Mercedes

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Mercedes klasa B ) Spadek mocy przy 3000 tyś.obrotów



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa B ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TommyGrab

Debiutant



Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: W246, B200
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 13 Lut 2020, 12:42
Temat postu:

Spadek mocy przy 3000 tyś.obrotów


Witam,
taki przypadek w moim aucie (W246 B200 benzyna 156KM, 2012 r.)

Problem występuje przy załapaniu/ rozgrzaniu odpowiedniej temp. silnika 80 st.- 90 st.
wtedy przy 3000 tyś.obr. na III biegu auto traci moc. Na desce nie ma żadnych błędów/ kontrolek, auto równo pracuje nic się nie dzieje po za 'zabraniem mocy'. Wyłączę silnik i włączę wtedy robi się restart i przy 3000 tyś.obr. znowu to samo.
Nie wiem czy mam to łączyć z Akcją serwisową czy po prostu pech chciał że na powrocie z serwisu coś uległo uszkodzeniu.
Ostatnio zostałem wezwany na serwis ASO na dwie akcje serwisowe:
* 4390042 Wymiana przewodu podciśnieniowego systemu wspomagania układu hamulcowego
* 5499346 Aktualizacja oprogramowania modułu sterującego układu elektronicznego silnika (ME)
... i od tego czasu auto zachowuje się tak.
Serwis twierdzi, że przeprowadzone dwie akcje serwisowe nie mają nic wspólnego z brakiem mocy.
Na serwisie znaleźli ułamany kawałek koszyka szmerów turbiny przez który lekko podciekał olej.
Wymieniłem ten element i niestety to nie to bo problem dalej występuje
Czy ktoś miał podobny przypadek ? ... będę wdzięczny za pomoc/ jakieś sugestie ?
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Czw 13 Lut 2020, 13:08
Temat postu:

Re: Spadek mocy przy 3000 tyś.obrotów


TommyGrab napisał:
przy 3000 tyś.obr. na III biegu auto traci moc

Przy 3 MILIONACH obrotów traci moc i ty sie dziwisz????
Jak to się stało po pobycie w ASO to jedź do nich i reklamuj.
Powrót do góry
Gerri
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 4802
Skąd jesteś (miejscowość / region): county Limerick
Posiadane auto: Audi A3
Piwa: 409/28
Wysłany: Pią 14 Lut 2020, 09:27
Temat postu:

Re: Spadek mocy przy 3000 tyś.obrotów


TommyGrab napisał:
Na desce nie ma żadnych błędów/ kontrolek, auto równo pracuje nic się nie dzieje po za 'zabraniem mocy'

To, że nie świeci się żadna kontrolka o niczym nie świadczy. Nie wszystkie błędy zapalają kontrolkę silnika. Jeżeli chcesz, zrób na własną rękę test komputerowy. Nawet jeżeli jakiekolwiek błędy są, to łatwej przeprawy mieć nie będziesz. Softy są wszechstronnie sprawdzane, i nawet jeżeli ich zastosowanie prowadzi do ograniczenia mocy to jest to uzasadnione ważnymi względami. Typowym przykładem jest sławna afera Dieselgate - po updacie softu dochodzi właśnie do zmniejszenia mocy silnika.
Jedyna szansa że w czasie prac serwisowych doszło do jakiejś wtórnej usterki - ale chyba to wszystko już sprawdzili jak byłeś z reklamacją? W każdym razie jakaś przyczyna musi być. Chyba że jesteś przewrażliwiony i wszystko jest OK.
Powrót do góry
TommyGrab

Debiutant



Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: W246, B200
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 14 Lut 2020, 10:14
Temat postu:

Re: Spadek mocy przy 3000 tyś.obrotów


Gerii dzięki za odpowiedź,

Wczoraj wysłałem email reklamacyjny do Serwisu, czekam na odp. myślę że dzisiaj mi odpowiedzą
Dodatkowo dzisiaj jestem umówiony na niezależne podpięcie komputera 'star diagnostic' żeby mieć na dowód komunikat o błędzie.
W ogóle przy mojej pierwszej i jak na razie jedynej reklamacji na serwisie auto sprawdzali ok. 3 h. Wtedy zaczęli rozkręcać wszystko bo doszli do tego że jest uszkodzony "koszyk szmerów turbiny- plastikowy element" który montuje się do rury gumowej, przekazali mi że ten element nie występuje oddzielni i trzeba kupić całą turbinę Smile ... faktycznie to się potwierdziło o wcześniej widziałem zapocenie w tym miejscu czyli ubytek tego plastiku lekko przepuszczał gdzieś olej. Dodatkowo Serwis przedstawił mi stary błąd z komputera "P003000 wyjście ogrzewania sondy lambda 1 <rząd cylindrów 1> ma usterkę elektryczną lub przerwę w obwodzie) z okresu przed moim zakupem kiedy to auto trafiło na serwis w DE. i została wymieniona turbina łącznie z nową sondą lambda. Ale nie pokazali mi że ten błąd dalej się pokazuje tylko wg. mnie nie mieli już pomysłu i pokazali mi stary błąd i że to wpływ na to co ogranicza moje auto :/
Wyjechałem z ASO bo oni chcieli by od razu turbinę wymieniać co mija się z celem bo wszystko ładnie pracuje, nie ma żadnych objaw niesprawnej turbiny

