Objaw taki: W169, 190 tys km, benzyna 1,7, manual, 2004:
Chwilę po uruchomieniu silnika bardzo głośne grzechotanie z okolic skrzyni biegów, niezależne od tego czy sprzęgło wciśnięte czy nie. Wraz ze wzrostem obrotów silnika grzechot zwiększa częstotliwość. Słychać też piski. Ciekawe, że wciskanie sprzęgła (odłączenie skrzyni od napędu) nie ma na to wpływu. Sprzęgło było wymieniane ok 8000 km temu....
Macie jakiś pomysł (poza butelką benzyny wylaną w środku auta plus jakaś zapałka) ?
Skrzynia ma przejechane ok 70 tys (też była wymieniana).
Grzechotanie jest takie jakby mocno potrząsać metalową puszkę ze śrubami.
Biegi wchodzą ok, nic poza tym grzechotem nie dzieje się. _________________ Mam własną skalę porażki: skala W169.
Jeden W169 to wielka porażka ale np 2 W169 to epicka wtopa. Mam 2.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 19 Lis 2023, 21:48
Temat postu:
Re: Nietypowe grzechotanie pod samochodem
portable napisał:
Chwilę po uruchomieniu silnika bardzo głośne grzechotanie z okolic skrzyni biegów, niezależne od tego czy sprzęgło wciśnięte czy nie. Wraz ze wzrostem obrotów silnika grzechot zwiększa częstotliwość.
Biegi wchodzą ok, nic poza tym grzechotem nie dzieje się.
Według mnie sugerujesz się za bardzo wymienionym sprzęgłem i skrzynią. Jeżeli nie ma reakcji na wciskanie sprzęgła, to najprawdopodobniej odgłos pochodzi od osprzętu silnika - a nie od sprzęgła czy skrzyni. W takiej sytuacji najlepiej by było na tym się skupić - np. na początek zrzucić pasek i wtedy posłuchać.
Wiem, że w ty aucie zrzucenie paska nie jest proste, ale tego rodzaju grzechotanie może sugerować rozsypane któreś z łożysk w układzie paska wielorowkowego. Ewentualnie można próbować obsłuchać poszczególne elementy stetoskopem - takim dla mechaników.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Układ przeniesienia napedu
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.