Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nadwozie i podwozie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LeszekA

Dyskutant



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 74
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Czw 17 Mar 2011, 14:36
Temat postu:

Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?


Chciałbym zadać pytanie do praktyków- jak najszybciej i najprościej wymienić tylne sprężyny
1. za pomocą ścisków ścisnąć na stojącym - podnieść auto -wyjąć sprężynę - wsadzić nową - upuścić auto zdjąć z nowej ściski
Czy też
2. za pomocą dwóch lewarków z odkręceniem amorka
A może jeszcze jakoś inaczej
Samochód jest unieruchomiony w garażu i jakoś nie bardzo da się pojechać na wymianę do warsztatu z podnośnikiem kolumnowych - koszt lawety też raczej odpada- walnięte 2 sprężyny
_________________
Leszek
Powrót do góry
ryboma

Dyskutant



Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mielec /podkarpackie
Posiadane auto: Mercedes A 170 CDI
Piwa: 3/4
Wysłany: Czw 17 Mar 2011, 20:17
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?


Witam,
proponuję tak:
1. unieść tył samochodu (np za pomocą dwóch lewarków)
2. ścisnąć ściskiem (ściskami) sprężynę i wyjąć, ocenić stan "gumowego i stalowego kapelusza" tworzących stopę dolnego końca sprężyny, w razie zużycia wymienić
3. ścisnąć ściskiem (ściskami) nową sprężynę i wsunąć w pozycję. Uwaga - pozycję górnego zakończenia sprężyny określa przetłoczenie w gnieździe sprężyny
4. Tak samo postąpić z drugą stroną.
5. opuścić tył samochodu
Czas trwania operacji -około 1 godz.
Zalety: ściskanie i zwalnianie sprężyn jest pod stałą kontrolą
Uwaga: dla bezpieczeństwa, czynności wykonywać w okularach ochronnych i rękawicach
Pozdrawiam
Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Czw 17 Mar 2011, 20:32
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?


http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.20.htm
Powrót do góry
LeszekA

Dyskutant



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 74
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Pią 18 Mar 2011, 08:38
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?


Według tego co napisał RYBOMA - jest to logiczne tylko czy ściski ( podwójne- bo tylko takie mam ) się tam zmieszczą - jeszcze nie próbowałem ,
Natomiast nie jestem dobry w angielskim ale z tego co wnioskuje radzą tam odkręcić śrubę od amorka i opuścić ramię wahacza - brakuje zdjęć z operacji żeby mieć pewność czy oby na pewno jest to łatwe do przeprowadzenia w ciasnym garażu
Wstrzymałem się do jutra z wymianą bo brakuje mi tych metalowych kapselków i nowych gumek ( mają na dziś sprowadzić z serwisu MB)
_________________
Leszek
Powrót do góry
delek

Auto Maniak



Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 825
Skąd jesteś (miejscowość / region): wlkp
Posiadane auto: w168 170 cdi
Piwa: 95/5
Wysłany: Pią 18 Mar 2011, 17:48
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?


Na tej stronie jest opisana wymiana sprężyn bez użycia ściągacza, tak jak pytasz w pierwszym poście poprzez wykręcenie dolnych śrub amortyzatorów. Ja w ten sposób zmieniałem u siebie (ale na kanale) bo ściągacza nie posiadam, jest rzeczywiście dość ciasno no i jako amator nie chciałem majstrować przy sprężynie napiętej tak, że może złamać rękę Cool. W ten sposób też bez pośpiechu można się uwinąć w godzinę. Jak już zamówiłeś te metalowe miseczki to już pewnie za późno ale ja bym na Twoim miejscu kupił już te zmodernizowane sprężyny z twardym tworzywem na dolnym zwoju i gumą na górnym bo dłużej wytrzymują.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 18 Mar 2011, 17:48
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
LeszekA

Dyskutant



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 74
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn
Posiadane auto: A170- 2001
Piwa: 3/9
Wysłany: Pią 18 Mar 2011, 22:19
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?


Właśnie wróciłem z garażu
Zajęło mi trochę więcej niż godzinę - trochę się guzdrałem
Faktycznie mam kanał i zrobiłem tak jak kolega DELEK napisał
Próbowałem ściągaczem - ale te co mam niestety są za długie i podwójne
Kolega Delek słusznie też radzi zakup sprężyn nowego typu - te gumki i talerzyki nie dość że ciężko dostępne - tylko serwis MB ( bo nikt nie miał na stanie) to jeszcze na dokładkę 80 PLN za komplet. W sumie mało opłacalne ale miałem już kupione sprężyny więc po zawodach.
Ogólnie robota łatwa choć bez kanału raczej bym sie za to nie brał- do wymiany przyda się drugi lewarek lub 2 cegłówki , 2 klucze 18 , młotek i światlo- reszta w linkach w postach powyżej dzięki zaangarzowaniu kolegów
DZIĘKI za porady
_________________
Leszek
Powrót do góry
fox30

Czytelnik



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: Mercedes A140 2001 Long LPG+ B170 2005r.+LPG
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 26 Wrz 2018, 20:16
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Tylne sprężyny W168 - jaki sposób wymiany wybrać ?


Panowie żonie pękłą sprężyna tylna i zaczęła hałasować wjechałem na zaprzyjaźnioną stacje obsługi i diagnoza sprężyna ułąmałą sie o 1 zwój . Zamówiłem na alledrogo 2 szt. sprężyn Kayaby ( od lat je zawsze kupuję i mnie nie zawiodły) + gumowe podkładki pod dolne mocowanie. Założyłem wszystko i zgrzyt w jednym kole przy przejeździe przez leżacych policjantów . Sprężyny sciagałem na podwórku wiec wsunałem jak mi pasowało. Gdzieś w necie znalazłem że przy zakładaniu sprężyn trzeba dopasować je pod górne mocowanie ? czy to prawda ? bo zastanawiam się czy wyeksploatowane amory padły czy sprężyna powoduje te zgrzyty ? proszę o poradę wydaję mi się że z jednej strony jest zgrzyt tam gzie był ułamany zwój.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nadwozie i podwozie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Nadwozie i podwozie


MercedesGLA 180

96 900

2019r.

100 000 km

mazowieckie

MercedesGL 450

45 777

2006r.

284 000 km

pomorskie

MercedesA 170

25 000

2007r.

80 000 km

śląskie

MercedesCLS 350

214 900

2018r.

140 408 km

kujawsko-pomorskie

MercedesA 160

29 700

2010r.

142 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System