Dołączył: 07 Lis 2019 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): kraków Posiadane auto: slk 200 r170
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 07 Lis 2019, 22:35
Temat postu:
slk 200 r170 problem z temp nawiewu
Witam wszystkich którzy zechcieli tu zajrzeć aby pomóc.
Mam problem z moim skl jest to auto z 2002 z automatem silnik 2.0 benzyna
mianowicie: nawiewy w środku nie działają jak powinny tzn środek od pasażera i prawa str jest ok jak ustawie zimne to jest zimne a jak ciepłe to jest ciepłe powietrze.
Natomiast od str kierowcy i środek od kierowcy cały czas wieje ciepłe a wręcz gorące powietrze i chocbym nie wiem jak chciał nie da się tego zmienić. a jest to dziwne bo kratka środkowa ta podwójna ma jeden wspólny tunel zasilający powietrzem... rozebrałem cały środek posprawdzałem wszystkie klapki w kanałach nawiewu i wydają się działać bez zarzutu. problem wydaje się tkwić albo w nagrzewnicy którą widać ze środka albo w sterowaniu (czyli pokrętłach) ale to również rozebrałem i przeczyściłem styki potencjometru ale nie pomogło. P.S. prędkości nawiewu działają
Może coś pominąłem lub nie zauważyłem...
Czy ktoś miał podobny problem? co pomoże? pomóżcie proszę!
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 4811 Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 08 Lis 2019, 09:27
Temat postu:
Re: ( Mercedes klasa SLK ) slk 200 r170 problem z temp nawiewu
Cześć
Pod maską w obiegu ogrzewania są dwa zaworki regulujące ciepło w kabinie. Jeden na lewą stronę i jeden na prawą. Na rysunku to nr 60:
Link
Nagrzej silnik, ustaw obie strony regulacji na "min" i postukaj oba zawory "po łepku" jakimś małym czymś (młoteczkiem, kluczem płaskim) i zaobserwuj, czy za chwilę poleci zimne powietrze. Jeżeli tak - to znaczy, że zawór zablokował się wewnątrz mechanicznie. Jeżeli nie, to musisz teraz sprawdzić, czy na zaworach jest dwanaście woltów. Pomiar trzeba przeprowadzić z wtyczką założoną na zawór - czyli albo częściowo zesuwamy wtyczkę, albo odpinamy jej dekielek i mamy dostęp do pinów od góry. Teraz bierzemy woltomierz, jedną badawkę przykładamy do środkowego pina (jest wspólny dla obu zaworów) a drugą po kolei do pinów skrajnych. W obu przypadkach woltomierz powinien pokazać 12V (zawory zamykają się po podaniu napięcia). To tyle na początek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.