Paliwo nie przelewa sie z jednej strony do drugiej baku
Panowie i Panie mam problem z moim w209 1.8 kompressor z rocznika 2005 , a mianowicie od pewnego czasu auto gaśnie po przejechaniu różnej ilości km ( najczęściej miedzy 20-30 km) . Doszedłem do tego że poprostu nie ma paliwa w prawej komorze baku gdzie znajduje się pompa paliwa ( pompa przepompowuje co jakiś czas wszystko ze swojej komory do drugiej i gaśnie ) . Przeczytałem wszystkie porady i przypadki co sie mogło stać i nadal jest to samo a mianowicie :
- słaba pompa paliwa ( wymieniona na nową nadal to samo )
- stary filtr paliwa ( wymieniony juz dwa razy na wszelki wypadek nadal to samo )
- sprawdzenie czy odpięły sie węże przelewie w baku miedzy pływakiem komory lewej a pompą paliwa
- sprawdzone odpowietrzenia baku - drożne
Doszedłem do ściany i nie wiem co dalej ...... dodam że zauważyłem że przy pracującej pompie z paliwa w zbiorniku przy pompie wydobywa się dużo pęcherzyków powietrza - nie wiem czy to jest normalne może ktoś kompetentny się wypowie ?
Druga sprawa jest taka że raz komora z pompą jest pusta ( wtedy auto staje) a chwile później jak gdyby nigdy nic przepompowuje całe paliwo do siebie z komory z samym pływakiem .... wtedy to komora pływakowa jest praktycznie pusta czyli nie jest w żaden sposób wyrównany poziom między dwoma komorami
Mechanik twierdzi że najlepiej wymienić cały bak ale nie widze takiej konieczności -po pierwsze bak jest czyściutki jak nowy a po drugie to jest benzyna a nie diesel i budowa tego baku jest prosta jak budowa cepa to co niby w nim by sie miało zepsuć zatkać ??
Jeśli ktoś miał kiedyś taki przypadek lub wie co może być przyczyną takiego dziwnego zachowania układu paliwowego w tym silniku to proszę o podpowiedz .
Dziekuę z góry i pozdrawiam .
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4810 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Nie 07 Lip 2019, 10:46
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa CLK ) Paliwo nie przelewa sie z jednej strony do drugiej baku
Zasada działania skomplikowana nie jest: pompa elektryczna pompuje paliwo do silnika, część paliwa jest spalana, część wraca do baku. Energia paliwa w przewodzie powrotnym wykorzystywana jest do podtrzymania pracy pompki dynamicznej w baku.
Żeby wypowiedź miała walory edukacyjne pozwolę sobie zacytować obrazek:
"Eau" to paliwo powracające z silnika
"air" to paliwo które chcemy przenieść do drugiej komory baku
Na dole mamy rurkę którą transportowane jest paliwo w kierunku komory z pompą.
Jeżeli mamy od góry napływające paliwo (przelew z silnika) o wystarczającej energii będzie ono w obszarze zwężki (dyszy) "porywać" cząstki paliwa i dalej będą się one przemieszczać razem do komory z pompą elektryczną.
Jeżeli od góry będzie dostarczane paliwo pod zmniejszonym ciśnieniem (lub w mniejszej ilości) nie będzie ono miało wystarczającej energii żeby "porwać" cząsteczki w obszarze zwężki. Nawet więcej: paliwo będzie się wydostawać w obszarze zwężki powodując podniesienie stanu paliwa w lewej komorze baku. Czyli dochodzi do sytuacji, że paliwo z prawej komory idzie do silnika, wraca do lewej przelewem i tam zostaje. W końcu w prawej komorze paliwa braknie i auto staje - jednak do ostatniej chwili zazwyczaj silnik ma do dyspozycji pełną moc - bo na przelew wysyłana jest benzyna której układ wtryskowy nie potrzebuje.
Rozpatrzmy teraz wpływ powietrza na pracę pompki dynamicznej. Po pierwsze: niewątpliwie cząstki powietrza mają w czasie ruchu mniejszą energię niż cząstki paliwa (bo jak pamiętamy z fizyki wpływ ma tu masa i prędkość) i nie będą w stanie porywać cząstek paliwa w obszarze zwężki tak dobrze, jak robi to paliwo. Po drugie: zwężka ma taki kształt, że wypływająca z niej struga paliwa ma przepływ laminarny (czyli gładki, niezakłócony) co daje najlepsze warunki pracy pompki dynamicznej i najmniejsze straty ciśnienia. Jeżeli do zwężki będzie docierać paliwo z powietrzem to nastąpi zaburzenie laminarnego przepływu i sprawność pompowania znacząco spadnie (lub nawet zostanie całkowicie zatrzymana)
Tak więc w opisanej przez ciebie sytuacji najwłaściwsze będzie odnalezienie i uszczelnienie miejsca, w którym do układu paliwowego dostaje się powietrze.
