Dzień dobry, prośba o informacje jaka może być przyczyna, i jakie testy należy wykonać aby dojść co się stało.
Posiadam samochód W169, A180CDI Automat.
Podczas wyprzedzania coś zgrzytnęło z lewej strony silnika, i auto straciło moc. Przez kolejne kilkadziesiąt metrów silnik zaczął wariować i zmieniać bez wciskania gazu obroty od wysokich do niskich po czym zaczęło go dusić i zgasł.
Jako że byłem w trasie poza miastem, jedyne czym mogłem się ratować to telefon do znajomego mechanika, który polecił odpiąć kabel od czujnika przepływomierza powietrza i spróbować czy auto pojedzie.
Po odpięciu kabla, samochód ruszył obroty się ustabilizowały dzięki czemu pokonałem ponad 100km, ale auto nie miało mocy. Od 0 do 100 rozpędzało się w około 2-3 minuty, obroty nie przekraczały 2,1 tyś obr.
Sprawdzałem podczas jazdy czy działa manual na skrzyni, przerzuciłem na tryb M i zmieniałem od 1 do 7. Bez problemu wszystkie biegi wchodzą, ale im wyższy bieg tym auto słabsze, przy 7 nie dał rady wyciągnąć więcej niż 1,5 tyś obrotów.
Prośba o informację co o tym sądzicie? Przepływomierz powietrza? ( ale on by nie zgrzytnął ), turbina?, inne cuda?
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 29 Kwi 2018, 11:06
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W169 / problem z mocą
Pierwsze jak zawsze to test urządzeniem diagnostycznym w celu sprawdzenia czy pojawiły się jakieś błędy (poza oczywiście wynikającym z odłączenia przepływomierza). Być może wtedy nasunie się jakiś pomysł, bo z opisu trudno wywnioskować, co może być przyczyną "wariujących" obrotów. Obroty maksymalne w granicy 2 tysięcy świadczą, że silnik jest obecnie w trybie pracy awaryjnej. Zgrzyt i brak mocy? Nie wiem, czy to dobry pomysł, ale może przeskoczył łańcuch rozrządu?
I tak na koniec: nie piszemy "tyś" bo w języku polskim nie ma słowa TYŚĘCY
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W169 / problem z mocą
Dzięki za info. Co do “tyś” masz racje.
A idàc dalej, oczywiście zrobiłem rozeznanie wśród lokalnych mechaników i finalnie oddaje do serwisu Boscha, bo zdania sà podzielone i każdy z nich za inne rzeczy chciał się zabierać. Były sugestie że mogà to być m. in., przepływomierz, dziurawy przewód od turbiny, turbina, TPS, EGR i inne. Dam znać po diagnostyce jaki finalny werdykt, co by innym forumowiczom było łatwiej.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W169 / problem z mocą
I usterka naprawiona, to zgrzytnięcie to był odgłos zerwania jednego zaczepu z rury łączącej turbinę z silnikiem.
Rura założona, zaczep wymieniony, moc wróciła.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Porady, problemy techniczne - tematy ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.