Brak ciśnienia sprezania, nierówna praca, silnik 2.2 561
Witam
Sprinter 2.2 z 2013 silnik 561955
Objawy kuleje w czasie pracy ale tak delikatnie i przy zwiększaniu obrotów, na zimnym kopcil na jasno po rozgrzaniu zadymienie znika, odpala idealnie. Przyczyny auto stało przez dwa dni na mrozie zostało odpalone i coś ponoć stuknelo w nim i zaczął dymi. Po rozgrzaniu dymi przestał i jechał normalnie. Dzień później po odpaleniu dymi i lekko kulal na wolnych obrotach i przy delikatnym przygazowaniu.
Zapalił się check, komputer wskazał wtrysk na długim cylindrów. Zrobiono test menzurkami, 2 i 4 przelewa zmieniono na nowe, auto dalej kuleje i jakby nie miał nocy. Sprawdzono ciśnienie sprezania. 4 cylinder 28, 3 cylinder 23, 2 i 1 cylinder 18.
Co jest powodem, auto zimne czy ciepłe pali na dotyk tylko kuleje z obrotami. Mówią mi że wypalone tłoki albo pierścienie przydatne, albo korbowod krzywy, lub wałek. A on ładnie bez hałasu pracuje tylko nie równo. Wymiana motorka to ogrom kasy. Może ma ktoś jakieś doświadczenie i miał podobną sytuację.
Proszę o pomoc gdzie szukać przyczyn. Aha auto ma 320 tyś przebiegu.
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 20 Sty 2019, 12:02
Temat postu:
Re: Brak ciśnienia sprezania, nierówna praca, silnik 2.2 561
shrek44 napisał:
Sprinter 2.2 z 2013 silnik 561955
651 - ale to szczegół. Mimo wszystko już wiemy jaki silnik
shrek44 napisał:
Zapalił się check, komputer wskazał wtrysk na długim cylindrów. Zrobiono test menzurkami, 2 i 4 przelewa zmieniono na nowe, auto dalej kuleje i jakby nie miał nocy.
Wymiana wtrysków raczej kłopotów ze sprężaniem nie zlikwiduje. Jeżeli pomiar został zrobiony rzetelnie, to zastanawiający jest spadek na dwóch sąsiednich cylindrach, co mogłoby wskazywać na uszczelkę pod głowicą.
shrek44 napisał:
Mówią mi że wypalone tłoki albo pierścienie przydatne
Czy przy pomiarze ciśnienia spręzania była robiona tzw. "próba olejowa"? Pozwala ona uściślić miejsce ucieczki ciśnienia z cylindra.
Re: ( Mercedes Sprinter ) Brak ciśnienia sprezania, nierówna praca, silnik 2.2 561
Wdlug teg co mi wiadomo byly dwie proby pomiaru cisnienia sprezania, druga olejowa miala pomiary troche lepsze. Diagnoza padla na pierciscienie. Ponoc nie ma do tego silnika pierscieni i tlokow nadwymiar bo nie mozna wymienic cylindrow a szlif jest niemozliwy z uwagi na odchudzony silnik. Z tego co mi mowia to wymiana slupka albo regenerowany ktory moze pasc rownie dobrze po kilkunastu tysiacach ten typ tak ma ponoc albo nowy slupek i wtedy jest szansa ze pojezdzi kolejne 300 tysiecy.
Czy naprawde te motory sa tak slabe ze nie moga zjechac pol miliona? Co z nimi nie tak? Opinia jednego z fachowcow ze takie one sa a innego ze przy predkosciach powyzej 120km/h bardzo mocno sie grzeja i zuzywaja przez to pierscienie z cylindrami.
Zastanawiajacym jest jeszcze to ze problem zaczol sie gdy auto bylo odpalone cos stuknelo w silniku i wtedy zaczol kopcic na siwo. Moja teoria ale czy sluszna ze cisnienie i pierscienie to jedno a drugie ze korba skrzywiona na drugim cylindrze gdzie lal wtrysk. Czy moze tak byc? Czy mimo to auto bedzie palic i jechac a kulec tylko na wolnych obrotach?
Re: ( Mercedes Sprinter ) Brak ciśnienia sprezania, nierówna praca, silnik 2.2 561
Nowa informacja po całym dniu i teoria czy jest opcja aby była realna.
Pytanie czy całe te objawy nie są spowodowane bo przeskoczył łańcuch rozrządu o jeden czy dwa żeby? Czy jest to możliwe? Czy miał ktoś taka sytuację?
Auto stało przez trzy dni na mrozie po czym zostało oddalone stało tak około 20 min w tym czasie było odkopywane że śniegu, po czym kierowca próbował ruszyć tył przód tył przód przy któreś z prób było głuche coś uderzenie czy strzeli czy coś i zaczął kłócić a na wolnych obrotach nie równo pracować.
Co sądzicie o tej teorii? Czy ktoś się z tym spotkał?
Re: ( Mercedes Sprinter ) Brak ciśnienia sprezania, nierówna praca, silnik 2.2 561
Witam moja teoria odnośnie przestawionego rozrządu upadła jesteśmy po sprawdzeniu wszystkie koła są na swoich znakach silnik nadal pracuje nierównomiernie na wolnych obrotach nic nie stuka nic nie puka nie dymi Czy ma ktoś jakiś pomysł co jest grane czy jest opcja aby koło dwumasowe zerwało się i czy jest tam jakiś czujnik położenia wału A może pęknięty wał Miał ktoś takie objawy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.