Dołączył: 19 Lis 2018 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łańcut Posiadane auto: Mercedes A Klasa
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 19 Lis 2018, 14:22
Temat postu:
Ciężko przekręcić kluczyk w stacyjce
Witam. Od niedawna jestem posiadaczką Mercedesa A Klasa Avangard. Przy jego zakupie zauważyłam, że podczas odpalania strasznie ciężko przekręcić kluczyk w stacyjce. Dodam, że odczucie ciężkości jest wyczuwalne podczas całego procesu a nie tylko momentami. Mogę to porównać do tego jakby bębenek był zatarty. Czy jest to w ogóle możliwe? Sprzedawca powiedział, że tak ma być. Ale plastikowa obudowa kluczyka jest pęknięta w środku. Wskazuje to na to, że poprzedni właściciel mimo problemu ze stacyjką i tak odpalał auto na siłę. Bardzo proszę o pomoc.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Ciężko przekręcić kluczyk w stacyjce
Stacyjka nie chodzi ciezko w tym modelu.
Zaplon sie przekreca bezproblemowo 3ema palcami. Pewnie jest mechanizm uszkodzony lub byla proba wlamania albo odpalenia na sile jakims przedmiotem.
Dołączył: 19 Lis 2018 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łańcut Posiadane auto: Mercedes A Klasa
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 19 Lis 2018, 18:29
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Ciężko przekręcić kluczyk w stacyjce
Dziękuję za odpowiedzi.
WD wolałabym nie stosować bo słyszałam że można zrobić gorzej. Polecali raczej olej do mechanizmów precyzyjnych.
Konkretnie model auta to A160 rocznik 2002.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pon 19 Lis 2018, 21:51
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Ciężko przekręcić kluczyk w stacyjce
Karolina1625 napisał:
Konkretnie model auta to A160 rocznik 2002.
To jest model 168. Dla znawców bardzo przydatna informacja.
Rzeczywiście - przypominam sobie, że niektóre auta tego modelu miały problem z obracaniem kluczyka w stacyjce. W tym przypadku wtryśnięcie środka smarnego w otwór dla kluczyka we wkładce stacyjki niekoniecznie musi pomóc, bo stacyjka to nie tylko wkładka/bębenek, ale również blokada kierownicy i tzw. "kostka" która jest na końcu stacyjki i w której umieszczone są styki elektryczne załączające zapłon i rozrusznik. Każda z tych części może sprawiać kłopot, który nie zostanie rozwiązany poprzez wtryśnięcie oleju w otwór kluczyka. Jak widać sprawa jest bardziej złożona i raczej przekracza zdolności osoby, której obsługa samochodu ogranicza się do wlania płynu do spryskiwaczy
Ja bym zrobił tak: wyjąłbym wkładkę z kluczykiem i próbował bym w powstałym otworze obrócić te "bebechy" zwykłym śrubokrętem. Jak kręci się luźno - to winna jest wkładka z kluczykiem. Jak dalej jest ciężko - to grubsza sprawa. Trzeba stacyjkę wyjąć, rozebrać i zweryfikować poszczególne elementy składowe pod kątem zużycia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Elektryka i elektronika,wskażniki i kontrolki
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.