Witam
Posiadam MB V-Klasa 250 4x4 z 2021 roku. Auto wyposażyłem w pneumatyczne zawieszenie. Przejechałem 8 tys km i pojawił się problem z bardzo głośną pracą kompresora. Po uruchomieniu silnika kompresor pompuje amortyzatory i jest to strasznie irytujące , bo trzęsie się całe auto i bardzo słychać to w kabinie. Samochód jest z polskiej sieci dealerskiej i jest na gwarancji. Dzisiaj wróciłem z serwisu i otrzymałem odpowiedź, że po podłączeniu do komputera, wszystkie system związane z zawieszeniem pracują poprawnie a głośna praca.... cóż no nie mają porównania bo sprzedali tylko 2 takie egzemplarze
Otrzymałem info że zadzwonią do mnie bo w przyszłym tygodniu będzie ten drugi samochód z zawieszeniem airmatic, to posłuchają jak pracuje i dadzą znać , czy jest tak samo, czy inaczej.
czy ktoś z forumowiczów spotkał się z taką sytuacją? Macie może podobne spostrzeżenia lub wiedzę na ten temat?
Re: ( Mercedes ) Zawieszenie pneumatyczne v-klasa 250 z 2021 rok
Witam, proponuję się upewnić bo naj prawdopodobnie ty albo ktoś lekko dojechał ci zderzak i wygiął się wieszak z klaksonem z prawej i opiera się o kompresor. Z resztą jak cokolwiek będzie się o niego opierało to podczas pracy kompresora będzie dużo głośniej na zewnątrz a przede wszystkim w środku. _________________ rklucz
Ostatnio zmieniony przez rklucz dnia Czw 25 Lis 2021, 23:35, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 25 Lis 2021, 09:31
Temat postu:
Re: Zawieszenie pneumatyczne v-klasa 250 z 2021 rok
Hose331 napisał:
Auto wyposażyłem w pneumatyczne zawieszenie.
Inni usuwają, a ty dokładasz?
No dobra - koniec śmichów...
Po pierwsze: sprawdź, czy faktycznie kompresor nie ma bezpośredniego kontaktu z którymś z metalowych elementów w pobliżu. Fabrycznie kompresor zawieszony jest na gumowych elementach co skutecznie tłumi drgania. Jeżeli tu jest wszystko w porządku, to:
Po drugie: do układu mogła dostać się woda która po pewnym czasie niszczy kompresor od wewnątrz (łożyska, uszczelnienia tłoczka) co powoduje znaczny wzrost głośności. Jednocześnie spada przy tym skuteczność pompowania co prowadzi do wydłużonej pracy po uruchomieniu silnika.
Mamy tu niestety do czynienia z pozafabrycznym montażem układu i trudno ocenić w jakim stopniu montażysta sugerował się zaleceniami producenta. Mercedes uznał, że zamontowanie układu pneumatycznego zawieszenia jest zbyt skomplikowane żeby wykonywać to poza linią produkcyjną w związku z tym w dokumentacji serwisowej nie ma żadnych instrukcji tego dotyczących, nie ma również zestawu części z takim przeznaczeniem. Tak więc można podejrzewać, że na niektórych etapach montażu doszło do "uproszczeń", co odbija się na późniejszej pracy i niezawodności całego układu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes ) Przywitania
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.