Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa SLK ) Parowanie szyb w SLK 230



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafmart

Debiutant



Dołączył: 05 Gru 2019
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): wawa
Posiadane auto: SLK 230
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Gru 2019, 19:23
Temat postu:

Parowanie szyb w SLK 230


Cześć,

Od dwóch dni jestem posiadaczem SLK 230 2,3L z 1998r. Już dość mocno w kość dało mi parowanie szyb. Wsiadając do auta już widziałem, że podczas postoju szyby zaczęły parować od środka. Gdy ruszyłem (2 osoby na pokładzie) to zaczęła się już masakra. Po dobrej chwili udało mi się z tym poradzić kombinując z nawiewem. Miałem kiedyś starą Corsę i podobny problem. Niestety tamten typ tak miał. Czy tutaj jest jakaś rada na to? Auto raczej nie powinno być zawilgocone - przez ostatnie 2 miesiące stało pod dachem.

Pozdrawiam,
Rafał
Powrót do góry
holloww
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 4911
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sosnowiec - śląsk
Posiadane auto: Porsche 944 S2
Piwa: 139/6
Wysłany: Sro 11 Gru 2019, 23:44
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa SLK ) Parowanie szyb w SLK 230


No raczej musi być zawilgocone, i nawet może gdzieś zalane, woda z zamkniętego auta tak łatwo nie paruje, ma już ponad 20lat. Trzeba sprawdzić klimatyzacje bo ona osusza powietrze jak działa, obieg powietrza czy nie jest zawsze zamknięty, no i wszystkie odpływy wody te od dachu też, pewnie są zapchane no i dywany do wyjęcia i sprawdzenia czy nie są zamoczone. Można też iść na łatwiznę i wysypać 4kg ryżu na dywany.
_________________
\'zpa\' Naprawimy każdego MERCEDESA www.mercserwis.pl - Sosnowiec
Powrót do góry
notgroove

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 439
Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city
Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Czw 12 Gru 2019, 14:15
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa SLK ) Parowanie szyb w SLK 230


Corsa pewnie nie miała klimatyzacji. SLK na pewno ją ma więc musi być zawsze włączona bo inaczej będą parowały szyby w wilgotne dni.
Plus opcja o której pisze kolega wyżej.
_________________
X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
Powrót do góry
aleksandervm

Stały Bywalec



Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 104
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: R170 2.3k
Piwa: 2/5
Wysłany: Czw 20 Lut 2020, 11:57
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa SLK ) Parowanie szyb w SLK 230


Moja klima nie działa, a szyby nie parują.

Jak zmieniałem filtr kabiny to po zdjęciu pokrywy wentylatora wygarnąłem sporo liści i błota, które trzymały wilgoć. Poza tym sam stary filtr kabiny był wilgotny. Do tego przeciekały uszczelki szyb i dywaniki od spodu były wilgotne. Po ogarnięciu tego więcej nie paruje.
Powrót do góry
notgroove

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 439
Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city
Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Czw 20 Lut 2020, 19:48
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa SLK ) Parowanie szyb w SLK 230


Filtr kabinowy założy a mino to błoto i liście?? To musiał być przygoda jakaś wcześniej Smile
Natomiast samo parowanie szyb występuje w sprzyjających warunkach.
Klima jest po to by temu zapobiec.
Nie wiem w jakim sensie piszesz że twoja klima nie działa. Czy jest nie sprawna czy po prostu nie używasz.
Jeśli jest sprawa a ty jej nie używasz to i tak pracuje tylko w ograniczonym zakresie.
Np. włączenie nawiewu na przednią szybę wymusza pracę kompresora.
_________________
X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 20 Lut 2020, 19:48
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
aleksandervm

Stały Bywalec



Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 104
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: R170 2.3k
Piwa: 2/5
Wysłany: Pią 21 Lut 2020, 00:13
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa SLK ) Parowanie szyb w SLK 230


Filtr kabinowy jest za wentylatorem. Na nim zebrało się sporo brudu i śmieci, oraz na pokrywie wentylatora, która jest pod nim.

