Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa SLK ) Slk r170 97r 2.3k Szarpanie/dławienie przy redukcji biegu.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartekzwroc

Czytelnik



Dołączył: 01 Sie 2019
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): wrocław
Posiadane auto: mercedes slk r170 97 r 2.3 kompressor
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 01 Sie 2019, 20:17
Temat postu:

Slk r170 97r 2.3k Szarpanie/dławienie przy redukcji biegu.


Siemka

Slk 97r 2.3 Kompressor automat 5-cio stopniowy 722.6

Na wstępie bardzo wszystkich proszę o przeczytanie posta do końca, nie będzie on krótki ale już serio nie mam pomysłów, może ktoś z Was jakimś cudem będzie wiedział jak mi pomóc.

Problem z którym mój slk się męczy jest bardzo konkretny, zacznę od szczegółowego opisania, potem dopiszę co zostało już w nim zrobione. Borykam się z pewnym szarpnięciem które objawia się zawsze oraz tylko i wyłącznie przy redukcji między 3, a 2 biegiem. Wymienie może w pktach kiedy dokładnie jest to odczuwalne :

1. W momencie kiedy samochód wrzuci 3 bieg, a my zwolnimy do 19-20 km/h. W tym momencie mniej wiecej auto chce zredukować bieg na 2. Kiedy wciśniemy gaz zanim uda mu się zredukować bieg, wystąpi efekt hmm - "zadławienia", obroty troszeczkę pójdą już do góry, auto zrzuci powoli bieg (zajmuje mu to ok sekundy żeby ten bieg zrzucić, znacznie wolniej niż inne biegi), po czym z racji tego ze obroty poszły w góre, występuje efekt szarpnięcia kiedy już złapie drugi bieg.

2. Jedziemy na trzecim biegu i postanawiamy zahamować do zera. Zawsze uda mu się przetrzymać ten trzeci bieg niemalże do samego zatrzymania, przed samym zatrzymaniem odczuwamy ciezkie zrzucenie trójki, z dwójki na jedynke zrzuca już leciutko.

3. Jedziemy na trójce i wciskamy mocno gaz, tutaj następuje klasycznie zrzuceniu biegu na 2 - również w tym momencie czuć że jest takie niefajne szarpnięcie, że mu ten bieg ciężej schodzi niż inne - choć w tym przypadku najmniej przeszkadzające bo przecież dynamicznie chcemy ruszyć do przodu.

4. Jedziemy sobie na trójcę np 55km/h, manualnie zrzucamy na 2-gi bieg drążkiem, jednocześnie wciskając gaz. Kiedy wykonamy te dwie czynności faktycznie równolegle - występuje wyżej opisane zadławienie trwające około sekundy, dopiero ruszenie z szarpnięciem.

Wszystkie te przypadki tak naprawdę opisują jeden objaw. Teraz co zostało w samochodzie zrobione:

-sprzegło hydrokinetyczne jest po całkowitej regeneracji

-skrzynia biegów jest po przeglądzie, wymienione wszelkie uszczelki, jakieś [cenzura] które wymagały wymiany - generalnie po renowacji. Wszystko robione kompleksowo gdyż no oddałem auto na kompleksową regeneracje skrzyni i sprzegła.

- olej oczywiście wymieniony

- mechatronika była sprawna, chociaż i tak finalnie została wymieniona na nową gdyż padł pomysł, że może sterownik się gubi gdzieś przy redukcji tego biegu. Nowa mechatronika nie pomogła. Objaw dokładnie taki sam.

-padl pomysł że może coś w silniku, została sprawdzona przepływka, wyczyszczone przepustnice, auto ma i gaz i benzyne - ten sam objaw na obu paliwach. tak czy siak dopisze ze świecie sprawne i tego typu [cenzura]ły również.

Mój mechanik od skrzyni biegów twierdzi, że pierwszy raz spotyka się z takim przypadkiem. Twierdzi również, że nie ma sensu ponownie rozbierać skrzyni bo nic w skrzyni nie powinno powodować takiego objawu na przestrzeni redukcji pomiędzy 3-ką i 2-ką. Podobno za redukcje odpowiada komputer, nie sama skrzynia( przynajmniej tak zrozumiałem, choć zawile tlumaczył). Dodam, że skrzynia idealnie wbija biegi, po prostu bajka w porównaniu do tego co było zanim oddałem ( choć wtedy duży wpływ na działanie skrzyni miało sprzęgło hydrokinetyczne w stanie agonalnym). Mechanik czeka na informacje od przyjaciela który pracuje w mercedesie, ten robi dochodzenie co takiego może powodować w tym modelu taki objaw. Ze wszystkich objawów z którymi oddawałem pojazd - został tylko ten jeden. Również z 2 na 3 wbija bieg bez żadnego problemu. Każda inna redukcja odbywa się leciutko i dosłownie w moment, nie wpływając w ogóle na kulturę jazdy.

Panowie, Panie, czy ktoś ma jakieś pomysły? Czy skrzynia może jednak wywoływać taki objaw i może być coś w niej do wymiany, biorę już pod uwagę, że może nie przeszła przeglądu tak dokładnego jak powinna przejść, że może jednak coś zostało pominięte...

Z góry dziekuje za każdy pomysł
Pozrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes klasa SLK »

Opinie o samochodach Mercedes klasa SLK - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne


MercedesViano

74 900

2011r.

192 000 km

mazowieckie

MercedesC 180

94 800

2019r.

50 000 km

mazowieckie

MercedesA 180

13 990

2008r.

198 000 km

małopolskie

MercedesC 350

39 900

2010r.

299 000 km

mazowieckie

MercedesA 180

73 900

2016r.

148 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System