Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4802 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 13 Cze 2019, 21:20
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 1.4 b po lifcie problem z odpaleniem brak kontrolek
Maniu_85 napisał:
pojawia się przejście na stykach 30-50, 30-15C, 50-15C, 15-15C, 15R-50, 15R-15
Aleś się zamotlał....
Dlaczego nie sprawdziłeś wszystkich możliwych kombinacji?
Bo mając siedem styków, to chyba tych możliwości będzie ok.5000?
To jest Kolego proste.
Oznaczenia które podałeś wymyślił pan Robert Bosch - jakieś ponad sto lat temu. I jakimś dziwnym trafem sie utrzymały.
"30" - to połaczenie z akumulatorem
"31" - to masa
"15" - to zapłon i kontrolki na liczniku
"15R" - to radio (i Airbag)
"15X" - to dmuchawa
"15C" - pokazuje, czy w stacyjce jest kluczyk (aktywne np. do uruchomienia brzęczka od świateł)
"50" - styk uruchamiający rozrusznik
"P" - styk umożliwiający zapalenie świateł postojowych po jednej stronie pojazdu. Przestaje być aktywne, jak do do stacyjki włożysz klucz i przekręcisz.
I tera dalej to jest łatwe:
Na "30" przychodzi prąd z akumulatora
Włączasz pierwszą pozycję stacyjki, i pojawia się prąd na "15R" - czyli radio i kontrolka SRS
Włączasz na drugą pozycję i pojawia się prąd na styku "15" - jest to zapłon. Czyli sterownik silnika i kontrolki na liczniku. Plus jakieś inne odbiorniki zależne od modelu auta - czyli migacze, wycieraczki, szyba ogrzewana
W pozycji zapłonu prąd idzie również na styk "15X" (styk dmuchawy), ale różnica jest taka, że jak pociągniesz kluczykiem dalej (w pozycję rozrusznika) to dmuchawa się na ten moment wyłącza. Po prostu bierze dużo prądu i jest lepiej, żeby w momencie uruchamiania auta ten prąd szedł na rozrusznik.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 1.4 b po lifcie problem z odpaleniem brak kontrolek
Nie miałem opisu pinów kolego dlatego takie to trudne dla mnie było żebyś to wczoraj napisał to widziałbym że sygnał na rozrusznik wychodzi i nie wkładał bym nowej kostki a niestety nie trafiłem na ten opis pinów nigdzie.
Re: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) W168 1.4 b po lifcie problem z odpaleniem brak kontrolek
Temat jeszcze nie rozwiązany auto odpalało znowu bezproblemowo. Może ktoś powiedzieć mi dokładnie jak wygląda budowa rozrusznika z tą elektroniką? posiada on w sobie przekaźnik? bo skoro niema go w aucie to musi w nim być przecież tam idzie duży prąd na rozruch auta więc niema możliwości żeby nie było przekaźnika?
Wstawiony rozrusznik ten wymieniany z faktury który szwankuje ma nr CS1384 a nr oryg. A1661510001.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Elektryka i elektronika,wskażniki i kontrolki
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.