Dołączył: 09 Kwi 2014 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: A150, B200, Mini S
Piwa: 2/2
Wysłany: Nie 30 Lis 2014, 09:57
Temat postu:
Wysokie obroty na biegu jałowym
Mam od kilku dni problem, kiedy odpalę chodzi normalnie czyli w okolicy 750 obr/min, kiedy dodam gazu niezależnie ile ważne, że ponad 1000, to nie spadają już poniżej 1000 właśnie, po wyłączeniu i włączeniu ponownie to samo, do czasu dodania gazu pracuje na 750 obr/min, kiedy ruszymy nie schodzi poniżej 1000. Zauważyłem, że jak się zagrzeje już dobrze, wtedy kiedy wyłączę i odpalę ponownie już wszystko jest w normie, kiedy postoi i ostygnie znowu to samo, co może być? SD nie wykazuje żadnego błędu, nawet chwilowego.
B200 z CDi 2.0 140KM jakby co, może ktoś się spotkał z taką usterką, ktoś mi sugerował, że przepustnica się wiesza.
Ostatnio zmieniony przez Greg.M dnia Nie 30 Lis 2014, 14:00, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Mercedes klasa B ) Wysokie obroty na biegu jałowym
Czyli to jest silnik CDI czyli diesel, bo w mercedesie nie ma oznaczenia hdi. Sprawdzić ładowanie i akumulator, może nie ma ładowania, albo alternator jest walnięty. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Dołączył: 09 Kwi 2014 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: A150, B200, Mini S
Piwa: 2/2
Wysłany: Nie 30 Lis 2014, 14:26
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Wysokie obroty na biegu jałowym
Już poprawiłem, z rozpędu napisane, 2 lata jeździłem C4 HDi
Powiem Ci tak, jesteś mistrzem, bo chyba wstrzeliłeś się z odpowiedzią w 10. Na filmie widać dokładnie objaw, popatrz i potwierdź, wg mnie problem jest albo w ładowaniu albo jakimś czujniku związanym z ogrzewaniem.
Nie widać mojej ręki, ale po odpaleniu ogrzewanie jest na niebieskim (max w lewo) chodzi ok, obroty są ok, po przekręceniu na czerwone (max w prawo) napięcie spada, po dodaniu gazu obroty zostają na 1000/min napięcie nieco rośnie, zmiana na max w lewo , obroty samoczynnie spadają, zmiana na grzanie do czasu dodania gazu obroty są ok, dodam gazu zostają na 1000/min i tak w koło, do zagrzania się pełnego silnika i kabiny. Porblem ustaje po kilkunastominutowej jeździe, pozostawiony do wychłodzenia, ostygnięcia nawet 15min przy tej temp. -1,5 st C.
PS. Wyczytałem, że to jest wszystko prawidłowo. Wszystko za sprawą niskiej temperatury i wstępnego elektrycznego ponoć ogrzewacza wnętrza jaki mam, który uruchamiając się wymusza wyższe obroty celem właściwego zasilania i ładowania, alternator jest ok, ładuje właściwie, jak auto i wnętrze osiągnie odpowiednią temperaturę, elektryczne ogrzewanie wyłącza się, obroty obniżają się i wszystko jest jak powinno. Tak by mi to też wynikało z moich obserwacji, czyżby faktycznie to prawda? Mam to auto od miesiąca, wszytko już zrobiłem, co było do zrobienia, jest w stanie perfekcyjnym, żadnych problemów i taki schodek wynika może z mojej niewiedzy? Fakt, jak startuję, to po 15 sek leci bardzo gorące powietrze z wylotów, co nie jest możliwe, żeby z silnika, bo ten jest jeszcze zimny jak lód więc jestem w stanie w to uwierzyć.
Re: ( Mercedes klasa B ) Wysokie obroty na biegu jałowym
Tak, niektóre mercedesy mają elektryczne dogrzewanie, i zwiększa to zużycie prądu, ale sprawny akku i sprawny alternator powinny sobie z tym poradzić. We wszystkich które naprawiałem obroty wzrastają jak coś jest już na wykończeniu. _________________ \'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Re: ( Mercedes klasa B ) Wysokie obroty na biegu jałowym
W nawiązaniu do problemu obrotów, u mnie w B180 2006 też silnik trzyma obroty ok. 1000, rzadko kiedy spadną do 750-800. Temp. wody 50-60 st. max. Przy temp. zewn. Ok 0°C ogrzewanie grzeje jak głupie. Widać, że grzałka pracuje, tylko nie reaguje na pokrętło temperatury. Na min. nastawie 16, leci zimne powietrze, przestawiając o jeden stopien pokrętło, grzeje już na maksa.
Błąd w systemie klimatyzacji 9371 Podgrzewacz dodatkowy PTC. Błąd komunikacji.
Wymienić podgrzewacz (A1698300861 taki nuner znalazłem) czy czujnik temperatury?
Czy oprócz tego za niedogrzanie silnika winny jest termostat i od niego zacząć?
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: AUDI Q5, DS4
Piwa: 4/0
Wysłany: Czw 13 Gru 2018, 22:41
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa B ) Wysokie obroty na biegu jałowym
Bubek16 napisał:
Przy temp. zewn. Ok 0°C ogrzewanie grzeje jak głupie. Widać, że grzałka pracuje, tylko nie reaguje na pokrętło temperatury. Na min. nastawie 16, leci zimne powietrze, przestawiając o jeden stopien pokrętło, grzeje już na maksa.
Ja mam B180 (2010r) i mam to samo zauważyłem jednak, że jak np zatrzymam się, wyłączę na chwilę samochód np przed sklepem podczas krótkich zakupów to problem znika - tzn grzeje dopiero po podkręceniu temperatury na wyższe temperatury (np 20 st.C)
Gdy jest długi postój np nocą w garażu to rano jest tak jak było czyli grzeje jak zwariowany i nie ma wpływu regulowanie tylko gdy dam na minimum to dmucha zimne.
Prawdę mówiąc jest to cholernie denerwujące...
Re: ( Mercedes klasa B ) Wysokie obroty na biegu jałowym
Problem rozwiązany.
Po wymianie termostatu ogrzewanie wróciło do normy. Błąd komunikacji z ogrzewaczem PTC nie wyświetla się. Teraz temp. płynu dochodzi do 90°C. Przy okazji wymienione spalone świece.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa B ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.