Mercedes w203, c200 cdi, interpretacja kodu błędów
Witam !
W związku z pojawiającym się komunikatem ESP/BAS (visit workshop), "twardniejącym" hamulcem, wybrałem się na komputer(Star Diagnosis). Błędy które pojawiły się są oznaczone jako: C1140-B34, C1145-B34, P1664-001, P1664-008, B1003, B15A8. Z tego co wiem, kody oznaczone literą C(w moim przypadku) odpowiadają błędom związanym ze systemami hamowania, między innymi ESP/BAS(o ile się nie mylę). Czy byłby w stanie mi ktoś odpowiedzieć dokładnie jakiego problemu one tyczą, co podlega naprawie/wymianie, według tych błędów aby zlikwidować problem związany z komunikatem?
Byłbym również wdzięczny jeśli ktoś mógłby mi pomóc zinterpretować resztę kody błędów i ewentualny sposób rozwiązania problemu.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Wto 29 Maj 2018, 20:24
Temat postu:
Re: Mercedes w203, c200 cdi, interpretacja kodu błędów
cubygl napisał:
Czy byłby w stanie mi ktoś odpowiedzieć dokładnie jakiego problemu one tyczą, co podlega naprawie/wymianie, według tych błędów aby zlikwidować problem związany z komunikatem?
Byłbym również wdzięczny jeśli ktoś mógłby mi pomóc zinterpretować resztę kody błędów i ewentualny sposób rozwiązania problemu.
Przyznam, że trochę dziwi mnie twoja prośba. Star Diagnose jest zaawansowanym systemem diagnostycznym i nie ogranicza się tylko do podania kodów błędów. Podaje również możliwe przyczyny uszkodzeń oraz testy niezbędne w celu dokładnego określenia uszkodzonego elementu. Miałeś auto podłączone do komputera i dysponujesz jedynie kodami? Bez żadnych opisów?
W tej chwili sytuacja wygląda tak, że auto ma kilkanaście różnych sterowników (czasami kilkadziesiąt) i po literze przed kodem błędu trzeba określić, w którym z nich danego błędu szukać. Każdy sterownik to kilkanaście stron błędów - tak więc jest co szukać. Jak by była informacja, którego sterownika każdy z błędów dotyczy, to szukanie by było dużo szybsze
No to tak: posiedziałem, poszukałem i o:
1140 i 1145 dotyczą czujnika ciśnienia który jest usytuowany w pompie ABS. Bliższych informacji nie mam, ale nie wydaje mi się, żeby był wymienny.
1003 dotyczy pompy cyrkulacyjnej w układzie ogrzewania. PO tylu latach chyba wszystkie to mają. Najprawdopodobniej któraś szczotka się w silniczku pompki skończyła. Objaw jest taki, że jak motor pracuje na biegu jałowym, to skuteczność ogrzewania mocno spada.
15A8 dotyczy klapki ogrzewania która kieruje nawiew na nogi kierowcy. Prawdopodobnie jest zablokowana, zatarta, problem z silniczkiem, może nie jest "unormowana" - SD daje test na tą okoliczność.
Oba błędy 1664 wskazują na problem z dogrzewaczem silnika.
To na tyle. Przedstawiłem błędy które udało mi się odnaleźć, ale tak na 100% pewności nie mam, czy te same indeksy nie pojawiają się w innych sterownikach z innym opisem. No cóż - nie mam na tyle czasu żeby tą "książkę" przejrzeć w całości...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa C ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.