Witam,
Mam powszechnie znany problem z przepływomierzem w A klasie z 2000 roku. Ktoś już kiedyś naprawiał przepływomierz, ale po latach problem powrócił. Kupiłem listki nowe, włożone idealnie jak w oryginale, ale problem sie nie rozwiązał. Na zdjęciu pokazuje co zastałem przy tym przepływomierzu. Jak to sprawdzić? Skalibrować? jakie parametry powinien mieć ten przepływomierz. Może uda nam się rozwiać ten problem już na zawsze ?
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 przepływomierz A klasa - wymiana naprawa
A czy uruchomiłeś sterownik silnika w tryb autoadaptacji i wyzerowałeś błędy w ECU ? Teoretycznie trzeba to wykonać, wraz z powolnym naciskaniem pedału gazy do końca przy tylko włączonej stacyjce, a po pierwszym włączeniu silnika wykonać przejażdżkę aż do uzyskania pełnej temperatury silnika, bo sterownik na nowo musi utworzyć mapę. Jak ktoś ma gaz, to musi zadbać o wyłączenie go. Przygotowuję się do wymiany sensorów przepływomierza w A140 (2001). Pierwszy listek pomiaru temperatury powietrza zniknął.
Problemy z odpaleniem zimnego - standardowe. Jestem przeciwnikiem zbyt głębokiego eksperymentowania. Jak nie pomoże zmiana sensorów, to w drugim rzucie ściągnę cały przepływomierz z Holandii. Nie jestem do końca przekonany czy to oryginał, ale są szanse.
https://www.powercomponents.nl/sensor-mercedes-vdo-93084001-temic-311-874.html[/img]
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 przepływomierz A klasa - wymiana naprawa
Ale ten co pokazałeś to do diesla chyba jest tylko. W Benzynie jest niewymienialny, nie występuje jako osobna część zamienna. Trzeba naprawiać. W kwestii adaptacji to też jest różnie. Od mechaników słyszałem, że powinno to być odpowiednio pomierzone w momencie wymiany, w samym aucie można ewentualnie przeprowadzić adaptację przepustnicy. Po tym jak wymieniłem listki u siebie, jeden z mechaników odmówił mi wykonania adaptacji, mówiąc, że po 'niefachowej' wymianie adaptacja może skończyć się unieruchomieniem auta. Nie mam prawa nie wierzyć mechanikowi, który jest jednym z lepszych fachowców w dużym mieście. Ale jako trochę obeznany technicznie i elektronicznie nie do końca kupuję takie wytłumaczenie. Pomijając już fakt, że bez żadnej adaptacji auto po zamontowaniu zaczęło jeździć poprawnie, mniej spalać i mieć wszelkie objawy udanej naprawy. Odłączony akumulator na kilka dni, komputer naprawiany u speca, który twierdził, że pomierzył przed i po i wszystko jest wyregulowane jak trzeba. Żeby było śmieszniej, nie bardzo mam możliwość sprawdzić, bo komputer został... zaplombowany, w ramach gwarancji.
Opisywałem już mój przypadek, był trochę nietypowy - przepływomierz pracował na granicy parametrów, co owocowało tym, ze raz pracował dobrze , a raz zapalał błędy - wtedy tryb awaryjny, inna praca automatu i dużo wyższe spalanie. Ale auto ogólnie jeżdziło dobrze, bez problemów z uruchamianiem, czy nierówną pracą. Stąd dość długo opierałem się wykonaniu tej naprawy, licząc, że przyczyna jest gdzieś indziej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki benzynowe
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.