Klima nie działa bo kupiłem wóz z pustym układem i kombinuję skąd wziąć butlę z jakimś gazem, żeby sprawdzić szczelność, zanim nabiję R134, bo szkoda mi czynnika jeśli coś przecieka. Pewnie zaczekam do wiosny i wybebeszę wszystko żeby pozmieniać uszczelki.

A klima nie służy do osuszania wnętrza, tylko do komfortu w upalne dni. SLK są również fabrycznie bez klimy. Niemalże takiego kupiłem, bo właściciel nie wiedział, że jej nie ma, dopiero jak maskę otworzyłem, to nie znalazłem kompresora i było ogólne zdziwienie.
Powrót do góry
notgroove

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 439
Skąd jesteś (miejscowość / region): 3city
Posiadane auto: X164 GL450 4matic; W164 320 CDI 4matic; WG 4.7V8, W176 A180,C117 pakiet AMG
Piwa: 28/0
Wysłany: Pią 21 Lut 2020, 19:28
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa SLK ) Parowanie szyb w SLK 230


Wszystko piszesz na odwrót.

aleksandervm napisał:
Filtr kabinowy jest za wentylatorem. Na nim zebrało się sporo brudu i śmieci, oraz na pokrywie wentylatora, która jest pod nim

Filtr kabinowy jest przed wentylatorem i jest właśnie po to by zatrzymać zanieczyszczenia.


aleksandervm napisał:
Klima nie działa bo kupiłem wóz z pustym układem i kombinuję skąd wziąć butlę z jakimś gazem, żeby sprawdzić szczelność, zanim nabiję R134, bo szkoda mi czynnika jeśli coś przecieka. Pewnie zaczekam do wiosny i wybebeszę wszystko żeby pozmieniać uszczelki.

Nie nabijesz czynnika do nieszczelnego układu. Przed nabiciem nowym czynnikiem, stary czynnik jest odsysany i sprawdzana szczelność poprzez wytworzenie próżni w układzie.
Oczywiście drobna nieszczelność może zostać niewykryta ale w układ wpuszcza się nowy czynnik z kontrastem by zlokalizować nieszczelność.
Pompując gaz lub powietrze do układu uda się tylko zlokalizować dużą nieszczelność a dodatkowo wpuścić wilgoć i uszkodzić jeszcze bardziej układ. Dlatego wytworzenie próżni przed uzupełnieniem czynnika nie tylko pozwala sprawdzić nieszczelność ale i osusza układ.

aleksandervm napisał:
A klima nie służy do osuszania wnętrza, tylko do komfortu w upalne dni. SLK są również fabrycznie bez klimy. Niemalże takiego kupiłem, bo właściciel nie wiedział, że jej nie ma, dopiero jak maskę otworzyłem, to nie znalazłem kompresora i było ogólne zdziwienie.


Owszem jest to komfort w upalne dni ale również w wilgotne bo OSUSZA powietrze.
Gdy masz niesprawną klimę to na parowniku kondensuje się woda która zmaga wilgotność powietrza w kabinie.
Auto bez klimatyzacji ma tylko nagrzewnicę na której nigdy nie kondensuje się woda więc układ pompuje powietrze o wilgotności zbliżonej do panującej na zewnątrz. Tym samym szyby mają mniejszą tendencję do parowania.

Dlatego we wszystkich autach wyposażonych w klimatyzację, włączenie nawiewu na przednią szybę wymusza uruchomienie kompresora klimatyzacji. W niektórych modelach można wyłączyć kompresor ręcznie. Ale we większość nawet jak wydaje się być wyłączony (informacja na wyświetlaczu lub brak zapalonej kontrolki AC ON lub podobnej) nie oznacza, że kompresor został wyłączony. Oczywiście wymuszenie dotyczy sytuacji gdy włączamy nawiew na szybę.
Funkcja ta pomaga na natychmiastowe odparowanie szyby.
_________________
X164 GL450 4MATIC
C117 CLA180 pakiet AMG
W213 E300
RAM 2500


