą chcę zaprogramować. Autko mam od 8 miesięcy. Auto 2010r od pierwszego właściciela i wiem że po roku miał w ASO Robione jakieś podkładki pod kolektorem lub przepustnicą , to się jeszcze dowiem z papierów.
Trochę mam utrudnienie z kodami, bo posługujesz się kodami uniwersalnymi OBD, a ja używam kodów Star Diagnose które niestety się różnią. Opisy błędów jednak w tym przypadku nie są tragiczne, i przywodzą mi na myśl pewien dokument serwisowy dotyczący silnika 651 powiązany z tym co zapodajesz. Otóż pierwszy etap zaradzenia na te dolegliwości to rozłączenie i ponowne połączenie wtyczek na komputerze silnika. Większość sterowników ma wokół wtyczek specjalną obejmę/blokadę utrudniającą ich zdjęcie przez złodzieja w celu podmiany sterownika na własny. Obejmę trzeba zniszczyć lub wykręcić zrywalne śruby. Nie chodzi tu o odcięcie zasilania, lecz o poprawę styku na pinach - tak więc zdjęcie wtyczek (a nie tylko odłączenie akumulatora) jest konieczne. Zazwyczaj taki zabieg daje efekt, jeżeli jednak nie, to producent przewidział następne kroki.
Dla pewności możesz mi wysłać VIN auta.
No więc mój przypadek po podpięciu do porządnego komputera wypluł takie błędy:
P 246309
P 211271
P 211907
P 012315
P 246300
P 04091C
P 069716
P 034431
P 212714
Wskazywały na problemy z przepustnicą i tak się skończyły. Wymiana w silniku 313 CDi 609 jest chyba jednym z najtrudniejszych przez dostęp do śrub mocujących przepustnice. Dwie śruby są tak upchane by mieć dostęp trzeba by dużo osprzęty demontować. Ale po wymianie przepustnicy wsio wróciło do normy. Standartowym problemem jest dostawanie się oleju przez łożysko łopatki do elektroniki. A u mnie bardziej dała się woda która w dużej ilości dostała się do elektroniki ok 1,5 kieliszka wody.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.