Na wstępie bardzo wszystkich proszę o przeczytanie posta do końca, nie będzie on krótki ale już serio nie mam pomysłów, może ktoś z Was jakimś cudem będzie wiedział jak mi pomóc.
Problem z którym mój slk się męczy jest bardzo konkretny, zacznę od szczegółowego opisania, potem dopiszę co zostało już w nim zrobione. Borykam się z pewnym szarpnięciem które objawia się zawsze oraz tylko i wyłącznie przy redukcji między 3, a 2 biegiem. Wymienie może w pktach kiedy dokładnie jest to odczuwalne :
1. W momencie kiedy samochód wrzuci 3 bieg, a my zwolnimy do 19-20 km/h. W tym momencie mniej wiecej auto chce zredukować bieg na 2. Kiedy wciśniemy gaz zanim uda mu się zredukować bieg, wystąpi efekt hmm - "zadławienia", obroty troszeczkę pójdą już do góry, auto zrzuci powoli bieg (zajmuje mu to ok sekundy żeby ten bieg zrzucić, znacznie wolniej niż inne biegi), po czym z racji tego ze obroty poszły w góre, występuje efekt szarpnięcia kiedy już złapie drugi bieg.
2. Jedziemy na trzecim biegu i postanawiamy zahamować do zera. Zawsze uda mu się przetrzymać ten trzeci bieg niemalże do samego zatrzymania, przed samym zatrzymaniem odczuwamy ciezkie zrzucenie trójki, z dwójki na jedynke zrzuca już leciutko.
3. Jedziemy na trójce i wciskamy mocno gaz, tutaj następuje klasycznie zrzuceniu biegu na 2 - również w tym momencie czuć że jest takie niefajne szarpnięcie, że mu ten bieg ciężej schodzi niż inne - choć w tym przypadku najmniej przeszkadzające bo przecież dynamicznie chcemy ruszyć do przodu.
4. Jedziemy sobie na trójcę np 55km/h, manualnie zrzucamy na 2-gi bieg drążkiem, jednocześnie wciskając gaz. Kiedy wykonamy te dwie czynności faktycznie równolegle - występuje wyżej opisane zadławienie trwające około sekundy, dopiero ruszenie z szarpnięciem.
Wszystkie te przypadki tak naprawdę opisują jeden objaw. Teraz co zostało w samochodzie zrobione:
-sprzegło hydrokinetyczne jest po całkowitej regeneracji
-skrzynia biegów jest po przeglądzie, wymienione wszelkie uszczelki, jakieś [cenzura] które wymagały wymiany - generalnie po renowacji. Wszystko robione kompleksowo gdyż no oddałem auto na kompleksową regeneracje skrzyni i sprzegła.
- olej oczywiście wymieniony
- mechatronika była sprawna, chociaż i tak finalnie została wymieniona na nową gdyż padł pomysł, że może sterownik się gubi gdzieś przy redukcji tego biegu. Nowa mechatronika nie pomogła. Objaw dokładnie taki sam.
-padl pomysł że może coś w silniku, została sprawdzona przepływka, wyczyszczone przepustnice, auto ma i gaz i benzyne - ten sam objaw na obu paliwach. tak czy siak dopisze ze świecie sprawne i tego typu [cenzura]ły również.
Mój mechanik od skrzyni biegów twierdzi, że pierwszy raz spotyka się z takim przypadkiem. Twierdzi również, że nie ma sensu ponownie rozbierać skrzyni bo nic w skrzyni nie powinno powodować takiego objawu na przestrzeni redukcji pomiędzy 3-ką i 2-ką. Podobno za redukcje odpowiada komputer, nie sama skrzynia( przynajmniej tak zrozumiałem, choć zawile tlumaczył). Dodam, że skrzynia idealnie wbija biegi, po prostu bajka w porównaniu do tego co było zanim oddałem ( choć wtedy duży wpływ na działanie skrzyni miało sprzęgło hydrokinetyczne w stanie agonalnym). Mechanik czeka na informacje od przyjaciela który pracuje w mercedesie, ten robi dochodzenie co takiego może powodować w tym modelu taki objaw. Ze wszystkich objawów z którymi oddawałem pojazd - został tylko ten jeden. Również z 2 na 3 wbija bieg bez żadnego problemu. Każda inna redukcja odbywa się leciutko i dosłownie w moment, nie wpływając w ogóle na kulturę jazdy.
Panowie, Panie, czy ktoś ma jakieś pomysły? Czy skrzynia może jednak wywoływać taki objaw i może być coś w niej do wymiany, biorę już pod uwagę, że może nie przeszła przeglądu tak dokładnego jak powinna przejść, że może jednak coś zostało pominięte...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.