Ostatnio zmieniony przez notgroove dnia Sob 22 Lut 2020, 17:03, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
aleksandervm

Stały Bywalec



Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 104
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: R170 2.3k
Piwa: 2/5
Wysłany: Sob 22 Lut 2020, 00:22
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa SLK ) Parowanie szyb w SLK 230


No nie będę się spierał bo ja prosty człowiek jestem. Dam Ci tylko link to schematu i kilka wyjaśnień.

https://www.ilcats.ru/mercedes/?vin=WDB1704471F017395&function=getParts&class=1&catalog=45F&aggtype=FG&model=170447&group=83&subgroup=015&language=en

Masz tam wyrysowane co jest przed czym.

Co do szczelności to klima pracuje w ciśnieniu, a nie podciśnieniu, więc szczelność sprawdza się ciśnieniowo, pompując dajmy na to 3 -5 BAR azotu i zostawiając na kilka dni. Jeśli ciśnienie nie spada to jest szczelna. Podciśnieniowo jesteś w stanie uzyskać maksymalnie ile? 0.5 BAR? 0.3? To jest dziesiąta część próby ciśnieniowej i kompletnie niemiarodajna, bo wtedy uszczelki pracują "w drugą stronę" i jeśli są stare, to pozostawienie ich w tym stanie na dłużej może rozszczelnić układ.

Osuszanie powietrza jest jedynie skutkiem ubocznym klimatyzacji i to niepożądanym skutkiem. Dlatego wymusza się go jedynie w przypadku suszenia szyby przedniej, a do tego zamykany jest jeszcze dopływ powietrza z zewnątrz, żeby odciąć wilgotne. Niepożądane osuszanie powietrza w normalnej pracy rekompensuje się zasysaniem świeżego z zewnątrz. Dlaczego suche jest niepożądane? Odsyłam do literatury medycznej.

Cytat:
na osuszaczu kondensuje się woda

O jakim osuszaczu piszesz??? Pierwsze słyszę. Znam tylko ten, który kasuje wilgoć z czynnika.

Cytat:
nagrzewnicę na której nigdy nie kondensuje się woda

Para wodna skrapla się, kiedy jej temperatura spadając (lub rosnąc) przechodzi przez punkt rosy (mówiąc w skrócie). Dlatego skrapla się na parowniku klimy, który ma temperaturę poniżej tego punktu, ale tylko jeśli temperatura otoczenia jest powyżej tego punktu, czyli latem. Zimą para skrapla się na nagrzewnicy, ale że ta jest gorąca, to szybko odparowuje dzięki czemu nie osusza powietrza. NIE odparowuje za to po wyłączeniu silnika, kiedy układ stygnie, dlatego zimą jak uruchamiasz auto po godzinie to najpierw parują szyby zanim się nagrzewnica znów rozgrzeje.

Zauważ również, że zimą, szczególnie gdy są mrozy, powietrze jest suche, a temperatura poniżej punktu rosy, więc włączenie klimy do odparowania szyby tylko opóźni proces, bo będzie podtrzymywać tę parę na szybie w postaci szronu zanim nagrzeje się nagrzewnica.

Mój PROTIP: nagrzewnica zwykle nie ma termostatu, więc zimą nagminnym błędem jest włączanie nawiewu i temperatury na full, bo to chłodzi silnik i opóźnia odparowanie. Zimą należy odczekać przynajmniej minutę-dwie bez nawiewu, wtedy woda, która się skropliła na nagrzewnicy, nie zostanie wydmuchnięta bezpośrednio na szybę.

Ale się rozpisałem. Nie musisz odpowiadać Cool
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes klasa SLK »

Opinie o samochodach Mercedes klasa SLK - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa SLK ) Porady, problemy techniczne


MercedesB 200

16 900

2006r.

250 000 km

śląskie

MercedesGL 450

79 990

2010r.

229 953 km

pomorskie

MercedesE 200

69 900

2010r.

36 000 km

mazowieckie

MercedesCLK 200

29 900

2003r.

144 572 km

mazowieckie

MercedesA 150

12 490

2004r.

166 333 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System