Na necie znalazłem zamiennik tego "koszyczka szerów turbiny" sprzedawca zna temat i powiedział mi, że ten element notorycznie pęka i z Mercedesa nawet od niego kupują, on to robi z innego tworzywa i jest odporne na pęknięcia na tyle że tym plastikiem można rzucać o ścianę i nie pęknie. Mechanik wymienił mi ten element ale problem dalej się pojawia.

Mój mechanik nie ma już pomysłu co może być przyczyną, nie widać żadnej nieszczelności u układzie na turbinie, wszystko płynnie i cicho pracuje.
Jedynie co nowego zauważyłem, to ten spadek mocy pojawia się jak silnik złapie temp. 80 c+ czyli przez pierwsze 5-10 min pracy auto nic się nie dzieję.

Nie wiem co mam teraz zrobić ? ... chyba jedyna opcja to nawet jak serwis nie będzie chciał uznać reklamacji to oddać im auto niech działają/ sprawdzają gdzie jest przyczyna ?

Nie wiem czy jest sens jechać na niezależne podłączenie komputera w celu sprawdzenia błędu ? ... dodatkowo płacić

Z góry dziękuje za kolejne sugestie ...
Powrót do góry
TommyGrab

Debiutant



Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: W246, B200
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 15 Lut 2020, 19:22
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa B ) Spadek mocy przy 3000 tyś.obrotów


Wczoraj dostałem info.z ASO, że przeprowadzone dwie akcje serwisowe nie mają nic wspólnego z tym jak się teraz auto zachowuje :/
"Przed wykonaniem akcji technik podłączył do pojazdu komputer serwisowy i wykonał test początkowy wszystkich modułów w pojeździe. Protokół z tego badania przedstawia między innymi błąd zapamiętany „Wartość ciśnienia doładowania różni się od wartości żądanej,, Reasumując, błąd utraty mocy wystąpił 18 razy zanim pojazd pojawił się w ASO na wykonaniu akcji serwisowej. Akcja serwisowa polegała na wymianie oprogramowania w module silnika, a dokładnie miała poprawić następujące działania:
Rozpoznawanie zaników zapłonu
Ciśnienie paliwa jest zbyt wysokie lub zbyt niskie
Praca silnika na biegu jałowym

Wg. mnie odpisali bardzo politycznie i tak naprawdę wszystko można podpiąć pod ten opis.

Jeszcze wczoraj pojechałem do niezależnego warsztatu który podpiął komputer poprzez Star Diagnosis i system wykazał poniższe błędy. I co najdziwniejsze te błędy pojawiły się dopiero w momencie jak wracałem z serwisu (jest to zapisane po stanie licznika) Tak więc albo coś namieszali przez wgranie akcji serwisowych albo pech chciał że coś uległo awarii na powrocie i nie ma nic wspólnego z akcją serwisową

Błędy:
*P001685 położenie walka rozrządu zaworów ssących (rząd cylindrow 1) jest nieprawidłowe w stosunku do położenia wału korbowego. Podawany sygnał przekracza dopuszczalna wartość graniczna.

* P029921 ciśnienie doładowania turbosprezarki 1 jest zbyt niskie. Amplituda sygnału jest mniejsza niż Amplituda minimalna.

*stary błąd który jest zapisany w systemie. P06DA00 W module sterującym N3/10 Układ elektroniczny silnikaMES40 dla silnika spalinowego M270 (ME)

Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z poniższymi błędami- czego dotyczą ?
Serwisant z niezależnego serwisu dodatkowo oglądał całe auto i przyznał że nie ma się czego czepić, wszystko pracuje prawidłowo nie widać żeby gdzieś był problem :/
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 15 Lut 2020, 19:22
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
TommyGrab

Debiutant



Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: W246, B200
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 23 Lut 2020, 18:39
Temat postu:

Re: ( Mercedes klasa B ) Spadek mocy przy 3000 tyś.obrotów


Auto już sprawne, na serwisie wykryli że jest niesprawny zawór bocznikowy przesuwny. Wymienili i jest ok
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum MERCEDES Forum Strona Główna -> ( Mercedes klasa B ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Mercedes klasa B »

Opinie o samochodach Mercedes klasa B - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa B ) Porady, problemy techniczne


MercedesA 180

77 960

2020r.

55 230 km

mazowieckie

MercedesA 180

13 990

2008r.

198 000 km

małopolskie

MercedesE 200

19 999

2003r.

233 000 km

dolnośląskie

MercedesE 280

28 000

2006r.

267 000 km

śląskie

MercedesC 200

69 500

2014r.

239 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System