Falujące obroty na wolnych obrotach sprinter 2,2cdi W906
Witam zarejestrowałem się ponownie po kilku latach ale do sprawy:
MB sprinter 906 2,2 cdi wersja 316 cdi rok produkcji 2011 - na liczniku 544 tys
Ogólnie samochód jeździ normalnie ma moc i nic się nie działo to teraz tzn. objaw to falujące wolne obroty i to do tego stopnia że silnik potrafi zgasnąć .
Generalnie sam objaw falujących wolnych obrotów w tym akurat samochodzie pojawił się od min. 15- 20 tyś wstecz.
Ignorowałem to ponieważ wcześniej już miałem 308 cdi z 2000r którą z takimi objawami przejechałem prawie 500 tys i sprzedałem go ale w tym zaczyna to denerwować. Sam fakt że obroty falują to nie problem tyle że potrafią już spaść do takiego poziomu że auto zgaśnie - od ostatniego tysiąca ( w grudniu teraz auto zrobiło ledwie 6 tys ) zgasło już 3 razy i też dwa razy potrafił się zaświecić na żółto silnik i wszedł w tryb awaryjny. Co do tankowania od 60 tys praktycznie na jednej stacji (kociołek 105 l) i licząc na palcach jednej ręki dolewki ale raczej na orlenach, lotosach czy dwa razy wcześniej na łukoilu .
To nie jest mój pierwszy sprinter - tymi modelami a wcześniej kaczkami robię km od 2000r. Pierwszy sprinter to 310 na starym dobrym 2,9 td a do dzisiaj mam jeszcze 413 cdi . Te wcześniejsze serwisowałem sobie sam i je też naprawiałem sam ale akurat tego 906 316 z 2011 r cały czas robię serwis u jednego mechanika . Teraz zostało wg. kompa około 3 tys do serwisu ale podjechałem do kuzyna i wpięliśmy na kompa :
Dwa błędy:
1) P025218 Zawór sterujący dawką paliwa
Spadek prądu poniżej wart.granicznej
2) P063878 Nastawnik przepustnicy
Błędna wartość adaptacji/ustawienie
Te błędy wykasowaliśmy ale nie było czasu drugi raz wpiąć się , ale kierowca musiał wczoraj gdzieś tam króciaka zrobić i po przejechaniu 170 km a wolnych zgasł,czek się pojawił a auto znowu w trym awaryjny .
Dzisiaj specjalnie wsiadłem zapaliłem i auto chodzi normalnie, czek się nie świeci ale nie miałem gdzie jechać więc zostawiłem .
Więc z kuzynem raczej doszliśmy do wniosku że te dwa błędy to wynik jakiegoś jednego problemu i raczej ten drugi to wynik tego pierwszego. Posprawdzaliśmy też podciśnienia bo na turbinie cięgno kiedy spadają obroty to też się rusza .
Postaram się jeszcze jutro wpiąć - mamy wolne do 7 stycznia więc lajcik ale coś trzeba zrobić .
Mam do was tutaj prośbę a raczej pytanie - ktoś coś podobnego miał ? A jak miał to jak to się skończyło
Dodam że od kilku lat wertuję to forum - kiedyś też coś tam się udzielałem ale jak to w życiu , zakupiłem parę szt iveco a sprintery to pojazdy które nie wymagają przy pracy takiej opieki .
Pytam bo stawiam na jakiś zawór ciśnienia- regulator i od tego chyba zacznę wymianę - przypomnę że już ponad 500 tys przejechane w sumie niby nie tak dużo ale taki zawór- regulator już może coś krzaczyć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes Sprinter ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.