Dołączył: 12 Gru 2008 Posty: 41 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Mercedes A klasa W168 1,6 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Cze 2018, 23:54
Temat postu:
Problem z przerzucaniem biegów W168 automat.
Witam, mój problem pojawił się po przekładce auta z wersji angielskiej, którą robiłem sam. Wstępnie powiem, że przed przekładką wszystko działało bez zarzutu. Samochód to Mercedes A klasa W168 po lifcie, motor 1,6.
Mój problem polega na tym, że po przełożeniu dzwigni w pozycję D samochód rusza i przerzuca tylko z pierwszego na drugi bieg po czym jedzie max 50km/h i nie przerzuca na wyższe biegi. Po jakimś czasie wchodzi w tryb awaryjny F i zatrzymuje się. Jedzie tylko na dwóch biegach max 50km/h.
Po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu sytłacja jw. opisana.
Jeśli chodzi o bieg wsteczny - pozycja R oraz pozostałe P i N jest wszystko ok.
Jeśli przełączę przycisk w pozycję S mogę biegi podnosić manualnie dźwignią w bok na + lecz zmienia tylko z 1na 2 i auto dalej jedzie max 50/h i dalej nie zmienia skrzynia biegów na wyższe a wyświetlacz pokazuje mi 3 a potem 4 lecz skrzynia nie reaguje jest cały czas na tym nieszczęsnym 2 biegu.
Wspomnę jeszczem, ze po podłączeniu do kompa na skrzyni nie wyszły żadne błędy natomiast są błędy, których nie da się skasować a są to:
C 1143 - ESP Czujnik ciśnienia 2
C 1504 - System wyłączony, czujnik kąta skręcenia koła nie zainicjowany
C 1140 - czujnik położenia dżwigni regulacyjnej.
Na desce rozdzielczej świecą się kontrolki: SRS, BAS, ESP i ABS.
Przyznam się, ze powoli odchodzę już od zmysłów, gdyż nie wiem gdzie mogłem popełnić jakiś błąd, czy może żle polutowałem jakiś kabel- lecz w takim układzie czy w ogóle by skrzynia działała, czy ten czujnik kąta skrętu może być uszkodzony i to jest powodem ze auto jedzie tylko na tych dwóch biegach z max prędkością 50km/h bo faktycznie po skręceniu kolumny kierownicy i tych plastików podczas kręcenia kierownicą wszystko piszczy i trzeszczy za co obwiniam przekładnie kierowniczą której jeszcze nie wymieniłem gdyż założyłem dopiero post odnośnie jej wymiany, gdyż nie mogę sobie też z tym poradzić.
Bardzo proszę szanownych Forumowiczów o jakieś wskazówki ewentualnie jakąś podpowiedz co może być przyczyną takiej niesprawności i gdzie ewentualnie szukać usterki.
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje i liczę na Waszą pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.