Witam, po początkowych problemach z airmatic , nie trafionych diagnozach pewnego mechanika (tak,miał SD ale chyba za bardzo nie umiał obsługiwać bo kupiłęm 3 rozdzielacze i to nie był problem w nich tylko w sterowniku) postanowiłem sam zabrać się za to auto. Generalnie już dawno jest ogarnięte ale wtedy przez swoją głupotę uszkodziłem prawy tylny amortyzator. Finalnie miałem taki u siebie na szrocie więc założyłem ale po kilku dniach wyskoczyło "airmatic - visit workshop". Mam bardzo uniwersalny interface diagnostyczny i tam wychodzi błąd c1326 o interpretacji "prawy tylny elektrozawór 1 -stałe". Oczywiście auto normalnie się podnosi, poziomuje, opuszcza ale jest twarde. Generalnie nie zwracałem na to dłuższy czas uwagi bo i tak 90 % jeżdzę wszedzie busem ale żona jest w zaawansowanej ciąży i ta sztywność zawieszenia odczuwa. Jako dobry mąż i przyszły ojciec, postanowiłem się za to zabrać ale nie bardzo wiem za co najpierw. W momencie zanim doszedłem do usterki sterownika to sprawdziłem całą wiązke airmatica - od sterownika do rozdzielacza i było wszystko ok. Czy może mi ktoś podpowiedzieć za co się najpierw zabrać ?
Na amortyzatorze jest zawór tlumiacy. Składa się on z dwóch zaworów. Na SD można zastosować zawór 1 i 2. Na każdy idzie 500ma. Jeżeli doprowadzenia są ok to masz do wymiany amortyzator gdyż zawory są jednolitem z amortyzatorem. Spalonej cewki nie da się wymienić. Objaw zawieszenie wchodzi w tryb sportu2, ale poziomowanie będzie działało. _________________ Naprawa mercedes 506218142
Do SD nie mam dostępu (przynajmniej do 25 lipca bo wtedy ma gościowi wrócić z naprawy). Jedynie sprawdziłem oporność na przewodzie amortyzatora. Wtyczka ma 3 piny - czarny, niebieski i biały. Dla porównania mam w piwnicy amora z uszkodzonym miechem i tam oporność pojawia się na każdym, w tym co jest obecnie założony - brak na środkowym pinie (niebieski). Mam u siebie na szrocie drugi amor tylko osłona jest w kiepskim stanie i dlatego go nie założyłem. To co zauważyłem - niekiedy owy błąd pojawia sie dopiero po kilku metrach od ruszenia a nie od razu dlatego podejrzewam, że może ten przewód leci ze mną w kulki. Próbuje sie dorwać do cewki starego amora, tam gdzie dochodzi przewód ale nijak nie wiem jak się za niego zabrać.
Mogę już postawić diagnozę ponieważ udało się naprawić. Zdemontowałem wiązkę ze starego amortyzatora ( na cewce są dwie śruby - jedna z dołu, druga u góry - pod zaślepkami) i przełożyłem do amora w aucie. W tym momencie czuję wygodę airmatica
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa S ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.