Dołączył: 20 Kwi 2019 Posty: 50 Skąd jesteś (miejscowość / region): centrum Posiadane auto: mercedes w202 2.2 cdi
Piwa: 1/4
Wysłany: Pią 24 Maj 2019, 15:12
Temat postu:
Napinacz paska
Witam
Problem dotyczy a klasy 1,7 cdi
Jak poluzować pasek?
Czy trzeba to robić poprzez luzowanie napinacza?
Czy trzeba to robić poprzez odkręcanie rolki?
Jeżeli ktoś ma jakiś sposób lub wie gdzie jest opis tej czynności to bardzo proszę o wskazanie linku. Musze popracować nad alternatorem tylko żeby go wyjąć to muszę poluzować pasek.
Szukałem na forum ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem.
Widzę że kolega przeszedł do kolejnego etapu. Pasek luzujesz napinaczem. Łapiesz śrubę kluczem i ciągniesz, jak byś chciał ją dokręcić. Jedyny problem to klucz, musi być długi, jeśli takiego nie masz robisz jakiś patent.
Dołączył: 20 Kwi 2019 Posty: 50 Skąd jesteś (miejscowość / region): centrum Posiadane auto: mercedes w202 2.2 cdi
Piwa: 1/4
Wysłany: Pią 24 Maj 2019, 16:44
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Napinacz paska
Mam taki rysunek na którym jest w kolejności na pasku
AC - klima
GEN - alternator
G! - rolka
T - nie wiem co to jest
CS - to chyba koło na wale korbowym
WP - tego tez nie wiem
G2 - już na górze druga rolka.
Czy to jest to oznaczone literą T? Bo tak mi wychodzi, że ona jest na środku?
Dołączył: 20 Kwi 2019 Posty: 50 Skąd jesteś (miejscowość / region): centrum Posiadane auto: mercedes w202 2.2 cdi
Piwa: 1/4
Wysłany: Sob 25 Maj 2019, 14:01
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Napinacz paska
I już po robocie - wyjęcie. Alternator wyjęty. Fakt faktem śmiesznie jest zamocowany. Za pierwszym razem trzeba się zastanawiać a z włożeniem już problemu nie będzie. Do poluzowania rolki napinającej użyłem dwóch kluczy oczkowym płaskich - swoją drogą rolka ze sprężyną to bardzo dobrzy pomysł. Problemu ze śrubami przyrdzewiałymi nie było bo wczoraj spryskałem je środkiem Gartner czy jakoś tak. Co ciekawe to ten alternator nie jest chłodzony - więc mordęga ze ściganiem przewodów mnie ominęła.
Robota śmiało do wykonania przez amatorów uzbrojonych w klucze torx i dobrą pokrętkę z przedłużką. W moim przypadku ani kanał ani podnośnik nie był potrzebny. Auto zostało podniesione na czterech kołach i zablokowane, robota leżąca tylko napić się musiałem wyjść - ale nie alkoholu.
Teraz zostało rozebrać alternator i sprawdzić co go boli.
Dołączył: 20 Kwi 2019 Posty: 50 Skąd jesteś (miejscowość / region): centrum Posiadane auto: mercedes w202 2.2 cdi
Piwa: 1/4
Wysłany: Nie 26 Maj 2019, 12:58
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Napinacz paska
Arcydemon napisał:
PDF z instrukcją montażu napinacza
Browar dla Ciebie. Tylko bardziej mi chodzi o możliwość demontażu łyżwy bez wyjmowania silnika i czy w ogóle jest taka możliwość.
Po wyjęciu regulatora napięcia pokazały się bardzo krótkie szczotki. A jedna na pewno nie dotykała komutatora. Jutro kupie drugie szczotki i je wlutuje. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Można wymienić napinacz bez wyciągania silnika, w najgorszym wypadku trzeba go opuścić na poduszkach.
Co do samego alternatora warto by jeszcze wymienić łożyska.
Dołączył: 20 Kwi 2019 Posty: 50 Skąd jesteś (miejscowość / region): centrum Posiadane auto: mercedes w202 2.2 cdi
Piwa: 1/4
Wysłany: Wto 28 Maj 2019, 17:31
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Napinacz paska
Można uznać, że akcja z alternatorem skończona. Wlutowane nowe szczotki, wymyty wyczyszczony, łożyska były nowe jeszcze nasmarowane - prawdopodobnie ktoś już go robił. Włożenie trwało nie cała godzinę. Jak wyjmowałem to chwaliłem patent ze sprężyną w napinaczy, jak wkładałem do przeklinałem patent ze sprężyną. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest przyrząd własnej roboty z śruby rzymskiej.
Na wolnych obrotach ładowanie jest 14,4v. Po włączeniu świateł długich, dmuchawy na full i ogrzewania tylnej szyby napięcie spada do 13,9v.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Silniki diesla
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.