Szybko spieszę z wyjaśnieniem - to nie mercedes ML to Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD z 2006 roku, najechane 211tyś i od tygodnia problem...
Jeśli mod uzna że jakiś dział jest lepszy od tego to proszę o przeniesienie - nie specjalnie sie jeszcze poruszam po forum i mogłem coś przegapić... z góry dziękuję za wyrozumiałość
Opis który zamieszczę może być długi i nudnawy ale pisze to wszystko bo nie wiem co moze być ważne i nie chciałbym czegoś pominąć.
Postaram się opisać moją walkę z ostatniego tygodnia bo już mi ręce opadają:
Po ponad roku jeżdżenia z opornikiem postanowiłem wrócić do tego co fabryka dała ( wiem głupota ) i postanowiłem kupić nowy swirl motor ( poprzedni padł) i poskładać zgodnie ze sztuką.
Kupiłem założyłem i zdziwienie wielkie bo błąd jest taki sam jakby swila w ogóle nie było. Czerwona błyskawica po każdym przyspieszeniu i odpuszczeniu gazu.
Błędy w komputerze tak jak by swirla w ogóle nie było :
P1270 Historyczny Działanie kanału dolotowego kolektora (z zawirowaniem)
P2009 Historyczny Niski poziom sygnału w obwodzie kanału dolotowego kolektora (z zawirowaniem)
Rozebrałem jeszcze raz górę aby dostać się do wtyczki swirla i jeszcze raz ją sprawdzić. To jedyne co mi przyszło do głowy.
Wtyczkę przeczyściłem, poskładałem i próbuję odpalić auto bez rury dolotu do turbo żeby zobaczyć czy sypie dalej błędami. Jakież było moje zdziwienie jak auto nie odpaliło. Pomyślałem że to przez nie podłączony przepływomierz. Podłączyłem, odpał i nic. Kręci ale nawet nie kichnie.
Podłączam kompa i nogi mi się ugięły. W module PCM 18 błędów, cały przekrój. Od EGRa przez lambdę, oczywiście swirla, klimatyzację po ECU.
W panice skasowałem wszystkie błędy i skasowało się wszystko prócz tego błędy ECU. W szale nie zapamiętałem jako był dokładnie błąd... coś w rodzaju błąd wewnętrzny ECU P060x ( zamiast x był jakiś numer ale nie pamiętam jaki ).
Zdjąłem klemę minusową z aku i czekam. Po kilkunastu minutach podłączam, odpał ( nic z tego ) i znowu diagnostyka. Wszystkie błędy wróciły - cała litania
Okazało się że spalił się bezpiecznik 25A o numerze F16 (Integrated Power Module IPM) w skrzynce PDC. Wymiana bezpiecznika, zapłon i już słyszę że jestem w domu. Po włączeniu zapłonu słyszę, że wszytko zaczyna chodzić i się ustawiać. Odpał tym razem bez problemu.
Kolejna diagnostyka, brak błędów.
I teraz kolejne zaskoczenie. Zrobiłem dziś po całej akcji jakieś 40 km po mieście i poza nim i swirl pracuje jak trzeba. Żadnych błędów, trybów awaryjnych, kontrolek itp. Auto jedzie jak nowe.
Kolejny dzień, wyjście z pracy. Odpalam samochód i zaczyna się telepka. Auto chodzi nie równo, dymi na szaro a po przygazowaniu na czarno.
Nie ma żadnych błędów.
Samochód po osiągnięciu temperatury ok 40*C zaczyna chodzić normalnie. W ostatnich dniach zrobiłem autem ponad 800km, dolałem do pełnego zbiornika płyn STP do czyszczenia układu paliwowego. wydaje mi się że trochę mniej dymi. Nie wiem czy od tego czy po prostu ale mniej dymi. Telepie i chodzi nie równo dalej.
Ciśnienie na listwie na zimnym silniku na wolnych obrotach pokazuje 250 a po przygazowaniu do 3000 obrotów ciśnienie wzrasta do 1350
mam też zrzut korekt wtrysków na zimno i na ciepło ale nie wiem jak wstawić fokę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa ML ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.