Re: ( Mercedes klasa CLK ) Paliwo nie przelewa sie z jednej strony do drugiej baku
Dziękuję kolego za odpowiedz , mi również tak sie wydaje że gdzieś jest nieszczelność , mam zatem jeszcze jedno pytanie , czy w modelu 1.8 istnieje coś takiego jak powrót paliwa z silnika ? bo słyszałem że jedyny powrót odbywa sie poprzez filtr paliwa ...
troche to mnie dziwi ale w motocyklach również nie ma czegoś takiego jak powrót paliwa lecz nie wiem czy ma to odniesienie w motocyklach ...
może posiadasz jakiś schemat układu paliwowego w tym silniku ? ponieważ nie mogę czegoś takiego odnaleźć nigdzie ...
Będę wdzięczny .
Re: ( Mercedes klasa CLK ) Paliwo nie przelewa sie z jednej strony do drugiej baku
Witam , po analizie i pomocy kolegi Geri myśle że w końcu udało sie wyeliminowac problem .
Napiszę po kolei co i jak ponieważ nigdzie nie spotkałem sie z tego typu przyczyną a usterka sądząc po ilości zapytań na forach jest bardzo powszechna ( z uwagi na to że lata nieubłaganie lecą dla naszych aut pewnie już lepiej nie będzie )
Sprawa w benzynie jest prostsza do zdiagnozowania wiec opiszę co i jak :
- wymieniony filtr (podstawa)
- sprawdzenie czy pompa dobrze pracuje
- sprawdzenie szczelności przewodów paliwa i UWAGA!!! ( to co u mnie okazało sie przyczyną awarii ) sprawdzenie szczelności przewodów i ZŁĄCZY ! łączących pływak z lewego baku z pompą prawego .
Węże wpinane są na plastikowe klipsy ( sprawdzcie czy klipsy nie są połamane) dodatkowo przewód zacilający jak i powrotny pompy ma gumowe oringi najlepiej je od razu wymienić.
Oraz najważniejsze pływak lewego zbiornika posiada teleskopową rurkę ( jedna rurka w drugą - metalowa w plastikową na to zalożona jest sprężyna z plastikową podkładką która dociśka gumowy oring i uszczelnia połaczenie podczas pracy) która ma za zadanie dociskać sitko ssące paliwo z lewego zbiornika do jego dna oraz amortyzować drgania .
U mnie właśnie to połaczenie okazało sie nieszczelne , było to widać dopiero na pracującej pompie w momencie docisku pływaka do dna ( tak jakby sie chciało juz złożyć wszystko na gotowo i zaręcić główna nakrętke plastikową na wieko ( zbiornik pływak ) . W innym wypadku nieszczelności nie było i wszystko chodziło idealnie .
ps. nie wierzcie w teorie z którą sie spotkałem na innych forach że coś ram w tych dwóch zbiornikach sie wyrównuje i poziomy powinny sie zgadzać dla wyrównania wagi i innych bzdur to ściema ! , pompa cały czas ssa paliwo z lewego zbiornika ( sitem pod pływakiem wraz z paliwem powrotnym wg tego przykładu który napisał kolega Gerri) , bo chce po swojej stronie mieć fulla do pracy (komora z pompą również jest troche mniejsza ) nadmiar paliwa przelewa sie połaczeniem (nie rurkami! - tylko jak wodospadem luźno nad wałem z powrotem do lewej komory ) w momęcie zapełnienia komory z pompą o ile oczywiście jest dużo paliwa w baku i cały proces się powtarza . Ot cała filozofia . Powietrze w które wydobywa sie z pompy paliwa jest normale w momencie wyssania całej zawarości paliwa z komory lewej (gdy macie zalane np 1/4 baku ) ponieważ ciągnie je ww. sito a pompa ma również za zadanie wypuścic to powietrze bokiem żeby nie dostało się do wężyka zasilającego stąd bąbelki przy pompie podczas pracy . nalejecie wiecej paliwa żeby sie przelewało górą jak pisałem bąbelków nie bedzie
Tak jak mówie jest to przykład dla benzyny nie wiem jak jest w dieslu ale z tego co widziałem pływak jest również z teleskopowy sitem.
fajnie gdyby udało sie te zdjęcia zarchiwozować dla potomnych zarówno moje jak i Geriego bo za pół roku wygasną i temat wróci jak bumerang Pozdrawiam i mam nadzieje ze naprawicie usterke za 50 gr a nie zostaniecie naciągnięci na wymiane baku przez "wymieniaczy" za 1000 zł .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa CLK ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.